ΚΟΣΜΟΣ

Νέα θεωρία υποστηρίζει ότι ο Σαίξπηρ ήταν στην πραγματικότητα εβραία γυναίκα

Νέα θεωρία υποστηρίζει ότι ο Σαίξπηρ ήταν στην πραγματικότητα εβραία γυναίκα
Shakespeare's birthplace trust

Μια Εβραία γυναίκα από τη Βενετία, που ζούσε στο Λονδίνο, ομιλούσα την εβραική γλώσσα, πιθανόν να είναι η συγγραφέας πίσω από το προσωπείο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (William Shakespeare), είναι η νέα θεωρία που βγήκε από εμπειρογνώμονες και κυκλοφόρησε πρόσφατα σε βιβλιοδεσία.

Τετρακόσια χρόνια ακριβώς, μετά τον θάνατο του, η μυστηριώδης ταυτότητα του θεατρικού συγγραφέα, εγείρει ακόμα τις φήμες, συμπεριλαμβανόμενες και εκείνες που ήθελαν να έχει εβραϊκή καταγωγή.

Η Αμέλια Μπασάνο Λάνιερ (Amelia Bassano Lanier) ήταν γνωστή ως η πρώτη γυναίκα που δημοσίευση ποιητική συλλογή το 1611, και λέγεται ότι είναι το πρόσωπο της «Σκοτεινής Κυρίας», που αναφέρεται στην περίφημη σονέτα του Σαίξπηρ.

Η θεωρία του εκδότη Τζον Χάντσον (John Hudson) είναι πως η πραγματική συγγραφέας έχει πολλά κοινά γνωρίσματα με τη ζωή του Σαίξπηρ. Ήταν ερωμένη του λόρδου Τσάμπερλαιν (Lord Chamberlain), υπεύθυνο του αγγλικού θεάτρου και κύριο μέτοχοςεταιρίας, που έχει οργανώσει σημαντικά έργα της εποχής, τα οποία έγραψε η ίδια. Η Αμέλια, είχε γνώσεις της ιταλικής γλώσσας, αν και θεωρείται ότι ο Σαίξπηρ δεν είχε βγει ποτέ έξω από τα σύνορα της Αγγλίας.

Ο Χάντσον, επίσης, θεωρεί ότι οι γνώσεις της Αμέλια σε εβραϊκά κείμενα ήταν εμφανής στα έργα της, αφήνοντας αποτυπώματα της καταγωγής της.

«Η στρατηγική της ήταν να κρύψει το προσωπείο της πίσω από ένα αντρικό όνομα, όπως κάνουν αρκετές γυναίκες. Είναι ένα τέχνασμα για να γίνει αποδεκτή η δουλειά της και να δημοσιοποιηθεί, με την υπογραφή ενός άντρα. Στο Λονδίνο, εκείνη την περίοδο, οι γυναίκες δεν μπορούσαν να γράψουν πρωτότυπα λογοτεχνικά κείμενα, πόσο μάλλον να παίξουν σε αυτά, οπότε, αυτή υποθέτω, ήταν η μόνη επιλογή που είχε. Ο κόσμος, είναι μια σκηνή. Μετά-θεατρικά δράματα ανέβαιναν στη σκηνή για να πείσουν τη βασίλισσα (Ελισάβετ), για θέματα που απασχολούσαν την κοινωνία. Τότε είναι που η συγγραφέας ανέπτυξε υψηλή αισθητική αντίληψη του θεάτρου και όντας σε μια χριστιανική κοινότητα, έπρεπε να παίξει τον ρόλο που θα σημάδευε τη ζωή της», εξομολογήθηκε ο συγγραφέας του βιβλίου Τζον Χάντσον στο Times of Israel.

Το αμφιλεγόμενο βιβλίο αρχικά εκδόθηκε το 2014.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ