Δύο ποτά τη μέρα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου
Η ελαφριά έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, σύμφωνα με νέα ιαπωνική επιστημονική έρευνα.
Ο χαμηλότερος δυνατός κίνδυνος σχετίζεται με τη μηδενική κατανάλωση αλκοόλ.
Μερικές μελέτες στο παρελθόν έχουν συνδέσει την περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ με μικρότερο κίνδυνο ορισμένων ειδών καρκίνου, σύμφωνα, όμως, με τη νέα έρευνα ακόμη και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αυξάνουν τον κίνδυνο. Οι Ιάπωνες επιστήμονες διαπίστωσαν μία σχεδόν γραμμική συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση αλκοόλ και τον κίνδυνο καρκίνου, δηλαδή όσο αυξάνει η πρώτη, τόσο αυξάνει ο δεύτερος.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μασαγιόσι Ζαΐτσου του Πανεπιστημίου του Τόκιο και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Cancer» της Αμερικανικής Εταιρείας Καρκίνου, ανέλυσαν κλινικά στοιχεία για 63.232 καρκινοπαθείς και άλλα τόσα άτομα χωρίς καρκίνο. Όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν πόσο αλκοόλ έπιναν.
Η μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση μίας μερίδας αλκοόλ την ημέρα (23 γραμμάρια αιθανόλη ή μία μπύρα μεγάλη ή ένα ποτήρι κρασί των 180 ml ή ένα ποτήρι ουίσκι των 60 ml) επί 10 χρόνια ή δύο μερίδων για πέντε χρόνια αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου κατά περίπου 5%. Όσοι πίνουν δύο ποτά την ημέρα έχουν αυξημένο κίνδυνο άσχετα με το πόσο καιρό είχαν αυτήν τη συνήθεια.
Ο κίνδυνος αφορά κυρίως κοινούς καρκίνους, όπως του εντέρου, του στομάχου, του οισοφάγου, του προστάτη και του μαστού.
SPONSORED
Πότε ενεργοποιείται η νέα εφαρμογή το Posokanei για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ
06:00
Δικαιοσύνη: Τι αλλάζει σε ποινικό μητρώο, αρχεία, δικαστικές αίθουσες από τον ψηφιακό μετασχηματισμό
05:00
e-ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ: Ποιοι πάνε ταμείο έως την Παρασκευή 12 Ιουνίου
04:00
Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τις τροποποιητικές δηλώσεις αναδρομικών μισθών και συντάξεων του 2024
03:00