Υστερούν τα μαχητικά αεροσκάφη της Κίνας έναντι των δυτικών
Η Κίνα έχει χτίσει μια ισχυρή στρατιωτική μηχανή τα τελευταία 30 χρόνια αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιτύχει την ανάπτυξη προηγμένων κινητήρων που θα επιτρέψουν στα πολεμικά αεροσκάφη της, να φτάσουν τα υψηλά στάνταρτ εκείνων που χρησιμοποιούνται στον Δυτικό Κόσμο, σύμφωνα με πηγές από Κινέζους του κλάδου.
Η τεχνολογία κινητήρων της χώρας, υστερεί εκείνης της μονάδας United Technologies, Pratt & Whitney, General Electric και της Rolls-Royce, δήλωσε ο Ντάγκλας Μπαριέ (Douglas Barrie), ανώτερος συνεργάτης στρατιωτικής αεροδιαστημικής του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών στο Λονδίνο. Το Υπουργείο Άμυνας της Κίνας, σε σύντομη δήλωσή του στο Reuters, είπε ότι υπάρχει ένα «χάσμα» μεταξύ κινεζικής στρατιωτικής τεχνολογίας και εκείνης ορισμένων ανεπτυγμένων χωρών, προσθέτοντας ότι το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τις ένοπλες δυνάμεις του, αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters.
Λόγω των περιορισμών που έχει θέσει η Δύση ως προς τις εξαγωγές όπλων στην Κίνα, όπου έχει απαγορεύσει την πώληση των δυτικών κινητήρων για στρατιωτική χρήση στην χώρα, αναγκάζοντάς τη να στηρίζεται σε δικά της σχέδια, ή σε αυτούς που η Ρωσία έχει συμφωνήσει να της πουλάει.
Θάλασσα της Νότιας Κίνας
Ένας κινέζος στρατιωτικός ειδικός, ο οποίος έχει γνώση της αμυντικής πολιτικής της κυβέρνησης και ο οποίος ζήτησε να διατηρηθεί η ανωνυμία του, δήλωσε ότι τα κινεζικά αεροσκάφη δεν μπορούν να λειτουργήσουν τόσο καλά όσο τα αμερικανικά λόγω της κατώτερης τεχνολογίας των κινητήρων.
Αυτό φέρνει την Κίνα σε μειονεκτική θέση καθώς τα μαχητικά της αεροσκάφη θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωπα με τα μαχητικά αεροσκάφη των Η.Π.Α ή εκείνων των συμμάχων Ιαπώνων στα αμφισβητούμενα νερά της Ασίας, λένε πηγές της βιομηχανίας και ειδικοί σε θέματα ασφαλείας.
Σε κάθε σύγκρουση, η Κίνα πιθανότατα θα βασίζεται στο μεγάλο αριθμό των μαχητικών της, καθώς και σε ένα οπλοστάσιο εξελιγμένων πυραύλων. «Είναι δεδομένο ότι η Κίνα έχει βάλει προτεραιότητα την εξέλιξη των κινητήρων των πολεμικών της αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια», είπαν οι πηγές. Η ομάδα Galleon με βάση την Σαγκάη, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην αεροδιαστημική βιομηχανία, εκτιμά ότι το Πεκίνο θα δαπανήσει 276 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 20 χρόνια μόνο για πολιτικά και στρατιωτικά προγράμματα ανάπτυξης κινητήρων αεροσκαφών.
Ορισμένες πηγές δήλωσαν ότι η Κίνα είχε προσλάβει αρκετούς ξένους μηχανικούς και πρώην προσωπικό πολεμικής αεροπορίας ώστε να εργαστούν πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων, αν και αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί ανεξάρτητα. Το κινεζικό Υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε να σχολιάσει. «Σε 20-30 χρόνια, δεδομένου του όγκου των εργασιών που έχει γίνει και την προσπάθεια που έχει καταβληθεί σε αυτό το έργο, θα πρέπει να έχουν μια βιώσιμη στρατιωτική μηχανή», δήλωσε ο Greg Waldron, Αρχισυντάκτης Ασίας στο Flightglobal.Οι κατασκευαστές κινητήρων ενώνονται
Η Κίνα κατασκεύασε τα πρώτα πολεμικά αεροσκάφη της με την υποστήριξη της Ρωσίας τη δεκαετία του 1950. Το αυτόνομο πρόγραμμα πολεμικών αεροσκαφών της Κίνας τέθηκε σε πλήρη λειτουργία και εξέλιξη τη δεκαετία του 1980. Ο καλύτερος κινητήρας πολεμικού αεροπλάνου της χώρας βρίσκεται στο WS-10A Taihang, κατασκευασμένος από το Ινστιτούτο Shenyang Aeroengine Research, θυγατρική εταιρία της μεγάλης Κινεζικής Κρατικής Εταιρείας Αεροδιαστημικής και Άμυνας, Aviation Industry Corporation. «Προσπαθούμε να βελτιώσουμε το Taihang, αλλά η αξιοπιστία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα», είπε μία πηγή.
Η AVIC δεν απάντησε στο αίτημα για σχολιασμό, ενώ η Shenyang δεν μπόρεσε να βρεθεί ώστε να γίνει κάποιο σχόλιο. Τον Οκτώβριο, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης είπε ότι οι τρεις κατασκευαστές κινητήρων που ανήκουν στην AVIC θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία.
Η Κίνα θα κάνει περισσότερα για να ενσωματωθούν και άλλες κατασκευαστικές επιχειρήσεις κατά τα επόμενα χρόνια, δήλωσε κινεζική πηγή στην αεροναυπηγική βιομηχανία της χώρας.
Τον Νοέμβριο, η Κίνα είχε συνομιλίες με την ρώσικη κρατική κατασκευαστική εταιρία κινητήρων αεροσκαφών, United Engine Corp, για την πιθανότητα κοινής ανάπτυξης και παραγωγής στρατιωτικών κινητήρων και ταυτόχρονα υπέγραψε μια συμφωνία για να αγοράσει 24 Sukhoi Su-35 μαχητικά αεροσκάφη, ένα από τα πιο προηγμένα πολεμικά αεροσκάφη της Μόσχας.
Το κινεζικό υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε σχετικά με την κατάσταση των συζητήσεων.