Εγκληματολόγοι υποστηρίζουν πως έλυσαν το... μυστήριο του Τζακ του Αντεροβγάλτη

AP Photo/Akira Suemori

Ύστερα από αιώνες σεναρίων επί σεναρίων, επιστήμονες υποστηρίζουν πως έχουν τη λύση, πως γνωρίζουν την ταυτότητα του ανθρώπου που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με εγκληματολογική έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Forensic Sciences αναγνωρίζει ως τον διαβόητο σίριαλ κίλερ τον 23χρονο Πολωνό κουρέα και κύριο ύποπτο εκείνη την εποχή, Ααρόν Κοσμίνσκι.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο όνομα ταυτίζεται με τη δράση του Τζακ του Αντεροβγάλτη. Ο Κοσμίνσκι είχε και στο παρελθόν ενοχοποιηθεί, μία φορά πριν από πάνω από έναν αιώνα και μία δεύτερη το 2014, στο βιβλίο του Βρετανού επιχειρηματία και ερευνητή, Ράσελ Έντουαρντς. Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιεί παρασάγγας το τωρινό εύρημα από τα περασμένα είναι πως για πρώτη φορά βασίζεται σε στοιχεία DNA.

«Από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, αυτή είναι η πιο εξελιγμένη μελέτη μέχρι στιγμής, σχετικά με την υπόθεση», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς της έρευνας.

Οι ερευνητές Ντέιβιντ Μίλερ και Τζάρι Λουχελάινεν διενέργησαν γενετικούς ελέγχους σε δείγμα αίματος και σπέρματος που εντοπίστηκαν πάνω σε ένα μεταξωτό σάλι – το οποίο, σύμφωνα με τους ερευνητές, βρέθηκε δίπλα στο πτώμα της Κάθριν Έντοους, του τέταρτου θύματος του δολοφόνου.

AP 080514011040

Μέσα σε γυάλινη προθήκη μουσείου του Λονδίνου, ένα μαχαίρι που πιστεύεται πως χρησιμοποιήθηκε από το διαβόητο Τζακ τον Αντεροβγάλτη, στο πλαίσιο έκθεσης του 2008 - AP Photo/Akira Suemori

Το συγκεκριμένο σάλι δόθηκε στον Λουχελάινεν από τον Έντουαρντς – ιδιωτικό ερευνητή και συγγραφέα του «Naming Jack the Ripper» – ο οποίος, σύμφωνα με τον Guardian, το είχε αποκτήσει σε δημοπρασία το 2007.

Οι εγκληματολόγοι συνέκριναν δείγματα μιτοχονδριακού DNA – το οποίο, όπως σημειώνεται στην επιστημονική επιθεώρηση, κληροδοτείται από τη μητέρα – με δείγματα από συγγενείς εν ζωή της Έντοους και του Κοσμίνσκι. Και διαπίστωσαν πως τα δείγματα ταιριάζουν με εκείνα του συγγενούς του Κοσμίνσκι.

Επιπλέον, η μελέτη περιλαμβάνει ανάλυση της εμφάνισης του κατά συρροήν δολοφόνου που σκιαγραφεί τον «Τζακ» ως άνδρα με καστανά μαλλιά και μάτια – στοιχεία που ταυτίζονται με τη μόνη αξιόπιστη μαρτυρία.

Ωστόσο, η τελευταία αυτή επιστημονική έρευνα πιθανώς να μην είναι αρκούντως ικανοποιητική για κάποιους ειδικούς που προβάλουν το επιχείρημα πως μετά από τόσο χρόνια, τα γενετικά στοιχεία από το σάλι ίσως έχουν αλλοιωθεί.

Ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης πιστεύεται πως είχε δολοφονήσει τουλάχιστον 11 γυναίκες στο Ιστ Εντ του Λονδίνου, μεταξύ 1888 και 1891.