ΚΟΣΜΟΣ

Πέμπτο πλωτό σταθμό LNG κατασκευάζει το Βερολίνο με στόχο να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2023

Πέμπτο πλωτό σταθμό LNG κατασκευάζει το Βερολίνο με στόχο να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2023
Ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι χωρητικότητας τουλάχιστον πέντε δισεκ. κυβικών μέτρων AP Photo/Ahn Young-joon (Φωτογραφία αρχείου)

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την Πέμπτη την κατασκευή, σε συνεργασία και με τη γαλλική εταιρεία Engie, ενός πέμπτου πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς το Βερολίνο προσπαθεί να περιορίσει την εξάρτησή του από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι χωρητικότητας τουλάχιστον πέντε δισεκ. κυβικών μέτρων και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, όπως ανέφερε το υπουργείο Οικονομίας. Θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία στην οποία μετέχουν η γαλλική Engie, η βελγική TES και η γερμανική EON.

Ο Πλωτός Σταθμός Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) που θα εκμισθώσει η γερμανική κυβέρνηση, θα εγκατασταθεί στο λιμάνι Βίλχεμσχάφεν, στη Βόρεια Θάλασσα. Ένας παρόμοιος σταθμός θα τεθεί σε λειτουργία στην ίδια περιοχή φέτος τον χειμώνα.

«Περιορίζουμε την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, κατασκευάζοντας γρήγορα νέες υποδομές», εξήγησε ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Αυτό είναι το πέμπτο σχέδιο εγκατάστασης πλωτού σταθμού που ανακοινώνει η γερμανική κυβέρνηση μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου. Ιδιωτικές εταιρείες προωθούν δύο άλλα, παρόμοια σχέδια.

Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Δεκέμβριο.

Οι προσπάθειες αυτές «θα μας επιτρέψουν, αν όλα πάνε καλά (…) να περάσουμε τον χειμώνα χωρίς πολλές αναταράξεις, όμως μην κάνετε λάθος (…), υπάρχει ακόμη μεγάλη ανάγκη να εξοικονομήσουμε ποσότητες αερίου», πρόσθεσε ο υπουργός.

Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν διέθετε μέχρι τώρα κανέναν σταθμό επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ούτε στην ξηρά, ούτε στη θάλασσα. Οι νέοι σταθμοί θα επιτρέψουν στη χώρα να διαφοροποιήσει τους προμηθευτές της, αυξάνοντας τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, το Κατάρ ή ακόμη και τον Καναδά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ