Βρέθηκε ο «βασιλιάς» όλων των τυραννόσαυρων Rex

UNIVERSITY OF ALBERTA/Amanda Kelley

Το μεγαλύτερο τυραννόσαυρο Rex που έχει βρεθεί στον κόσμο ανακάλυψαν παλαιοντολόγοι του πανεπιστημίου της Αλμπέρτα.

Το όνομά του είναι Σκότι και έζησε στο προϊστορικό Σασκατσεουάν πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια,

«Είναι ο βασιλιάς όλων» δήλωσε ο Σκοτ Πέρσονς, επικεφαλής συντάκτης της μελέτης και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Βιολογικών Επιστημών του πανεπιστημίου.

«Υπάρχει σημαντική ποικιλία μεγεθών μεταξύ των τυραννόσαυρων. Κάποιοι ήταν πιο ισχνοί και ψηλοί, κάποιοι πιο στιβαροί. Ο Σκότι ανήκει στους στιβαρούς» σημείωσε.

Ο Σκότι πήρε το όνομά του από ένα μπουκάλι ουίσκι που άνοιξαν οι ερευνητές το βράδυ της ανακάλυψής του και εκτιμάται πως είχε βάρος πάνω από 8,8 τόνους, κάτι που τον καθιστά μεγαλύτερο από όλους τους σαρκοφάγους δεινοσαύρους.

Ο σκελετός είχε ανακαλυφθεί αρχικά το 1991, ωστόσο η απομάκρυνση του σκληρού αμμόλιθου όπου ήταν εγκλωβισμένα τα κόκαλα αποδείχτηκε δύσκολη διαδικασία. Οι επιστήμονες μόλις πρόσφατα κατάφεραν έτσι να μελετήσουν το προϊστορικό ζώο πλήρως «συναρμολογημένο».

Επίσης, πρόκειται και για το γηραιότερο τυραννόσαυρο που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, ηλικίας περίπου ετών.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν πως είχε άγρια ζωή καθώς είχε σπασμένα πλευρά, ένα μολυσμένο σαγόνι, και ένα σημάδι που φαίνεται ότι ήταν δάγκωμα από άλλον τυραννόσαυρο στην ουρά- όπως και τραύματα από μάχες.

Ο κόσμος θα μπορεί να δει από κοντά τον Σκότι στο μουσείο Royal Saskatchewan από το Μάιο.