Η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι μονόδρομος ακόμα και αν δεν ήταν υποχρεωτική

Είναι γνωστό πως η ασφάλιση ενός αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική - ένα ανασφάλιστο όχημα επισύρει χρηματικό πρόστιμο, διοικητικές κυρώσεις (αφαίρεση άδειας οδήγησης και κυκλοφορίας) αλλά και ποινικές.

Αν το σκεφτεί κανείς όμως ψύχραιμα και λογικά, ακόμα και αν η ασφάλιση των οχημάτων ήταν προαιρετική, η επιβεβλημένη κίνηση θα ήταν και πάλι το κάθε όχημα, ανεξαρτήτως είδους, μεγέθους και χρήσης, να είναι ασφαλισμένο.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από την πληθώρα των αστάθμητων παραγόντων που ισχύουν στην κίνηση στους δρόμους. Από τη στιγμή που και ο καλύτερος οδηγός του κόσμου δεν κυκλοφορεί μόνος του και κατά συνέπεια η ασφάλεια η δική του, των επιβατών του αλλά και του οχήματός του εξαρτάται και από όλους όσοι κινούνται ταυτόχρονα μαζί του - πολλοί μάλιστα από αυτούς απέχουν σημαντικά από το να μπορούν να θεωρηθούν καλοί ή προσεκτικοί οδηγοί - μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε!

Το οτιδήποτε μπορεί βέβαια να γίνει και όσο το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Από το να πέσει κάποιο άλλο πάνω του, μέχρι να υποστεί ζημιά από κάποια φυσική καταστροφή ή ακόμα και να αποτελέσει παράπλευρη απώλεια κάποιας τρομοκρατικής ενέργειας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως υπάρχουν επιπτώσεις τόσο σε ανθρώπους όσο και στο ίδιο το όχημα το οποίο αποτελεί τη δεύτερη πιο σημαντική επένδυση στη ζωή ενός ανθρώπου μετά την αγορά κατοικίας.

Οι επιπτώσεις αυτές δημιουργούν φυσικά και οικονομικές υποχρεώσεις, οι οποίες εκτείνονται από την ενδεχόμενη νοσοκομειακή περίθαλψη ενός ή και πιο πολλών ατόμων, από την εύρεση λύσης στις ανάγκες μετακίνησης μέχρι την επισκευή ή την αντικατάσταση του αυτοκινήτου.

Τα παραπάνω καλύπτονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ασφάλιση οχήματος, ενώ αντίθετα είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει κάτι αντίστοιχο από το φυσικό πρόσωπο που εμπλέκεται. Ακόμα όμως και να καλυφθούν, θα υπάρχουν σίγουρα συνέπειες στη ζωή του ακριβώς λόγω αυτής της οικονομικής «αιμορραγίας».

Μην νομίζετε πως δυσβάσταχτες οικονομικά συνέπειες προκύπτουν μόνο στην περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων που έχουν σαν συνέπεια εκτεταμένες ζημιές. Ειδικά από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα μας, ανεξαρτήτως τιμής, μεγέθους και χρήσης, γίνονται ολοένα και πιο high-tech, διασυνδεδεμένα και ασφαλή με τη βοήθεια συστημάτων υποβοήθησης για τον οδηγό.

Προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά όλα αυτά τα συστήματα απαιτείται μια πληθώρα αισθητήρων, καμερών και ραντάρ, πολλά από τα οποία είναι τοποθετημένα στους προφυλακτήρες ή τις μάσκες των σύγχρονων μοντέλων. Κάτι που σημαίνει πως ακόμα και ένα μικροτρακάρισμα μπορεί να έχει σαν συνέπεια επισκευές ύψους αρκετών χιλιάδων ευρώ. Πόσο μάλλον ένα λίγο πιο σοβαρό που θα έχει σα συνέπεια και την ενεργοποίηση των αερόσακων, η οποία οδηγεί στην αντικατάσταση του ταμπλό…

Φυσικά και δεν μπορεί κανείς να είναι καλυμμένος από τα πάντα ή να προβλέψει τα πάντα. Μπορεί όμως να καλυφθεί από πολλά, επιλέγοντας το πρόγραμμα ασφάλισης του αυτοκινήτου του που θεωρεί ότι ταιριάζει στις ανάγκες του και στα οικονομικά του δεδομένα. Ταυτόχρονα μπορεί, μέσω του insurancemarket.grνα συγκρίνει τιμές σε πάνω από 20 ασφαλιστικές εταιρείες και να καταλήξει σε αυτή που τον συμφέρει από πλευράς καλύψεων, κόστους, διάρκειας και παροχών.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!