ΚΟΣΜΟΣ

Καθηγητής πανεπιστημίου απολύθηκε γιατί οι φοιτητές του έβρισκαν το μάθημά του… υπερβολικά δύσκολο

Καθηγητής πανεπιστημίου απολύθηκε γιατί οι φοιτητές του έβρισκαν το μάθημά του… υπερβολικά δύσκολο
NUT/ALBA VIGARAY

Αντιδράσεις εξακολουθεί να προκαλεί η απόλυση ενός επιφανούς καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης κατόπιν αιτήματος των φοιτητών του, με το αιτιολογικό ότι το μάθημά του ήταν υπερβολικά δύσκολο για να το παρακολουθήσουν.

Ο Μέιτλαντ Τζόουνς Τζ., καθηγητής οργανικής χημείας, απολύθηκε από το πανεπιστήμιο όταν περισσότεροι από 80 από τους 350 φοιτητές που παρακολουθούσαν το μάθημά του παραπονέθηκαν για τους βαθμούς, τον τρόπο διδασκαλίας και τη βοήθεια που λάμβαναν από τον καθηγητή τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Μετά το μαζικό αίτημα, το 84χρονος καθηγητής έλαβε ένα μήνυμα από τον κοσμήτορα επιστημών τον Αύγουστο ότι η συνεργασία του με το πανεπιστήμιο τερματίζεται, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.

Μετά την απόλυση, πολλοί καθηγητές χημείας αντιτάχθηκαν στην απόφαση απευθύνοντας επιστολές σε αρκετούς κοσμήτορες του συγκεκριμένου πανεπιστημίου, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι η υπόθεση θα μπορούσε να υπονομεύσει στην ακαδημαϊκή ελευθερία ότι να αποδυναμώσει αποδεδειγμένες διδακτικές πρακτικές.

«Είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά με το να θέλουμε οι μαθητές να επιτύχουν, αλλά χρησιμοποιούμε εσφαλμένες και σε πολλές περιπτώσεις λανθασμένες μετρήσεις για να αξιολογήσουμε την επιτυχία», έγραψε σε tweet η Στέφανι Λι, μία από τις καθηγήτριες που υπέγραψαν την επιστολή.

«Μία συνέπεια αυτής της λανθασμένης εκτίμησης είναι ότι οι αποφάσεις μας καθοδηγούνται από τον φόβο», πρόσθεσε

Σημειώνεται ότι στην έγγραφη διαμαρτυρία οι μαθητές αναφέρουν ότι το μάθημα του Τζόουνς ήταν πολύ δύσκολο και δεν λάμβαναν τη βοήθεια που θα ήθελαν. Δεν ζητούσαν πάντως την απόλυση του καθηγητή.

Ένας εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης υπερασπίστηκε την απόλυση, δίνοντας έμφαση στις υψηλές αποχωρήσεις φοιτητών και στις κακές αξιολογήσεις μαθημάτων. Η δήλωση ανέφερε ότι η απόφαση βασίστηκε επίσης σε καταγγελίες για απορριπτική συμπεριφορά, έλλειψη ανταπόκρισης, συγκατάβασης και διαφάνειας σχετικά με τη βαθμολόγηση.

Μερικοί γονείς αντιδρούν ενώ αρκετές ομάδες είπαν ότι η απόφαση του NYU είναι ενδεικτική ενός προβλήματος σε ένα σχολικό σύστημα που πιστεύουν ότι είναι πολύ επιεικές για τους μαθητές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ