Ένας πράσινος κομήτης θα εμφανιστεί στον ουρανό για πρώτη φορά μετά από 50.000 χρόνια

Ο κομήτης, που ανακαλύφθηκε στις 2 Μαρτίου 2022 από αστρονόμους, θα κάνει την πλησιέστερη προσέγγισή του στον ήλιο στις 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τη NASA (Photo by: Alan Dyer/VWPics/Universal Images Group via Getty Images)

Ένας κομήτης που ανακαλύφθηκε πρόσφατα θα εμφανιστεί σύντομα στον νυχτερινό ουρανό για πρώτη φορά μετά από 50.000 χρόνια.

Ο κομήτης, που ανακαλύφθηκε στις 2 Μαρτίου 2022 από αστρονόμους οι οποίοι χρησιμοποίησαν κάμερα ευρέως πεδίου της Μεταβατικής Εγκατάστασης Zwicky στο Παρατηρητήριο Palomar στην κομητεία Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, θα κάνει την πλησιέστερη προσέγγισή του στον ήλιο στις 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τη NASA.

Ο κομήτης με την ονομασία C/2022 E3 (ZTF), βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον ήλιο που διέρχεται από τις εξωτερικές στοιβάδες του ηλιακού συστήματος, γι' αυτό και χρειάστηκε τόσο μακρινό ταξίδι —και πολύ καιρό— για να ταλαντευτεί ξανά δίπλα στη Γη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα EarthSky.

Οι ερασιτέχνες αστρονόμοι στο βόρειο ημισφαίριο που χρησιμοποιούν τηλεσκόπια και κιάλια θα πρέπει να κοιτάξουν χαμηλά στον βορειοανατολικό ορίζοντα λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της 12ης Ιανουαρίου για να τον εντοπίσουν.

Το παγωμένο ουράνιο αντικείμενο, το οποίο λαμπυρίζει σταθερά καθώς πλησιάζει τον ήλιο, θα κάνει και δεύτερο πλησιέστερο πέρασμα από τη Γη μεταξύ 1ης και 2 Φεβρουαρίου, περίπου 42 εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά.

Καθώς ο κομήτης πλησιάζει τη Γη, οι παρατηρητές θα μπορούν να τον εντοπίσουν κοντά στο φωτεινό αστέρι Polaris, που ονομάζεται επίσης Βόρειος Αστέρας.

Ο κομήτης θα πρέπει να είναι ορατός με κιάλια στον πρωινό ουρανό για τους παρατηρητές στο βόρειο ημισφαίριο κατά το μεγαλύτερο μέρος του Ιανουαρίου και σε εκείνους στο νότιο ημισφαίριο στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τη NASA.

Ανάλογα με το πόσο φωτεινός θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες, ο C/2022 E3 (ZTF) μπορεί ακόμη και να γίνει ορατός με γυμνό μάτι σε σκοτεινούς ουρανούς προς τα τέλη Ιανουαρίου.

Ο κομήτης μπορεί να διακριθεί από τα αστέρια από τις ραβδώσεις σκόνης που φέρει στην «ουρά» του και τα ενεργοποιημένα σωματίδια, καθώς και από τη λαμπερή πράσινη άλω που τον περιβάλλει. Η άλως είναι ένας κύκλος (σαν φωτοστέφανο) που σχηματίζεται γύρω από έναν κομήτη καθώς περνάει κοντά στον ήλιο, προκαλώντας εξάχνωση του πάγου ή την απευθείας μετατροπή του σε αέριο. Αυτό κάνει τον κομήτη να φαίνεται ομιχλώδης όταν παρατηρείται μέσω τηλεσκοπίων, αναφέρει το CNNi.

A green comet will appear in the night sky for the first time in 50,000 years By Ashley Strickland, CNN