Συμφωνία επί της αρχής για το αέριο έκλεισαν Μόσχα, Κίεβο, Βρυξέλλες
Η Ρωσία, η Ουκρανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση, ύστερα από πολύωρες συνομιλίες χθες, κατέληξαν σε νέα συμφωνία επί της αρχής για την μεταφορά αερίου που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρος Σέφτσοβιτς.
Η Ουκρανία είναι βασική διαμετακομιστική οδός του ρωσικού αερίου που εξάγεται στην Ευρώπη. Η σημερινή συμφωνία μεταξύ Κιέβου και Μόσχας λήγει στα τέλη του έτους.
«Ύστερα από πολύ εντατικές συνομιλίες με χαρά μου ανακοινώνω ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία επί της αρχής σε όλα τα βασικά στοιχεία, το οποίο πιστεύω ότι είναι πολύ θετική είδηση για την Ευρώπη, για τη Ρωσία και την Ουκρανία», δήλωσε ο Σέφτσοβιτς αργά χθες βράδυ σε συνέντευξη Τύπου.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, ο Ουκρανός υπουργός Ενέργειας Ολέξι Ορζέλ και ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντερ Νόβακ συναντήθηκαν στο Βερολίνο.
Δεν δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες για τη συμφωνία.
Η Gazprom ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι αξιωματούχοι από τη Μόσχα και το Κίεβο θα συναντηθούν σήμερα στο Μινσκ της Λευκορωσίας για να συνεχίσουν τις συζητήσεις.
Ο Ορζέλ, μιλώντας στην ίδια συνέντευξη Τύπου, δήλωσε ότι ελπίζει να υπάρξουν σύντομα «θετικά αποτελέσματα για όλες τις πλευρές». Ο Νόβακ, επαινώντας τον μεσολαβητικό ρόλο της Γερμανίας στη συμφωνία, έκρινε ότι «όλοι κάναμε καλή δουλειά».
ΣΥΡΙΖΑ: «Μαζεύτηκαν οι υπογραφές για νέα Κεντρική Επιτροπή» - Πολάκης πριν την Πολιτική Γραμματεία
16:17
Στις φλόγες παραδόθηκαν σπίτια από τη μεγάλη φωτιά σε αποθήκη ξυλείας στο Ηράκλειο
16:08
Το Ισραήλ πρέπει να αποσυρθεί πλήρως από τον Λίβανο, δηλώνουν οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν
15:56
Βενεζουέλα: Δωρεάν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες για 48 ώρες μετά τους σεισμούς
15:55