ΚΟΣΜΟΣ

Κινεζικό Boeing: Στην Κίνα Αμερικανοί εμπειρογνώμονες για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος

Κινεζικό Boeing: Στην Κίνα Αμερικανοί εμπειρογνώμονες για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος
Το αεροπλάνο σημείωσε απότομη πτώση προς το έδαφος προτού συντριβεί, λένε οι ειδικοί AP Photo/Ng Han Guan, File

Στην Κίνα έφτασαν Αμερικανοί διερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων και τεχνικοί σύμβουλοι προκειμένου να διερευνήσουν τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος του Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας China Eastern Airlines, που έγινε τον προηγούμενο μήνα.

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) προχώρησε στην αποστολή μιας επταμελούς ομάδας εργασίας στην Κίνα, ανέφερε σήμερα, σε μία σχετική έκδοσή της, η αρμόδια κινεζική αρχή.

Το αεροπλάνο της China Eastern Airlines εκτελούσε την εσωτερική πτήση ανάμεσα στις πόλεις Κουνμίνγκ, στο νοτιοδυτικό τμήμα της Κίνας, και Καντόνα, στο νότιο, όταν συνετρίβη τη Δευτέρα σε δασώδη ορεινή περιοχή στην Γουτζού στο νότιο τμήμα της χώρας.

Εκατοντάδες πυροσβέστες, στρατιωτικοί, γιατροί, εθελοντές και τοπικοί πολιτικοί αξιωματούχοι κινητοποιήθηκαν για να βρουν ίχνη από τους επιβαίνοντες, προσωπικά τους αντικείμενα και τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου.

Η σχεδόν κάθετη πτώση του αεροπλάνου προτού προκληθεί φωτιά δεν αφήσε εξ αρχής πολλά περιθώρια για ελπίδες ότι θα βρεθεί σώος κάποιος από τους 132 επιβαίνοντες, γεγονός που κατέστησε το δυστύχημα ως τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία από το 1994 στην Κίνα, όπου η αεροπορική ασφάλεια κρίνεται πολύ καλή από τους ειδικούς.

Σύμφωνα με την CAAC, όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο ήταν Κινέζοι.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του εξιδεικευμένου ιστοτόπου Flightradar, το αεροπλάνο σημείωσε απότομη πτώση προς το έδαφος προτού συντριβεί. Αυτό κρίθηκε ασυνήθιστο από τους ειδικούς.

«Όταν ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας αντιλήφθηκε την μεγάλη μείωση ύψους του αεροπλάνου, προσπάθησε αμέσως να επικοινωνήσει με το πλήρωμα, πολλές φορές, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση», δήλωσε χθες ο Τζου Τάο, ο διευθυντής αεροπορικής ασφάλειας στην CAAC.

Το αεροπλάνο δεν ήταν παλιό, βρισκόταν σε υπηρεσία στην Κίνα από το 2015 και είχε ήδη πραγματοποιήσει σχεδόν 9.000 πτήσεις άνω των 18.000 ωρών, διευκρίνισε. Σύμφωνα με την China Eastern, πληρούσε όλες τις απαιτήσεις αξιοπλοΐας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ