Ντμίτρι Μεντελέγιεφ (Google doodle): O Περιοδικός Πίνακας έτσι όπως δεν τον σκέφτηκε

ime Life Pictures/Mansell/The LIFE Picture Collection/Getty Images

Σήμερα η επιστημονική κοινότητα αλλά και η Google τιμά τον δημιουργό του Περιοδικού Πίνακα, Ντιμίτρι Μεντελέγιεφ, ο οποίος γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1834 στη Ρωσία.

Από τότε που ο Μεντελέγιεφ συστηματοποίησε τον Περιοδικό Πίνακα τη δεκαετία του 1860 πολλά έχουν αλλάξει, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως ο ρώσος χημικός έθεσε τις βάσεις, για κάτι που ούτε ο ίδιος είχε φανταστεί το πώς θα εξελισσόταν. Όταν δημιουργήθηκε ο περιοδικός πίνακας αναφερόταν στην ύπαρξη 56 στοιχείων. Ο Μεντελέγεφ είχε προβλέψει την ύπαρξη 8 επιπλέον στοιχείων, τα οποία εκείνη την εποχή δεν είχαν ανακαλυφθεί, όμως ακόμα και εκείνος δεν προέβλεψε πως σήμερα θα φτάναμε τα 118 στοιχεία με κάποια από αυτά να έχουν δημιουργηθεί στο εργαστήριο. Μάλιστα ,τα τελευταία 4 στοιχεία ανακαλύφτηκαν πριν από λίγες μέρες.

Τα στοιχεία 113, 115, 117 και 118 αναγνωρίστηκαν πλέον επίσημα από τη Διεθνή Ένωση Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας (IUPAC). Είναι η πρώτη φορά που ανανεώνεται ο Περιοδικός Πίνακας από το 2011 όταν και είχαν προστεθεί τα στοιχεία 114 (Flerovium) και 116 (Livermorium).

Ο πίνακας , κατατάσσει τα χημικά στοιχεία σύμφωνα με τον ατομικό τους αριθμό. «Η κοινότητα των χημικών ανυπομονεί να δει ολοκληρωμένο τον πίνακα των στοιχείων», δήλωσε ο Γιαν Ρέντιτζκ, πρόεδρος της IUPAC. «Ετοιμαζόμαστε, πλέον, να τυποποιήσουμε τα ονόματα των νέων αυτών στοιχείων».

Μία ομάδα Ρώσων και Αμερικανών επιστημόνων σε ερευνητικό κέντρο της Καλιφόρνια ανακάλυψαν τα στοιχεία 115, 117 και 118, ενώ Ιάπωνες ερευνητές πιστώθηκαν την ανακάλυψη του στοιχείου 113. Και τα 4 στοιχεία είναι συνθετικά, καθώς έχουν δημιουργηθεί στο εργαστήριο και δεν υπάρχουν στη φύση.

Ο Μεντελέγιεφ πέθανε το 1907 από γρίπη. Προς τιμήν του το στοιχείο με ατομικό αριθμό 101 ονομάστηκε Μεντελέβιο.