ΚΟΣΜΟΣ

Εgyptair: Και υποβρύχιο στις έρευνες για τα μαύρα κουτιά

Εgyptair: Και υποβρύχιο στις έρευνες για τα μαύρα κουτιά

Στην εξεύρεση των μαύρων κουτιών της μοιραίας πτήσης του Airbus της Egyptair που κατέπεσε στα νερά της Μεσογείου επικεντρώνονται πλέον οι έρευνες των αρχών. Τα μαύρα κουτιά εκπέμπουν σήμα εντοπισμού για διάστημα ενός μήνα επομένως οι έρευνες έχουν επιταχυνθεί προκειμένου να βρεθούν έγκαιρα. Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φάταχ αλ-Σίσι, ανέφερε ότι στις έρευνες θα μετέχει και υποβρύχιο των αιγυπτιακών δυνάμεων, το οποίο ήδη κατευθύνεται στο σημείο που βρέθηκαν στα συντρίμμια.  

 

Πάντως οι αιγυπτιακές αρχές παραδέχτηκαν πως αντιμετωπίζουν δυσκολίες και κάνουν έκκληση προς άλλες χώρες για βοήθεια. "Δεν έχουμε, νομίζω, τις τεχνικές δυνατότητες να λειτουργήσουμε σε τόσο βαθιά ύδατα, ενώ πολλοί από τους συμμάχους μας μπορεί να έχουν αυτή τη δυνατότητα", σημείωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου στο CNN.

Και συνέχισε: "Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Έχει φέρει στο φως αρχικά κομμάτια του αεροσκάφους, ανθρώπινα μέλη, αντικείμενα των θυμάτων, και θα συνεχιστεί έως ότου μπορούμε να διαπιστώσουμε πού ακριβώς κατέπεσε το αεροπλάνο".

Παράλληλα, το CNN έδωσε στη δημοσιότητα και το πρώτο ηχητικό ντοκουμέντο από τη μοιραία πτήση. Πρόκειται για συνομιλία ρουτίνας μεταξύ του πιλότου και του πύργου ελέγχου στην Ελβετία καθώς η πτήση συνέχιζε την πορεία της πάνω από την Ευρώπη, έχοντας απογειωθεί από το Παρίσι.

Στο μεταξύ η κρατική αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahra δημοσιεύει σήμερα δηλώσεις του επικεφαλής της ομάδας ερευνών στις οποίες αναφέρεται πως η προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της EgyptAir θα γίνει γνωστή σε ένα μήνα.

"Θα δημοσιευτεί σε ένα μήνα... και θα περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα έχουν συγκεντρωθεί έως την ημερομηνία της δημοσίευσης της", δήλωσε ο Αϊμάν αλ Μοκάντεμ.

Tην ίδια στιγμή, ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φάταχ αλ-Σίσι, κάλεσε σήμερα τα μέσα ενημέρωσης να μην προχωρούν σε εικασίες σχετικά με τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου.

Σε ομιλία του στα εγκαίνια ενός εργοστασίου λιπασμάτων, η οποία μεταδόθηκε από την τηλεόραση, ο Σίσι δήλωσε πως η έρευνα για τα αίτια της συντριβής μπορεί να απαιτήσει πολύ χρόνο, αλλά κανένας δεν μπορεί να κρύψει τα γεγονότα.

"Μέχρι τώρα είναι πιθανά όλα τα σενάρια. Παρακαλώ λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να μην μιλάμε και να λέμε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο σενάριο", δήλωσε ο αιγύπτιος πρόεδρος.

Τι είναι τα μαύρα κουτιά

Το μαύρο κουτί είναι μία άκρως ανθεκτική συσκευή καταγραφής. Σε αυτό καταγράφονται όλα τα σημαντικά δεδομένα πτήσης αλλά και οι συνομιλίες των κυβερνητών στο πιλοτήριο, οι αυτόματες ανακοινώσεις, η ασύρματη επικοινωνία, οι συνομιλίες με τα μέλη του πληρώματος και οι ανακοινώσεις προς τους επιβάτες. Καταγράφονται επίσης θόρυβοι των διακοπτών αλλά και των κινητήρων του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές κάθε αεροσκάφος πρέπει να φέρει δύο συνδυαστικές συσκευές. Εκπέμπουν ένα σήμα εντοπισμού για περίπου ένα μήνα.

Το μαύρο κουτί είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υφίσταται ζημιές σε περίπτωση συντριβής. Στα σχετικά τεστ καταλληλότητας θα πρέπει να είναι ικανό να αντέξει την πρόσκρουση σε τσιμεντένιο τοίχο με ταχύτητα 750 χλμ/ώρα, στατικό βάρος 2,25 τόνων για τουλάχιστον πέντε λεπτά, θερμότητα 1.100 βαθμών Κελσίου για μία ώρα και υδροστατική πίεση σε βάθος 6.000 μέτρων. Όταν έρχεται σε επαφή με το νερό της θάλασσας εκπέμπει σήμα εντοπισμού σε ακτίνα περίπου δύο χιλιομέτρων.

Τα δεδομένα βοηθούν τους ειδικούς να εξακριβώσουν την αιτία ενός δυστυχήματος ή μιας σοβαρής βλάβης. Ωστόσο, η πλήρης ανασύνθεση των γεγονότων μιας πτήσης είναι αδύνατη.

Διαβάστε ακόμα:

EgyptAir: Πολύ νωρίς για οριστικά συμπεράσματα, λένε Αιγύπτιοι ερευνητές

Εgyptair: Φωτιά στην μοιραία πτήση

EgyptAir: Ποιοι ήταν οι επιβάτες και το πλήρωμα της μοιραίας πτήσης