ΚΟΣΜΟΣ

Γέφυρα Μοράντι: Ένας συγκοινωνιακός κόμβος με «σοβαρή φθορά»

Γέφυρα Μοράντι: Ένας συγκοινωνιακός κόμβος με «σοβαρή φθορά»
REUTERS/Stefano Rellandini

Η γέφυρα Μοράντι, τμήμα της οποίας κατέρρευσε το μεσημέρι της Τρίτης, παρασύροντας στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους, βρίσκεται στα δυτικά του μεγάλου ιταλικού λιμανιού και αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο, συνδέχοντας το κέντρο της Γένοβας με το αεροδρόμιο και τις γύρω πόλεις. 

Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος που διέρχεται από την οδογέφυρα είναι μια σημαντική αρτηρία προς την ιταλική Ριβιέρα και τη νότια ακτή της Γαλλίας.

Το 2016 είχαν πραγματοποιηθεί έργα ανακαίνισης στη γέφυρα, μήκους 1.102 μέτρων και ύψους 45 μέτρων. Η εταιρεία που εξασφαλίζει τη λειτουργία της ανακοίνωσε πως, όταν σημειώθηκε η κατάρρευση, εκτελούνταν έργα ενίσχυσης των θεμελίων της, προσθέτοντας πως η γέφυρα βρισκόταν υπό διαρκή παρακολούθηση.

Σύμφωνα, πάντως, με έκθεση που είχε συνταχθεί το 2011 από την ιταλική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Autostrade per l’Italia, εδώ και χρόνια η οδογέφυρα Μοράντι εμφάνιζε σοβαρά δείγματα φθοράς. Όπως αναφέρει το ιταλικό πρακτορείο ANSA επικαλούμενο στοιχεία από τη συγκεκριμένη έκθεση, «οι ουρές αυτοκινήτων και ο όγκος της κυκλοφορίας επιτάχυναν τη φθορά στη δομή της οδογέφυρας σε καθημερινή βάση στις ώρες αιχμής. Γι’αυτό και η συγκεκριμένη υποδομή υποβαλλόταν διαρκώς εδώ και χρόνια σε εργασίες συντήρησης».

Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το μηχανικό Ρικάρντο Μοράντι (Riccardo Morandi), κατασκευάστηκε μεταξύ 1963 – 1967 και εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριου του 1967, παρουσία του τότε προέδρου, Giuseppe Saragat.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ