Βίντεο αποκαλύπτει πώς οι λευκοί καρχαρίες κυνηγούν τα θηράματά τους μέσα στα φύκια

Φωτογραφία αρχείου AP Photo/Bebeto Matthews

Οι κάμερες που είχαν τοποθετηθεί σε λευκούς καρχαρίες αποκάλυψαν για πρώτη φορά τον τρόπο που κυνηγούν τα θηράματά τους μέσα στα υποθαλάσσια πυκνά δάση.

Οι επιστήμονες προηγουμένως θεωρούσαν ότι τα φύκια αποτελούσαν ένα ασφαλές «καταφύγιο» για τις φώκιες, όπου κρυβόντουσαν, ωστόσο τα νέα ευρήματα πιθανώς να ανατρέψουν αυτήν την υπόθεση.

«Το οπτικό υλικό (σ.σ. από τις κάμερες) που συλλέξαμε μας δίνει μια νέα οπτική για αυτό το είδος», δήλωσε ο Oliver Jewell, διδακτορικός φοιτητής στο Murdoch University στο Περθ, της δυτικής Αυστραλίας.

«Μπορούμε να δούμε πώς αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους σε πραγματικό χρόνο και είναι σε θέση να κάνουν κάποιες αρκετά θεαματικές στροφές 180 μοιρών ανάμεσα στα φύκια», σημείωσε.

Οι επιστήμονες κατάφεραν να τοποθετήσουν κάμερες στις πλάτες οκτώ λευκών καρχαριών στη Νότιο Αφρική, δελεάζοντάς τους πρώτα με φαγητό.

Οι ερευνητές έμειναν έκπληκτοι από την ευελιξία των μεγάλων λευκών καρχαριών ενώ περνούσαν μέσα από τα υποθαλάσσια δάση, καθώς η μέχρι πρότινος κοινή αντίληψη ήταν ότι έτειναν να στήνουν ενέδρες έξω από τα φύκια, προκειμένου να επιτεθούν στις φώκιες.

Ωστόσο, η επιστημονική ομάδα σημείωσε ότι στα βίντεο δεν έχει καταγραφεί κάποιος θάνατος θηράματος, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εν λόγω λευκοί καρχαρίες δεν ήταν τόσο έμπειροι στο κυνήγι όσο θα ήταν στο ανοικτό νερό.

Η πλήρης έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Biology Letters»