NASA: Υπάρχει και άλλο ηλιακό σύστημα με αντίστοιχο αριθμό πλανητών με το δικό μας

NASA/Ames Research Center/Wendy Stenzel

Ηλιακό σύστημα αντίστοιχο με το δικό μας εντόπισε η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία, όπως ανακοινώθηκε στην πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου της NASA.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν έναν νέο εξωπλανήτη σε τροχιά γύρω από το άστρο Kepler-90 – που μοιάζει με τον δικό μας ήλιο- κάτι που σημαίνει ότι το μακρινό αυτό ηλιακό σύστημα μοιάζει πολύ με το δικό μας.

Το άστρο και το σύστημα γύρω του ήταν ήδη γνωστά. Η NASA, όμως, με τη βοήθεια του προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης της Google, κατάφερε να εντοπίσει έναν ακόμη εξωπλανήτη.

Ο εξωπλανήτης Kepler-90i, όπως ονομάστηκε, είναι πολύ ζεστός, βραχώδης και κάνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από το κεντρικό άστρο κάθε 14,4 ημέρες.

Με απλά λόγια, η ανακάλυψη αυτή σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλοι κόσμοι και ηλιακά συστήματα που «κρύβονται» ανάμεσα σε δεδομένα που έχουν συλλέξει οι επιστήμονες αλλά δεν είναι σε θέση να τα εντοπίσουν ανάμεσα στον τεράστιο όγκο σημάτων, που λάμβαναν.

17 098 copy

NASA/Wendy Stenzel

«Όπως ακριβώς υποψιαζόμασταν, υπάρχουν και άλλες συναρπαστικές ανακαλύψεις κρυμμένες ανάμεσα στα δεδομένα του Kepler, που περιμένουν τα κατάλληλα εργαλεία ή τη σωστή τεχνολογία για να έρθουν στο φως» δήλωσε ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του τμήματος Αστροφυσικής της ΝASA στην Ουάσινγκτον.

Όπως τόνισε ο ίδιος, αυτά τα δεδομένα αποτελούν «θησαυρό» που θα δώσει στους επιστήμονες και άλλες σημαντικές πληροφορίες, τα επόμενα χρόνια.

Οι ειδικοί «εκπαίδευσαν» έναν υπολογιστή να αναλύσει τα δεδομένα που συγκέντρωσε το τηλεσκόπιο Kepler και να αναζητήσει «σήματα», που πιθανώς να ανήκουν σε πλανήτες.

Και ο υπολογιστής κατάφερε να εντοπίσει ένα νέο πλανήτη μέσα σε ήδη γνωστό σύστημα, εντοπίζοντας σήματα που έδειχναν «κάποιο ενδιαφέρον».

Ο ερευνητής Άντριου Βάντερμπουργκ είπε με τη σειρά του ότι δεν θα του προκαλούσε έκπληξη εάν «κρύβονται» και άλλοι εξωπλανήτες γύρω από τα ήδη γνωστά συστήματα.

Τόνισε, επίσης, ότι «σίγουρα δεν θα είναι το τελευταίο ηλιακό σύστημα» με οκτώ πλανήτες, κάτι που υποδηλώνει ότι το δικό μας δεν είναι τόσο σημαντικό όσο πιστεύαμε παλαιότερα.

Παρά το… όργιο φημολογίας από τους συνωμοσιολόγους τις περασμένες ημέρες, οι επιστήμονες εξήγησαν ότι το σύστημα Kepler-90 δεν είναι καλός «υποψήφιος» για να φιλοξενεί εξωγήινη ζωή.

Η αλήθεια, όμως, είναι ότι η αύξηση του αριθμού των πλανητών του ενισχύει και τις πιθανότητες να εντοπιστεί εξωγήινη ζωή –μόνο και μόνο επειδή μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι εξωπλανήτες από αυτούς που πιστεύαμε μέχρι σήμερα.