Επιθετική κίνηση Ερντογάν σε ΗΠΑ: Αποσύρει όλα τα αποθέματα χρυσού
Η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας κατά τη διάρκεια του 2017 απέσυρε όλα τα αποθέματα σε χρυσό που διατηρούσε στην κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ (FED), γράφει η τουρκική εφημερίδα Hürriyet.
Όπως επισημαίνει η τουρκική εφημερίδα, η Άγκυρα έλαβε την απόφαση αυτή εξαιτίας της επιδείνωσης των σχέσεων της με την Ουάσιγκτον, η οποία προκλήθηκε λόγω διαφωνιών σε μια σειρά από περιφερειακά και διμερή ζητήματα.
Η συστηματική απόσυρση των αποθεμάτων χρυσού από την FED άρχισε το 2017. Στην αμερικανική κεντρική τράπεζα η Τουρκία διατηρούσε 28,7 τόνους χρυσού. Το ίδιος το γεγονός της απόσυρσης των αποθεμάτων σε χρυσό της Τουρκίας επιβεβαιώνεται επίσημα και από την έκθεση απολογισμού της κεντρικής τράπεζας της Τουρκίας που δημοσιεύθηκε νωρίτερα τον Απρίλιο.
Στο διάγραμμα της αμερικανικής κεντρικής τράπεζας που αφορά τα αποθέματα σε χρυσό της Τουρκίας όσον αφορά το 2016, υπάρχει ο αριθμός 28.689 Kg, ενώ στο γράφημα του 2017 υπάρχουν κενά (παύλες). Τα συνολικά αποθέματα σε χρυσό της Τουρκίας, όπως φαίνεται από την έκθεση απολογισμού της κεντρικής τράπεζας της Τουρκίας, ανέρχονται σε 564,6 τόνους που αναλογούν στο ποσό των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Όπως διευκρινίζει η τουρκική εφημερίδα, ένα μέρος των αποθεμάτων σε χρυσό που διατηρούσε η Τουρκία στις ΗΠΑ, μεταφέρθηκε στην Τουρκία, ενώ ένα άλλο στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην κεντρική τράπεζα της Βρετανίας και στην Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών (Bank for International Settlements, BIS) στην Ελβετία.
Τουρκία: Συνελήφθη ακαδημαϊκός σε επιχειρήσεις πριν από τη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα
23:41
Πλήγματα των ΗΠΑ στα Στενά του Ορμούζ - Έκρηξη στην περιοχή Σιρίκ στο Ιράν
23:39
Έργα αντιπλημμυρικής και αντιδιαβρωτικής θωράκισης στον Δήμο Σαρωνικού
23:32
Δολοφονία Σταυρούλας Λεβεντάκη: «Δεν ήθελα να προσβάλλω τη μνήμη της» λέει η σύντροφος του δράστη
23:21