ΚΟΣΜΟΣ

Jerry Lawson: Τον «πατέρα» του σύγχρονου gaming τιμά η Google με Doodle

Jerry Lawson: Τον «πατέρα» του σύγχρονου gaming τιμά η Google με Doodle
To Doodle για τον Τζέρι Λόσον

Έναν από τους «πατέρες» του σύγχρονου gaming και έναν από τους λίγους μαύρους που δραστηριοποιήθηκαν στη συγκεκριμένη βιομηχανία τη δεκαετία του 1970, τον Jerry Lawson (Τζέρι Λόσον) τιμά με το σημερινό της Doodle η Google.

O κολοσσός πληροφορικής και τεχνολογίας δημιούργησε ένα παιχνίδι που θυμίζει… άλλη εποχή και μέσω αυτού διηγείται την ιστορία του Lawson, ο οποίος θα γινόταν σήμερα 82 ετών.

Ο μηχανικός γεννήθηκε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης σαν σήμερα, 1η Δεκεμβρίου, και από μικρή ηλικία άρχισε να ασχολείται με τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Επιδιόρθωνε τηλεοράσεις και έφτιαξε και τον δικό του ραδιοφωνικό σταθμό, από εξαρτήματα που συγκέντρωσε από τοπικά καταστήματα.

Σπούδασε στο Queens College και στο City College της Νέας Υόρκης και στη συνέχεια στην Καλιφόρνια και εντάχθηκε στην πρωτοπόρο της Silicon Valley «Fairchild Semiconductor» το 1970 ως σύμβουλος μηχανικής εφαρμογών.

Εκεί ηγήθηκε της ανάπτυξης του συστήματος Fairchild Channel F, την πρώτη οικιακή κονσόλα που διέθετε αφαιρούμενες κασέτες και τζόιστικ.

Αργότερα ο Λόσον αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρεία, VideoSoft -μια από τις ελάχιστες εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών που ανήκαν σε μαύρους στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία δημιούργησε λογισμικό για το Atari 2600, το οποίο έκανε δημοφιλή την κασέτα που ανέπτυξε ο Λόσον και η ομάδα του.

Τι είναι τα doodles

Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπρίν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.

Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ