Wolf 1061: «Σούπερ Γη» βρέθηκε μόλις 14 έτη φωτός μακριά

NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona via Getty Images/Ideal Image

Η εξωγήινη ζωή θα μπορούσε να είναι πιο κοντά σε εμάς από όσο εθεωρείτο. Οι επιστήμονες μόλις βρήκαν το κοντινότερο στη γη κατοικήσιμο μέρος του πλανήτη.

Ο νέος αυτός κόσμος είναι ουσιαστικά ένας από τους τρεις που βρίσκονται γύρω από ένα κόκκινο αστέρι νάνο που ονομάζεται Wolf 1061 και βρίσκεται μόλις 14 έτη φωτός μακριά.

Εντοπίστηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του New South Wales στην Αυστραλία.

Και οι τρεις πλανήτες έχουν την προοπτική να είναι στέρεοι και βραχώδεις, αλλά μόνο ο Wolf 2016c υπάρχει μέσα στην "ζώνη Goldilocks", μια απόσταση από το αστέρι (πολύ μικρότερο και ψυχρότερο από τον ήλιο) που δεν είναι πολύ ζεστή ούτε πολύ κρύα για το υγρό νερό.

"Αυτή η σπάνια ανακάλυψη είναι απίστευτα συναρπαστική", είπε ο Ντάνκαν Ράιτ που ηγήθηκε της έρευνας στο CNN.

"Άλλοι πλανήτες που βρέθηκε ότι ήταν κατοικήσιμοι δεν ήταν καν τόσο κοντά στη Γη. Εξαιτίας της εγγύτητας του πλανήτη με εμάς, υπάρχει μια καλή ευκαιρία να βρούμε περισσότερα γι' αυτό", ανέφερε.

"Η κοντινή απόσταση των πλανητών γύρω από τον Wolf 1061 σημαίνει ότι υπάρχει καλή ευκαιρία αυτοί οι πλανήτες να περάσει μπροστά από το πρόσωπο του αστεριού", ανέφερε άλλο μέλος της ομάδας του πανεπιστημίου.

Και συμπλήρωσε: "Εάν το κάνουν, τότε ενδεχομένως είναι πιθανό να μελετήσουμε τις ατμόσφαιρες αυτών των πλανητών στο μέλλον για να δούμε εάν θα ήταν ανθεκτικοί στην ύπαρξη ζωής".

Η NASA έχει επιβεβαιώσει την ύπαρξη περισσοτέρων των 1.870 εξωπλανητών, κόσμων δηλαδή εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Αλλά αυτή η ανακάλυψη είναι ιδιαιτέρως σημαντική γιατί ο Wolf 1061c είναι κατοικήσιμος και ταυτόχρονα κοντά στο ηλιακό μας σύστημα.

Θα μπορούσαν να ζήσουν άνθρωποι εκεί;

Ωστόσο, το να είναι κάτι κατοικήσιμο δεν σημαίνει ότι είναι και ευχάριστα βιώσιμο. "Οι συνθήκες δεν θα είναι ευχάριστες: Η βαρύτητα είναι περίπου 1,8 φορές όσο αυτή της Γης και ο πλανήτης είναι πιθανό να είναι σφιχτά κλειδωμένος. Αυτό σημαίνει ότι η μια πλευρά μόνιμα θα 'βλέπει' το αστέρι και θα είναι απίστευτα ζεστή ενώ η άλλη μόνιμα θα βλέπει μακριά από το αστέρι και θα είναι πολύ κρύα", σημείωσε ο Ράιτ.

Πρόσθεσε όμως ότι μπορεί να υπάρχει μια "ζώνη του λυκόφωτος" που μερικώς "βλέπει" το αστέρι και όπου η επιβίωση είναι πιθανώς να είναι εφικτή, έστω και δίχως ανέσεις.

Ο πλανήτης έχει περιγραφεί ως "Σούπερ Γη" γιατί η μάζα της είναι περισσότερο από τέσσερις φορές όση η μάζα της Γης και θα μπορούσε να έχει μια πετρώδη επιφάνεια.

Και άλλοι πιθανώς κατοικήσιμοι πλανήτες υπάρχουν στον γαλαξία μας και οι οποίοι δεν έχουν ακόμα εντοπιστεί.

Wolf 1061 exoplanet: 'Super-Earth' discovered only 14 light-years away