ΚΟΣΜΟΣ

Εγκαινιάζεται στην Ελβετία η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου

Εγκαινιάζεται στην Ελβετία η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου
EPA/SAMUEL GOLAY

Αύριο 1η Ιουνίου δίνεται στην κυκλοφορία η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο στο Saint-Gothard της Ελβετίας.

Η σήραγγα Gotthard Base μήκους περίπου 57 χιλιομέτρων θα συνδέσει σιδηροδρομικά με γραμμή υψηλής ταχύτητας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη και θα αποτελέσει μια από τις βασικές σιδηροδρομικές συνδέσεις στις Άλπεις και τη μεγαλύτερη παγκοσμίως.

Στα επίσημα εγκαίνια της σήραγγας αναμένεται να παραβρεθούν αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων από τις γειτονικές χώρες της Ελβετίας, οι υπουργοί Μεταφορών των κρατών κατά μήκος του διαδρόμου εμπορευματικών μεταφορών Ρότερνταμ-Γένοβα καθώς και 1.100 επισκέπτες και εκπρόσωποι μέσων ενημέρωσης. Μεταξύ των προσκεκλημένων είναι η Γερμανίδα καγκελάριος, ο Γάλλος πρόεδρος, ο Ιταλός πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της Αυστρίας.

Το Σαββατοκύριακο στις 4 και 5 Ιουνίου, οι επισκέπτες θα μπορούν να διασχίσουν με ειδικούς συρμούς τη μακρύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, σύμφωνα με πηγή της ελβετικής κυβέρνησης.

Για να ανοίξουν τη διώρυγα χρειάστηκαν τέσσερα γιγάντια τρυπάνια, ενώ 30 τόνοι από πέτρες και χώμα μεταφέρθηκαν από το σημείο.

Η σήραγγα Gotthard Base έχει μήκους 57 χιλιομέτρων και σε κάποια σημεία της απέχει 2,3 χιλιόμετρα από την επιφάνεια της γης. Χωρίς κλιματισμό, η θερμοκρασία στο εσωτερικό φτάνει του 46 βαθμούς Κελσίου. Η ταχύτητα του τρένου στις καινούριες γραμμές θα μπορεί να αγγίξει τα 250 χιλιόμετρα την ώρα.

Η σήραγγα θα επιτρέψει 260 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες να περνάνε κάθε μέρα, σε αντίθεση με τις 180 που υπολογίζονταν στο παλιό τούνελ.

Ωστόσο, η Ελβετία δεν θα διατηρήσει για πολύ τον τίτλο της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας του κόσμου. Η Κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει να χτίσει ένα τούνελ κάτω από το έδαφος του Μποχάι που θα έχει μήκος 123 χιλιομέτρων για να «εκμηδενίσει» την απόσταση από το Νταλιάν στο Γιαντλάι από τις 8 ώρες διαδρομής σε 45 λεπτά.

Η μεταφορά εμπορευμάτων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2016. Η κατασκευή της σήραγγας ξεκίνησε το 1996, με το συνολικό κόστος να διαμορφώνεται στα 9,8 δισεκ. ελβετικά φράγκα ή 10,3 δισεκ. αμερικανικά δολάρια, ενώ περίπου 2.400 άνθρωποι κάθε ειδικότητας εργάστηκαν για την κατασκευή του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ