FOCUS

Ο Joshua Paul δίνει μια vintage ματιά στην Formula 1 με μια κάμερα 104 ετών (Pics)

Ο Joshua Paul δίνει μια vintage ματιά στην Formula 1 με μια κάμερα 104 ετών (Pics)
Joshua Paul

Αν υπήρχε κάποιο άθλημα που θα απαιτούσε ο φωτογράφος που το καλύπτει να είναι πραγματικά γρήγορος ώστε να προλάβει τη στιγμή πάνω στην αλλαγή της, αυτός θα ήταν ο φωτογράφος της Formula 1.

Ένας από τους εκατοντάδες φωτογράφους που καλύπτουν τους αγώνες της Formula 1 είναι ο Joshua Paul, ο οποίος ξεχωρίζει από τους άλλους συναδέλφους του, διότι δεν φωτογραφίζει με μια μηχανή τελευταίας τεχνολογίας αλλά με μια συλλεκτική Graflex 4×5 104 ...ετών.

Σε αντίθεση με τις σύγχρονες κάμερες που μπορούν να τραβήξουν έως και 20 καρέ ανά δευτερόλεπτο η κάμερά του μπορεί να τραβήξει συνολικά 20 φωτογραφίες.

«Η αγάπη μου με τη Formula 1, ξεκίνησε το 2013 όταν βρέθηκα στην Ισπανία και φωτογράφισα το Ισπανικό Grand Prix. Σήμερα έχει δημιουργήσει το δικό του περιοδικό, το Lollipop», λέει στο CNN Greece ο φωτογράφος. Του ζητώ να μου πει πώς αποφάσισε να φωτογραφίσει με μια τόσο παλιά μηχανή:

Τη δεύτερη σεζόν στη F1 σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό από όλους τους άλλους. Στο Grand Prix του Μονακό πήρα μαζί μου τη παλιά μου Graflex μιας το συγκεκριμένο σιρκουΐ είναι το παλαιότερο στην F1. Την κάμερα την είχα «θαμμένη». Η τελευταία φορά που την είχα χρησιμοποιήσει ήταν κατά τη διάρκεια ενός αφιερώματος που είχα κάνει για τους New York Times. Είχα καταγράψει την επόμενη μέρα μετά τη τρομοκρατική επίθεση των Δίδυμων Πύργων. Μου αρέσει να φωτογραφίζω με την Graflex γιατί μου ξυπνά μνήμες απ' όταν ήμουν παιδί και έβλεπα τους αγώνες. Ορισμένα από τα αυτοκίνητα καλύπτονται από διαφημίσεις. Διαφημίζουν οδοντόκρεμες και σαμπουάν - δεν βρίσκω τίποτα "όμορφο" σε αυτό. Στόχος μου είναι να δημιουργώ διαχρονικές φωτογραφίες.

JoshOz17 4009.JPG

Ο Paul ξεκίνησε επαγγελματικά τη φωτογραφία το 1997 μετά την αποφοίτησή του από το Art Center College of Design στην Pasadena της Καλιφόρνια. Εκείνη την εποχή φωτογράφιζε πρόσωπα και κήπους. Το 1999 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου και εργάστηκε για τα Outside και Men’s Journal.

Η F1 ήρθε τυχαία το 2013 όταν πήγα στην Ισπανία για να δω τη συναυλία των Blur οι οποίοι έπαιζαν στο Primavera Sound Music Festival. Γνωρίζοντας ότι λίγες μέρες αργότερα ξεκινούσε το Grand Prix, ζήτησα να μου δώσουν μια διαπίστευση. Λίγο πριν τον αγώνα μίλησα με τον εκπρόσωπο τύπου της FIA ο οποίος γνώριζε ποιος είμαι και το έργο μου. Στη συνέχεια με προσκάλεσε στο Μονακό και στη συνέχεια και σε άλλους αγώνες της F1.

«Είναι δύσκολο για ένα φωτογράφο να ξεχωρίσει μια φωτογραφία του. Ωστόσο υπάρχουν φωτογραφίες που μου αρέσουν. Για παράδειγμα το πορτρέτο του Daniel Ricciardo του Red Bull. Επίσης μου αρέσει και μια φωτογραφία του Lewis Hamilton ενώ οδηγεί προς τη La Rascasse στο Μονακό».

LewisRascasse

Τι σχεδιάζει για το μέλλον: «Θέλω να μείνω επικεντρωμένος σε αυτό που κάνω. Τώρα θα φτιάξω το πέμπτο τεύχος.»

Η Graflex Pacemaker Crown Graphic 4x5, όπως είναι το πλήρες όνομα της κάμερας, υπήρξε μια από τις κορυφαίες φωτογραφικές μηχανές, αγαπημένη των φωτορεπόρτερ. Σχεδιασμένη για χειροκίνητη χρήση, τα χρόνια εκείνα θεωρείτο αρκετά ελαφριά. Αυτές οι ιδιότητες καθώς και η ευρεία γωνία που έχει την καθιστούσε εξαιρετική επιλογή.

Grand Prix Monaco...88 χρόνια ιστορία

Το Grand Prix του Μονακό κατέχει την πιο σημαντική θέση ανάμεσα στα υπόλοιπα GP που οργανώνονται ετησίως σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για τον αγώνα όπου οι σταρ του κινηματογράφου, του πενταγράμμου και του αθλητισμού, κλέβουν λίγη από τη δόξα των πιλότων.

Οι μπαριέρες βρίσκονται εφιαλτικά κοντά και τιμωρούν το παραμικρό λάθος. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους του Πριγκιπάτου.

To σιρκουί έχει μήκος 3,34 χλμ., ενώ η συνολική απόσταση που διανύουν οι οδηγοί είναι 260,520 χλμ. σε 78 γύρους, με αποτέλεσμα το GP Μονακό να είναι ο πιο μικρός σε απόσταση αγώνας του πρωταθλήματος.

Ο πρώτος αγώνας, που πραγματοποιήθηκε στις 14 Απριλίου 1929, διοργανώθηκε από το μεγιστάνα της καπνοβιομηχανίας, Antony Noghès, υπό την αιγίδα της «Automobile Club de Monaco». Νικητής του αγώνα αναδείχτηκε ο William Grover της Bugatti.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ