ΚΟΣΜΟΣ

Κορωνοϊός - «Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ»: Ξεπέρασαν τους 76.000 οι επισκέπτες

Κορωνοϊός - «Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ»: Ξεπέρασαν τους 76.000 οι επισκέπτες
EPA/ ANDREAS SCHAAD

Ο κορωνοϊός δεν επισκίασε την 100η επέτειο των ξακουστών Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ που σύμφωνα με τους διοργανωτές είχαν απόλυτη επιτυχία και ολοκληρώθηκαν σήμερα, Κυριακή.

Στη φετινή 100η επέτειο από την ίδρυση τους, τα ξακουστά Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ ήταν μικρότερα από τα αρχικά σχεδιασμένα και χαρακτηρίζονταν από μέτρα ασφαλείας κατά του κορωνοϊού, αλλά καλλιτεχνικά υπήρξαν εξαιρετικά επιτυχημένα, όπως τονίστηκε στον αποψινό απολογισμό της διεύθυνσης, με την σημερινή ολοκλήρωση των δεκάδων εκδηλώσεων τους.

Εκατό χρόνια από την πρώτη παράσταση του εμβληματικού έργου «Ο καθένας» του Χούγκο φον Χόφμανσταλ σε σκηνοθεσία του Μαξ Ράινχαρντ (των δύο μεγάλων ιδρυτών των Φεστιβάλ) στην Πλατεία του Καθεδρικού Ναού της Πόλης του Μότσαρτ στις 22 Αυγούστου του 1922, και ενώ η πολιτιστική ζωή στη χρονιά της πανδημίας έχει σταματήσει σε μεγάλο βαθμό σε όλο τον κόσμο, το Σάλτσμπουργκ αποτόλμησε να διοργανώσει τα Φεστιβάλ του.

Στον επιτυχημένο απολογισμό της διεύθυνσης τους για τα «Ξεχωριστά Φεστιβάλ 2020», καταμετρούνται συνολικά 76.500 επισκέπτες από 39 χώρες στις 110 εκδηλώσεις τους, που σημαίνει πως η όπερα, το δράμα και η συναυλία εξασφάλισαν ποσοστό πληρότητας 96% στο μεγαλύτερο πολιτιστικό φεστιβάλ στον κόσμο, παρά την υποχρεωτική χρήση μάσκας, τις οδηγίες για επαναλαμβανόμενη απολύμανση χεριών, τους κανόνες απόστασης, τα εξατομικευμένα εισιτήρια και το αυστηρό σύστημα καθοδήγησης επισκεπτών.

Όπως τόνιζε απόψε, η εδώ και 25 χρόνια πρόεδρος των Φεστιβάλ Χέλγκα Ραμπλ-Στάντλερ, «σε αυτήν την ξεχωριστή χρονιά για τα ανά τον κόσμο φεστιβάλ, όλοι μαζί κατορθώσαμε στα Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ κάτι που δύσκολα θα περίμενε κανείς πριν από λίγες εβδομάδες: ότι με έναν πολύ καλά μελετημένο, έξυπνο, αλλά χωρίς υπερβολές σχεδιασμό ασφάλειας, η μουσική, το θέατρο, οι συναυλίες, η όπερα, όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα, μπορούν και πάλι να γίνουν δυνατά».

Στον απολογισμό αναφέρθηκε ότι οι φετινές εισπράξεις ανέρχονται σε 8,7 εκατομμύρια ευρώ, οι τακτικοί επισκέπτες των Φεστιβάλ ήταν ιδιαίτερα «πιστοί», τα δύο τρίτα όλων των εισιτηρίων που πωλήθηκαν πήγαν σε αυτήν την ομάδα, με το φετινό κοινό να προέρχεται από 39 χώρες.

Από την άλλη πλευρά, πραγματοποιήθηκαν συνολικά περίπου 3.600 διαγνωστικά τεστ για κορωνοϊό, ως μέρος των μέτρων ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων περίπου 1.000 ήδη στον τόπο κατοικίας των καλλιτεχνών και των προσωρινών υπαλλήλων.

Σε 2.355 ανήλθαν τα τεστ ρουτίνας για άτομα στην «κόκκινη ομάδα», που η μεταξύ τους απόσταση ασφαλείας δεν μπορεί να διατηρηθεί, για παράδειγμα μουσικοί στην ορχήστρα και καλλιτέχνες στην σκηνή, και 154 τεστ βάσει υποψίας, με αποτέλεσμα, εκτός από την ασθένεια μίας υπαλλήλου, δεν υπήρχε περαιτέρω μόλυνση μεταξύ επισκεπτών και συμμετεχόντων, από την έναρξη έως την σημερινή ολοκλήρωση των Φεστιβάλ.

Σύμφωνα με τον Λούκας Κρέπατς, τον εμπορικό διευθυντή των Φεστιβάλ, «αυτή την χρονιά ήταν από την αρχή ξεκάθαρο ότι θα πρέπει ειδικά να μετρήσουμε την επιτυχία μας από το εάν θα λειτουργούσε το σχέδιο μας για την ασφάλεια. Είμαστε πολύ ανακουφισμένοι και ευγνώμονες που οι προσδοκίες μας όχι μόνο έγιναν πραγματικότητα, αλλά μάλιστα ξεπεράστηκαν κατά πολύ.

«Είναι πρωτάκουστο γεγονός, ότι από τους 1.400 συμμετέχοντες στη δίμηνη περίοδο προετοιμασίας, πρόβας και παραστάσεων μόνον μία υπάλληλος μολύνθηκε στις αρχές Ιουλίου και ότι δεν αναφέρθηκε ούτε μία περίπτωση μεταξύ των 76.500 επισκεπτών».

Σχεδόν οι μισές από τις 110 εκδηλώσεις, συγκεκριμένα 53, ήταν συναυλίες, δώδεκα ήταν οι παραστάσεις από τις δύο παραγωγές όπερας, 29 οι παραστάσεις θεάτρου καθώς και πολλές αναγνώσεις και διάφορες εκδηλώσεις στο πρόγραμμα-πλαίσιο των Φεστιβάλ.

Για το αρχικό, επετειακό πρόγραμμα, το οποίο τώρα έχει αναβληθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2021, είχαν εκδοθεί 240.000 εισιτήρια και 180.000 είχαν ήδη προπωληθεί, και αυτά τα εισιτήρια, με εισπράξεις 24,5 εκατομμύρια ευρώ, επιστράφηκαν, με πολλούς αρχικούς επισκέπτες να έχουν ενδιαφερθεί και να έχουν κάνει αγορές εισιτηρίων για το τροποποιημένο πρόγραμμα, με κάθε δεύτερο εισιτήριο που εκδόθηκε μετά τις τροποποιήσεις - λόγω πανδημίας - να έχει αγοραστεί από τους αρχικούς επισκέπτες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ