FOCUS

Το να κυκλοφορεί κανείς με ανασφάλιστο αυτοκίνητο είναι ανεύθυνο και χωρίς αντίκρισμα

Το να κυκλοφορεί κανείς με ανασφάλιστο αυτοκίνητο είναι ανεύθυνο και χωρίς αντίκρισμα

Η μάστιγα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα με ένα τραγικό συμβάν: Αυτό της εγκατάλειψης μοτοσυκλετιστή στη Λεωφόρο Συγγρού και στη συνέχεια του θανάτου του.

Το αυτοκίνητο που εμπλέκεται στο συμβάν ήταν ανασφάλιστο και δυστυχώς δεν είναι το μόνο που κυκλοφορούσε ή κυκλοφορεί στους δρόμους της χώρας μας.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα υπερβαίνει τις 700.000 χιλιάδες.

Αυτό σημαίνει πως αν αναλογιστεί κανείς πως στη χώρα μας κυκλοφορούν συνολικά 5.200.000 οχήματα σχεδόν το 1 στα 7 ή στα 8 δεν έχει ασφάλεια αυτοκινήτου!

Το θέμα είναι πως δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία στο να μην ασφαλίσει κάποιος το αυτοκίνητό του. Καταρχάς υπάρχει το ηθικό κομμάτι αυτής της επιλογής. Το οποίο δείχνει μια ασέβεια προς τους ανθρώπους που κινούνται ταυτόχρονα στους δρόμους και οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου. Και σε περίπτωση εμπλοκής τους με ανασφάλιστο όχημαθα ταλαιπωρηθούν χωρίς οι ίδιοι να φταίνε σε κάτι.

Ακόμα όμως και αν παραβλέψει κανείς αυτό το στοιχείο, που δεν θα έπρεπε, στην ουσία δεν υπάρχει κανένααπολύτως όφελος από τα μην επιλεγεί μια ασφάλεια αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί σε περίπτωση εντοπισμού του ανασφάλιστου οχήματος -οι πιθανότητες για αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλές- οι κυρώσεις είναι εξαιρετικά αυστηρές.

Σε περίπτωση λοιπόν ελέγχου και εντοπισμού του ανασφάλιστου οχήματος από την Γ.Γ.Π.Σ. πρέπει κανείς μέσα σε 8 ημέρες να το ασφαλίσει έχοντας πληρώσει πρόστιμο υπό τη μορφή παραβόλου ύψους 250 ευρώ. Αν και πάλι δεν προχωρήσει στη σύναψη ασφάλειας αυτοκινήτου μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, η πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση διπλασιάζεται και φτάνει τα 500 ευρώ.

Ακόμα πιο μεγάλες είναι για τον ιδιοκτήτη ανασφάλιστου αυτοκινήτου οι συνέπειες σε περίπτωση ελέγχου της Τροχαίας. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει καταρχήν αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος του οδηγού για έξι μήνες, καθώς και πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Ταμείου που για τα επιβατικά και τα δίκυκλα φτάνει μέχρι και τα 250 ευρώ ενώ για τα φορτηγά και τα λεωφορεία μέχρι και τα 1.000 ευρώ.

12 copy

Φυσικά οι κυρώσεις δεν εξαντλούνται μόνο στις διοικητικές αλλά υπάρχουν και ποινικές, με φυλάκιση από 2 μήνες έως και 1 χρόνο και χρηματικό πρόστιμο που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 3.000 ευρώ.

Αν μάλιστα το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα τότε η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας γίνεται για δύο χρόνια και αν υπάρχει υποτροπή για τρία.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω το ερώτημα που προκύπτει αυθόρμητα είναι «αξίζει»; Αξίζει το άγχος, την ταλαιπωρία και την οικονομική αιμορραγία η απόφαση να μην υπάρχει ασφάλεια αυτοκινήτου;

Κατηγορηματικά όχι. Ειδικά δε από τη στιγμή που το κόστος της ασφάλισης είναι χαμηλό και μπορεί να γίνει ακόμα χαμηλότερο

Για παράδειγμα το 2019, χιλιάδες νέοι πελάτες του insurancemarket.gr μείωσαν κατά μέσο όρο το κόστος της ασφάλειάς τους κατά 69€*. Σύγκρινε λοιπόν και εσύ και μείωσε το κόστος της ασφάλειάς σου.

*Βάσει έρευνας σε 461 νέους πελάτες που αγόρασαν ετήσια ασφάλιση οχήματος.