Σε βίντεο η μάχη που δίνει ένα Τ-λεμφοκύτταρο για να σκοτώσει ένα καρκινικό κύτταρο

Το Τ-λεμφοκύτταρο έχει αγκιστρωθεί επάνω στο καρκινικό και στην προσπάθειά του να το σκοτώσει παίρνει μια κόκκινη όψη Screen grab / twitter

Συγκλονιστικό βίντεο καταγράφει τον αγώνα που δίνει ένα κύτταρο, γνωστό ως Τ-λεμφοκύτταρο του ανοσοποιητικού συστήματος για να εξαλείψει ένα άλλο καρκινικό.

Το βίντεο καταγράφηκε με τη βοήθεια εξειδικευμένου μικροσκόπιου από τον κυτταρικό βιολόγο Άλεξ Ράιττερ και τους συνεργάτες του και έχει επιβραδυνθεί ελαφρώς για να γίνει καλύτερα αντιληπτό.

Το Τ-λεμφοκύτταρο έχει αγκιστρωθεί επάνω στο καρκινικό και στην προσπάθειά του να το σκοτώσει παίρνει μια κόκκινη όψη, γίνεται σαν «φλόγα» με την οποία καταστρέφει το μπλε θήραμά του.

Το Τ-λεμφοκύτταρο στην πραγματικότητα δεν καίγεται, φυσικά -η εμφάνισή του προκαλείται εν μέρει από μια φθορίζουσα πρωτεΐνη που προστέθηκε από τους ερευνητές- αλλά η δυναμική, ρέουσα επιφάνειά του είναι η φυσική αντίδραση του κυττάρου στον εντοπισμό ενός καρκινικού στόχου, έγραψε ο Ράιττερ στο Twitter.

Το βίντεο σύμφωνα με το newsweek.com, δημοσιεύτηκε ως μέρος μιας νέας μελέτης που κυκλοφόρησε από τον Ράιττερ και τους συνεργάτες του την Πέμπτη, στην οποία ξεκίνησαν να διερευνήσουν πώς τα καρκινικά κύτταρα προστατεύονται από τις επιθέσεις των Τ-λεμφοκυτάρων.

Τα Τ-κύτταρα ανήκουν στο ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και μας προστατεύουν από λοιμώξεις. Ονομάζονται επίσης Τ - λεμφοκύτταρα που είναι λευκά αιμοσφαίρια. Τα Τ-κύτταρα κυκλοφορούν γύρω από το σώμα και εκτελούν μια ποικιλία λειτουργιών από τον έλεγχο των αντιδράσεων του ανοσοποιητικού έως τη δέσμευση και τη θανάτωση καρκινικών κυττάρων ή μολυσμένων κυττάρων.