FOCUS

Πώς θα απολαμβάνετε μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους

Πώς θα απολαμβάνετε μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους

Η ασφάλεια στους δρόμους – και δη τους ελληνικούς – είναι σήμερα το σπουδαιότερο ζητούμενο γύρω από το μείζον ζήτημα του αριθμού των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα, που δυστυχώς συνεχώς αυξάνεται. Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν και καταλήγουν στο συμπέρασμα πως πρωτεύων παράγοντας για την οδική ασφάλεια είναι η ίδια η συμπεριφορά του οδηγού και μάλιστα όχι μόνο όταν αυτός βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, αλλά γενικότερα η στάση του σε σχέση με την οδήγηση, το όχημα, τη συμπεριφορά του στον δρόμο. Επομένως, δεδομένου ότι το ζητούμενο είναι να αισθανόμαστε και να απολαμβάνουμε όντως μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους, ας δούμε κάποιους απλούς, αλλά δυστυχώς όχι αυτονόητους τρόπους για να το επιτύχουμε στον μεγαλύτερο βαθμό,κατά το δυνατόν.

Σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Πρέπει να κατανοήσουμε πως δεν δημιουργήθηκε για να μας δυσκολέψει, αλλά για να μας προστατεύσει και να διασφαλίσει πως θα εξυπηρετηθούμε στις μετακινήσεις μας, χωρίς να κινδυνεύουμε. Το να παραβιάσουμε τον κόκκινο σηματοδότη γιατί «βλέπουμε» ή γιατί «είναι το φανάρι της γειτονιάς», δεν δικαιολογείται επουδενί. Δεν νοείται επίσης το να μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και να μην δένουμε τη ζώνη ασφαλείας ή να ανεβαίνουμε στο δίτροχο χωρίς το κράνος. Επίσης, η τήρηση των ορίων ταχύτητας δεν είναι ζήτημα που απευθύνεται στην κρίση μας – άλλωστε έρευνες αναφέρουν πως η μείωση μόλις5% της μέσης ταχύτητας κατά την κίνηση, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των θανάτων από τροχαία ακόμα και κατά 30%!

Συμμορφωνόμαστε στις οδηγίες για τα παιδιά

Τα παιδικά καθίσματα μειώνουν την πιθανότητα θανάτου για τα παιδιά έως και κατά 70%, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και απαγορεύεται αυστηρά να βρίσκεται παιδί μέσα στο αμάξι και να είναι καθισμένο στην αγκαλιά των δικών του και όχι στο ειδικό αυτό κάθισμα. Τα παιδιά πρέπει να τοποθετούνται σε κατάλληλο για την ηλικία τους, το βάρος και το ύψος τους κάθισμα μέχρι να γίνουν 12 ετών, να φτάσουν το 1,35 μ. σε ύψος ή τα 36 κιλά σε βάρος (διότι τότε καλύπτονται από τις ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων που προορίζονται για όλους τους επιβάτες). Εκτός όμως από τα παιδιά που βρίσκονται εντός του οχήματος, ένας οδηγός πρέπει να σέβεται εξίσου και τα παιδιά – πεζούς που βρίσκονται γύρω του. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, να τους δίνει προτεραιότητα στις διαβάσεις, να χαμηλώνει σημαντικά ταχύτητα κοντά σε σχολεία ή παιδικές χαρές, να σέβεται τις υποδείξεις των σχολικών τροχονόμων.

777jpg

Διατηρούμε το αυτοκίνητό μας σε καλή κατάσταση

Ένα αυτοκίνητο που είναι «σε καλή κατάσταση» σημαίνει αρχικά πως ανεξαρτήτως της ηλικίας του, έχει «περάσει» όλους τους προκαθορισμένους ελέγχους, τα σέρβις του και τα ΚΤΕΟ. Επιπροσθέτως όμως, πρέπει ο οδηγός να ελέγχει συχνά και τακτικά τα ελαστικά του, τόσο ως προς τη φθορά όσο και τον αέρα τους, τα υγρά της μηχανής, αλλά και όλο τον επιπρόσθετο εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα τους υαλοκαθαριστήρες ή τους καθρέπτες. Επίσης πρέπει να λειτουργούν άψογα τα φλας και τα φώτα των φρένων, αλλά ακόμα και τα εσωτερικά φώτα του οχήματος – όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν στο να έχουμε ένα όχημα πανέτοιμο και ασφαλές για να κυκλοφορήσει ανά πάσα στιγμή.

Δεν οδηγούμε άυπνοι, υπό την επήρεια αλκοόλ, καπνίζοντας ή μιλώντας στο τηλέφωνο

Ένα πράγμα είναι η καλή κατάσταση του οχήματος κι ένα δεύτερο, εξίσου σημαντικό, είναι η καλή κατάσταση του οδηγού. Συνηθίζουμε να θεωρούμε την οδήγηση κάτι που, ειδικά μετά από κάποια χρόνια, γίνεται «μηχανικά», με αποτέλεσμα να θεωρούμε ότι μπορούμε να αντεπεξέλθουμε σε μια διαδρομή ακόμα και όταν είμαστε εντελώς άυπνοι ή όταν έχουμε πιει αλκοόλ. Όπως έχει δείξει μεγάλη έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου όμως, το αλκοόλ έχει παίξει ρόλο σε 1 στα 3 θανατηφόρα ατυχήματα, ενώ οι συγκρούσεις που συνδέονται με την κούραση των οδηγών, έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να αποβούν μοιραίες. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τετραπλασιάζει τις πιθανότητες ατυχήματος, καθώς η προσοχή του οδηγού αποσπάται σημαντικά.

11204

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, όπως αποδεικνύει το γεγονός πως τα τροχαία δυστυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου μεταξύ των νέων. Είναι θέμα ατομικής ευθύνης του καθενός να πάρουμε τη ζωή μας και των γύρω μας στα σοβαρά και να δείξουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στον συνάνθρωπο κάθε φορά που «πιάνουμε το τιμόνι».

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ