FOCUS

Kώστας Μεγήρ: Καθοριστική για την ανάπτυξη της χώρας η μεταρρύθμιση στην προσχολική αγωγή

Kώστας Μεγήρ: Καθοριστική για την ανάπτυξη της χώρας η μεταρρύθμιση στην προσχολική αγωγή

Όχημα για την αναπτυξιακή ώθηση της χώρας τα επόμενα χρόνια αποτελεί η μεταρρύθμιση στην προσχολική αγωγή, την οποία οργανώνει υπό την υφυπουργό Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου ο καθηγητής Οικονομικών του Yale και μέλος της επιτροπής Πισσαρίδη, Κώστας Μεγήρ.

Σε συνέντευξή του στο CNN Greece, επισημαίνει με έμφαση ότι «η ανάπτυξη των παιδιών στην πρώιμη ηλικία, από τη γέννηση μέχρι τα 3-4 είναι σημαντική και καθορίζει πολλά στοιχεία της επακόλουθης ζωής» και πως «οι βάσεις για τη διανοητική ανάπτυξη και όλη την εκπαίδευση μπαίνουν σε αυτά τα 3-4 πρώτα χρόνια».

«Άρα εάν θέλουμε να καλυτερεύσουμε το γενικότερο εκπαιδευτικό επίπεδο πρέπει να καλυτερεύσουμε τι γίνεται σε αυτά τα χρόνια. Με πρωτοβουλία της κα Μιχαηλίδου και καθώς εμείς εισηγηθήκαμε στην επιτροπή Πισσαρίδη μια συστηματική ανάπτυξη των βρεφονηπιακών, ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα μαζί με τη Διανέοσις να φτιάξουμε ένα συνολικό σύστημα προδιαγραφών βασισμένο σε πειραματικές γνώσεις που έχουμε σε πάρα πολλές χώρες για να προωθήσουμε μια υψηλής ποιότητας πρόσβαση στην παιδική ανάπτυξη για όλα τα κοινωνικά στρώματα», υπογράμμισε.

Ο τελικός στόχος είναι να οδηγηθούμε σε «ίσες ευκαιρίες στη ζωή» είπε ο κ. Μεγήρ, καθώς «αυτό που ξέρουμε είναι ότι υπάρχει τεράστια ανισότητα στην παιδική ανάπτυξη σχετιζόμενη με την κοινωνικοοικονομική θέση των νοικοκυριών και εμείς αυτό προσπαθούμε να ανατρέψουμε».

Και συμπλήρωσε:

«Τελικά το πώς εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας από την ώρα 0 και μετά, καθορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας».

Θέτοντας το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι αλλαγές, τόνισε ότι αυτή τη στιγμή «μαζί με μια ομάδα επιστημόνων και παιδαγωγών, φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών για τις ηλικίες 0-4 από το πρωί έως το απόγευμα, όπου έχουμε ένα συστηματικό σύνολο δραστηριοτήτων, είτε ομαδικών παιχνιδιών, διαβασμάτων είτε ελεύθερου παιχνιδιού με πρωτοβουλία αλλά πάντα με καθοδήγηση. Και αυτό θα εφαρμόζεται συστηματικά σε όλους τους σταθμούς».

Το πρόγραμμα -όπως σημείωσε - θα ξεκινήσει πιλοτικά σε περίπου 100 παιδικούς σταθμούς από τον Ιανουάριο του 2022 και θα μελετηθεί κατόπιν πώς εξελίσσεται η εφαρμογή του. «Σχεδιάζουμε ένα διοικητικό και οργανωτικό σχήμα που θα φροντίσει η ποιότητα να είναι ομοιογενής και υψηλή παντού. Για παράδειγμα σκεφτόμαστε να υπάρξει Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και το δίκτυο των μεντόρων», είπε χαρακτηριστικά.

Αναγνώρισε ότι χρειάζεται και κάποια επιμόρφωση των παιδαγωγών «την οποία προγραμματίζουμε και επιπλέον θα φτιάξουμε και ένα δίκτυο μεντόρων που θα υποστηρίζουν τους παιδαγωγούς είτε με περαιτέρω επιμόρφωση, είτε με συμβουλές ή οποιαδήποτε παρακολούθηση χρειάζεται ώστε να δημιουργήσουμε ένα ομοιογενές σύστημα ανά τη χώρα με έμφαση στη λεπτομέρεια του αναπτυξιακού προγράμματος».

Παράλληλα με το παιδαγωγικό σύστημα, εξήγησε ότι θα εισαχθεί στους παιδικούς σταθμούς και ένα σύστημα μετρήσεως «ώστε να έχουμε μια πρώιμη διάγνωση παιδιών που μπορεί να έχουν τυχόν δυσκολίες όπως αυτισμός αλλά και μέτρησης της ανάπτυξης των παιδιών και έτσι θα έχουμε και ένα σύστημα παρακολούθησης του πώς οι σταθμοί αποδίδουν».