ΚΟΣΜΟΣ

Στα 87 δισ. δολάρια το κόστος για το σκάνδαλο της Volkswagen

Στα 87 δισ. δολάρια το κόστος για το σκάνδαλο της Volkswagen
Αναλυτές της Credit Suisse θεωρούν ότι το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen μπορεί να στοιχίσει στην εταιρία από 23 έως 78 δισ. ευρώ Reuters

Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen θα μπορούσε να αποβεί πιο επώδυνο για τους επενδυτές από την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε η BP στο Κόλπο του Μεξικού το 2010.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τις Credit Suisse, το συνολικό ύψος της ζημίας της εταιρίας θα μπορούσε να αγγίξει τα 78 δις δολάρια, αν επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο, περίπου 60% πιο πάνω από την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε η BP.

«Η αγορά δεν φαίνεται να κάνει εκπτώσεις στον αντίκτυπο που έχει αυτό το σκάνδαλο», αναφέρει αναλυτής της Credit Suisse σε ενημερωτικό σημείωμα στους πελάτες της τράπεζας. «Το τελικό κόστος των ανακλήσεων και των προστίμων είναι ασαφές, προς το παρόν και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την απόδοση των κινητήρων μετά την επισκευή τους».

Η Volkswagen έχει ήδη συγκεντρώσει 6,5 δις ευρώ, ποσό που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του σκανδάλου. Η εταιρία θεωρεί ότι το κόστος θα αυξηθεί σε σχέση με την αρχική εκτίμηση, ωστόσο διαφωνεί με τα νούμερα που δίνει η Credit Suisse.
«Τα νούμερα αυτά είναι ξεκάθαρα εικασίες. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι ανοησίες», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρίας.

Πάντως, η πιο συντηρητική εκτίμηση της Credit Suisse για το κόστος -περίπου 23 δις ευρώ- είναι κατά 3,5 φορές πιο πάνω από τις εκτιμήσεις της Volkswagen.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει ότι περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα διαθέτουν το επίμαχο ελαττωματικό λογισμικό, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τις πωλήσεις του ομίλου σε ένα χρόνο.
Το ποσό των 87 δις. δολαρίων αντιστοιχεί με επτά φορές το καθαρό κέρδος της εταιρίας και ασκεί τεράστια πίεση στα οικονομικά της. Σύμφωνα με τα πρόσφατα αποτελέσματα της Volkswagen, η εταιρία διαθέτει 21,5 δις ευρώ σε ρευστό.

Συνοψίζοντας τις εκτιμήσεις της, η Credit Suisse λαμβάνει υπόψη της το κόστος επισκευής του ελαττωματικού λογισμικού, τις επιστροφές στους ιδιοκτήτες αλλά και το νομικό κόστος.

Οι αναλυτές της τράπεζας ισχυρίζονται ότι το μεγαλύτερο κόστος – μέχρι και 33 δις ευρώ – θα μπορούσε να προκύψει από τις αποζημιώσεις των κατόχων οχημάτων για την απώλεια της αξίας τους. Η τεχνικές επισκευές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία σε συνδυασμό με την ζημία στην αξιοπιστία της εταιρίας θα μπορούσε να καταστήσει την μελλοντική πώληση των οχημάτων δύσκολη.

Η Credit Suisse θεωρεί ότι η εταιρία ενδέχεται να επιχειρήσει να συγκρατήσει τα κόστη προσφέροντας εκπτώσεις για τα νέα οχήματα προς πώληση στους δυσαρεστημένους αγοραστές, αντί να τους αποζημιώσει με μετρητά.
Επιπλέον, η τράπεζα προειδοποιεί ότι το οικονομικό τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα δεχθεί σφοδρό πλήγμα από το σκάνδαλο. Υπενθυμίζεται ότι η οι οικονομικές υπηρεσίες της εταιρίας, παρέχουν δάνεια στους πελάτες τους για την αγορά οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων Audi και Porsche.

Με το ξέσπασμα του σκανδάλου, οι οικονομικές υπηρεσίες της Volkswagen, λαμβάνουν με δυσμενέστερους όρους χρηματοδότηση για την παροχή δανείων στους υποψήφιους αγοραστές. Η Credit Suisse έχει κοινοποιήσει προειδοποίηση για το ενδεχόμενο η αυτοκινητοβιομηχανία να χρειαστεί μεγαλύτερη χρηματοδότηση από τον Όμιλο ώστε να διατηρήσει την εταιρία σταθερή.

Η ελβετική τράπεζα τοποθετεί την τιμή της μετοχής της Volkswagen στα 82 ευρώ, υπονοώντας ότι ενδεχομένως να σημειώσει περαιτέρω πτώση, έως και κατά 20%. Οι μετοχές της εταιρίας, στη διαπραγμάτευση της Παρασκευής , κινήθηκαν κατά 4% πιο χαμηλά, στα 101 ευρώ.
Ήδη οι μετοχές της έχουν σημειώσει βουτιά 37% από την ημέρα που ξέσπασε το σκάνδαλο, στις 18 Σεπτεμβρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ