Εργαλείο της NASA ανιχνεύει εστίες μεθανίου από το διάστημα

Οι επιστήμονες της NASA σχεδίασαν τη συσκευή, που ονομάζεται φασματόμετρο απεικόνισης, για να μελετήσει κυρίως πώς η αερομεταφερόμενη σκόνη επηρεάζει το κλίμα twitter/ NASA

Οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει πάνω από 50 μέρη σε όλο τον κόσμο που εκπέμπουν τεράστιες ποσότητες μεθανίου.

Το αέριο του θερμοκηπίου είναι περίπου 80 φορές πιο αποτελεσματικό στην παγίδευση θερμότητας από το διοξείδιο του άνθρακα.

Ένα όργανο που αναπτύχθηκε από την αμερικανική διαστημική υπηρεσία εντόπισε πάνω από 50 μέρη στη Γη που εκπέμπουν τεράστια επίπεδα μεθανίου.

Ενώ μερικά από αυτά ήταν γνωστά στο παρελθόν, άλλα έχουν ανακαλυφθεί πρόσφατα.

Οι επιστήμονες της NASA σχεδίασαν τη συσκευή, που ονομάζεται φασματόμετρο απεικόνισης, για να μελετήσει κυρίως πώς η αερομεταφερόμενη σκόνη επηρεάζει το κλίμα.

Αυτή η μελέτη, με την ονομασία Earth Surface Mineral Dust Investigation ή EMIT της NASA, θα βοηθήσει τους επιστήμονες να προσδιορίσουν εάν η σκόνη σε διάφορα μέρη του κόσμου είναι πιθανό να παγιδεύσει ή να εκτρέψει τη θερμότητα από τον ήλιο, συμβάλλοντας έτσι στη θέρμανση ή την ψύξη του πλανήτη.

Αλλά το όργανο, το οποίο εγκαταστάθηκε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό τον Ιούλιο, έδειξε επίσης την ικανότητα να ανιχνεύει την παρουσία μεθανίου.

Η Κέιτ Κάλβιν, επικεφαλής επιστήμονας και ανώτερος σύμβουλος της NASA για το κλίμα, είπε στο Γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «η πρόσθετη ικανότητα ανίχνευσης μεθανίου της EMIT προσφέρει μια αξιοσημείωτη ευκαιρία για τη μέτρηση και την παρακολούθηση των αερίων του θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή».

Πού βρίσκονται τα hotspot μεθανίου;

Τα hotspot μεθανίου περιλαμβάνουν εκτεταμένες εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου και μεγάλες χωματερές που βρίσκονται στην Κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η NASA είπε ότι ένα νέφος μεθανίου μήκους περίπου 3,3 χιλιομέτρων εντοπίστηκε νοτιοανατολικά του Κάρλσμπαντ, στο Νέο Μεξικό, στη λεκάνη Πέρμιαν, ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου στον κόσμο.

Είπε ότι 12 νέφη από υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου - ορισμένα εκτείνονται σε μήκος πάνω από 32 χιλιόμετρα - εντοπίστηκαν στο Τουρκμενιστάν, ανατολικά του λιμανιού Χαζάρ της Κασπίας Θάλασσας.

Ένας νέφος μεθανίου μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων εντοπίστηκε νότια της πρωτεύουσας του Ιράν, Τεχεράνη, από ένα μεγάλο συγκρότημα επεξεργασίας απορριμμάτων, ανακοίνωσε η αμερικανική διαστημική υπηρεσία.

Ποια είναι η συμβολή του μεθανίου στην υπερθέρμανση του πλανήτη;

Το μεθάνιο ευθύνεται για περίπου το 30% της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, το μεθάνιο παραμένει στην ατμόσφαιρα μόνο για μια δεκαετία, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα παραμένει για εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια.

Έτσι, οι μειώσεις στις εκπομπές μεθανίου πιθανότατα θα έχουν πιο άμεσο αντίκτυπο στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

Η NASA είπε ότι το όργανο θα μπορούσε ενδεχομένως να βρει εκατοντάδες υπερεκπομπές μεθανίου πριν από το τέλος της ετήσιας αποστολής του.