Ο άτυχος κάτοικος της Πομπηίας δεν καταπλακώθηκε από τον βράχο

EPA/ CIRO FUSCO

Ανατροπή φέρνουν τα νέα στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο πέθανε ο άντρας, ο οποίος κατά τα φαινόμενα καταπλακώθηκε από έναν τεράστιο βράχο στην Πομπηία, στην προσπάθειά του να διαφύγει από την έκρηξη του ηφαιστείου του Βεζούβιου το 79 π.Χ.

Τα συμπεράσματα, που ανακοινώθηκαν τον περασμένο Μάιο, βασίστηκαν από την θέση στην οποία βρέθηκε ο τεράστιος βράχος. Από τον σκελετό που βρέθηκε έλειπε το κεφάλι, καθώς και τα άνω άκρα και ο θώρακας. Οι αρχαιολόγοι εκτίμησαν αρχικά ότι ο βράχος έκοψε το σώμα του άντρα και συνέθλιψε το πάνω μέρος.

Έπειτα από περαιτέρω έρευνα στον χώρο, οι επιστήμονες οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι ο άτυχος άντρας δεν πέθανε από το χτύπημα του βράχου, αλλά από ασφυξία που προκλήθηκε από την πυροκλαστική ροή –ένα ζεστό μείγμα αερίου, θραυσμάτων λάβας και άλλων συντριμμιών που εκτοξεύονται από το ηφαίστειο.

Στις φωτογραφίες από την ανασκαφή φαίνεται ο σκελετός να προεξέχει κάτω από έναν μεγάλο πέτρινο όγκο, που φαίνεται ότι εκτοξεύτηκε από το ηφαίστειο, σαν να είχε χτυπηθεί ο άνδρας από τον βράχο.

Οι αρχαιολόγοι λένε τώρα ότι κάτω από το σώμα ανακαλύφθηκε μια σήραγγα –που χρονολογείται από την εποχή του Bourbon της δεκαετίας του 1700 και του 1800- η οποία πιθανότατα έσπασε, με αποτέλεσμα να πέσει το πάνω μέρος του σκελετού.

«Τα νέα ευρήματα αποτελούν το άνω μέρος του θώρακα, των άνω άκρων, του κρανίου και της γνάθου. Επί του παρόντος υποβάλλονται σε ανάλυση», αναφέρει ένα δελτίο Τύπου από το Αρχαιολογικό Πάρκο της Πομπηίας. «Εμφανίζουν κάποια κατάγματα, η φύση των οποίων θα προσδιοριστεί, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να επισημάνουμε τις τελευταίες στιγμές του ανθρώπου με μεγαλύτερη ακρίβεια», συνεχίζει το δελτίου Τύπου.

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ακόμα απομεινάρια ενός μικρού πορτοφολιού, το οποίο ο άντρας είχε κοντά στο στήθος του, και το οποίο περιείχε 20 ασημένια και δύο χάλκινα νομίσματα.

Ενώ οι ειδικοί εξετάζουν ακόμα τα νομίσματα, οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι ήταν αρκετά υψηλής αξίας, ώστε να μπορούν να διατηρήσουν μια οικογένεια τριών ανθρώπων για δύο εβδομάδες.

Οι ερευνητές λένε ότι ο άντρας ήταν τουλάχιστον 30 χρονών. Σύμφωνα με τους ίδιους, ο άντρας υπέφερε από μόλυνση στο πόδι, η οποία μπορεί να το προκάλεσε δυσκολίες στο βάδισμα, εμποδίζοντας έτσι τη διαφυγή του.

Ancient Pompeii victim not crushed by stone block, after all, archaeologists say, By Melissa Gray, CNN