FOCUS

H Volvo κινείται αποφασιστικά, με συνέπεια και με συνέχεια προς την ηλεκτροκίνηση

H Volvo κινείται αποφασιστικά, με συνέπεια και με συνέχεια προς την ηλεκτροκίνηση

H Volvo είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που κατάλαβαν τη σημασία της ηλεκτροκίνησης και τον καθοριστικό ρόλο που θα παίξει στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Η Volvo, πέρα από τη σημασία που δίνει στην ασφάλεια τόσο των επιβατών των μοντέλων της όσο και των άλλων μελών της κυκλοφορίας είναι γνωστή και για την ευαισθησία που δείχνει σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Έτσι λοιπόν ήδη από το 2016 το κορυφαίο SUV της και ναυαρχίδα της γκάμας της το XC90 διατίθεται και σε μια plug-in υβριδική έκδοση την οποία η Volvo χαρακτηρίζει ως T8 Twin Engine. Προκειμένου να καταδείξει και την εξαιρετική συνεργασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης με το plug-in υβριδικό σύστημα ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τόσο σε ότι αφορά τη μείωση της κατανάλωσης, τον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων, τη μεγαλύτερη δυνατή κίνηση αποκλειστικά ηλεκτρικά, αλλά και το fun to drive.

Το τελευταίο είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του Twin Engine, καθώς η μεγάλη συνδυαστική ισχύς των 390 ίππων εξασφαλίζει εξαιρετικά καλές επιδόσεις, με άμεση επιτάχυνση από το ρελαντί και με μια συνεχή και ισχυρή ώση σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του τετρακύλινδρου βενζίνης των 2.000 κυβικών με τη διπλή υπερτροφοδότηση (turbo και μηχανικός υπερσυμπιεστής- compressor). Και όλα αυτά με ιδιαίτερα μικρή κατανάλωση, που παραπέμπει σε μικρό αυτοκίνητο πόλης, χαμηλές εκπομπές ρύπων και φυσικά χωρίς κανέναν περιορισμό σε ότι αφορά τις δυνατότητες κίνησης.

Τώρα η Volvo κάνει ένα ακόμα βήμα στην πορεία εξηλεκτρισμού της, μιας και στα πλαίσια της ανανέωσης του εξαιρετικά επιτυχημένου XC90 -τόσο στη χώρα μας όσο και παγκοσμίως- προχωρά στο επόμενο στάδιο τoυ Τ8 Τwin Engine. Το οποίο από τώρα και στο εξής θα έχει μια καινούργια, ακόμα πιο εξελιγμένη μπαταρία με αυξημένη χωρητικότητα κατά 15%. Το αποτέλεσμα αυτής της αναβάθμισης είναι και η αντίστοιχη αύξηση, κατά 15% και της αυτονομίας της αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης του Τ8 Τwin Engine. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως το αντίστοιχο XC90 μπορεί να καλύψει αποκλειστικά ηλεκτρικά και με βάση τις νέες, πιο αυστηρές προδιαγραφές WLTP που είναι πολύ κοντά στις πραγματικές, έως και 45 χιλιόμετρα. Απόσταση που για πολλούς υπερβαίνει τις καθημερινές τους μετακινήσεις, τις οποίες μπορούν να καλύψουν χωρίς καν να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας βενζίνης, με εξαιρετική οικονομία και βέβαια χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Το καινούργιο και αναβαθμισμένο T8 Twin Engine δεν θα είναι φυσικά αποκλειστικό προνόμιο του XC90, αλλά θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μοντέλα της μάρκας που βασίζονται στο πλαίσιο SPA (Scalable Product Architecture), δηλαδή σε όλη τη γκάμα των σειρών 90 και 60.

Πολύ σημαντικό είναι πως και το μικρότερο SUV της Volvo, το ήδη ιδιαίτερα δημοφιλές XC40 -βασίζεται στο πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture) που έχει εξελιχθεί ευθύς εξαρχής για όλα τα είδη του εξηλεκτρισμού- θα αποκτήσει σύντομα μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, καθώς και την plug-in υβριδική Τ5 Twin Engine. Στην τελευταία ο εξαιρετικός τρικύλινδρος turbo των 1.500 κυβικών της σουηδικής εταιρείας θα αποδίδει 180 ίππους και θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Έτσι η συνδυαστική απόδοση και των δύο θα φτάνει τους 262 ίππους και τα 400 Nm, τιμές που εγγυώνται τις πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με την εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Όπως άλλωστε και στα μεγαλύτερα T8 Twin Engine, ενώ μελλοντικά θα υπάρχει και μια δεύτερη plug-in υβριδική έκδοση του XC40, η T4 Twin Engine.

Η Volvo μάλιστα προσαρμόζει έτσι την παραγωγή της, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση των Plug-in υβριδικών της μοντέλων, ώστε μέχρι και το 25% των αυτοκινήτων που κατασκευάζει να μπορεί να είναι Twin Engine. Ταυτόχρονα κάνει και ένα ακόμα, εξίσου σημαντικό βήμα προς τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, παρουσιάζοντας νέες επιλογές στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν σε όλη τη γκάμα της.

Πρόκειται για ήπια υβριδικά συστήματα (MHEV) που διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα και συνδυάζονται με τους υπάρχοντες και ιδιαίτερα προηγμένους κινητήρες της μάρκας. Έτσι δημιουργείται μια καινούργια εξηλεκτρισμένη γενιά κινητήριων συνόλων, βενζίνης και πετρελαίου, η οποία χαρακτηρίζεται με τον κωδικό Β και εξασφαλίζει, σε πραγματικές συνθήκες, μια μείωση της κατανάλωσης που μπορεί να φτάσει έως και το 15% και ανάλογα μειωμένους ρύπους.

Έτσι τόσο το XC90 όσο και το XC60 θα είναι διαθέσιμα ως B5 (diesel) και ως B6 (βενζίνη), ενώ για το δεύτερο θα υπάρχει και η έκδοση B4 (diesel).

Φυσικά και θα ακολουθήσουν όλοι οι κινητήρες όλων των μοντέλων των Volvo που θα αποκτήσουν ήπια υβριδικά συστήματα, στην πορεία της σουηδικής εταιρείας, με συνέπεια και συνέχεια προς τον εξηλεκτρισμό και την ελάχιστη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κίνηση των αυτοκινήτων της.