ΚΟΣΜΟΣ

Καλάθι του νοικοκυριού: Αντίστοιχο μέτρο θα ενισχύσει τους καταναλωτές και στη Γαλλία

Καλάθι του νοικοκυριού: Αντίστοιχο μέτρο θα ενισχύσει τους καταναλωτές και στη Γαλλία
Το καλάθι θα αποτελείται από 20 προϊόντα πρώτης ανάγκης, διατροφικά και είδη προσωπικής υγιεινής AP Photo/ Bob Edme

Ο Υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Μπρούνο λα Μερ, σε συνέντευξή του στο BFMTV, επιβεβαίωσε πως διερευνάται η υιοθέτηση ενός «καλαθιού» που θα αποτελείται από 20 προϊόντα πρώτης ανάγκης τα οποία θα πωλούνται στη χαμηλότερη δυνατή τιμή.

Αναλυτικά σύμφωνα με την Le Parisien, το μέτρο αυτό είναι μέτρο κατά του πληθωρισμού.

«Η βασική ιδέα είναι πως όλοι θα πρέπει να συνεισφέρουμε στη μάχη ενάντια στον πληθωρισμό. Το κράτος δεν μπορεί να πληρώσει για όλα. Είναι ένα «φορτίο» που θα πρέπει να μοιραστούμε. Το ίδιο συνέβη και με τις τιμές της ενέργειας. Είπαμε 280 ευρώ η μεγαβατώρα για όλες τις μικρές επιχειρήσεις, το κράτος θα αναλάβει ένα μέρος, και οι προμηθευτές ένα άλλο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός

Υπογραμμίζοντας την αξία την συμμετοχής όλων των φορέων για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού είπε: «Ισότητα σημαίνει πως όλοι μοιραζόμαστε το βάρος του πληθωρισμού».

Από τι θα αποτελείται το γαλλικό «καλάθι» του νοικοκυριού

Το καλάθι θα αποτελείται από 20 προϊόντα πρώτης ανάγκης, διατροφικά και είδη προσωπικής υγιεινής , με τους προμηθευτές να εξασφαλίζουν για τα εν λόγω προϊόντα τις χαμηλότερες δυνατές τιμές ώστε να αντισταθμιστεί ο πληθωρισμός.

Ο Υπουργός υπογράμμισε, άλλωστε, πως οι υψηλές τιμές των διατροφικών προϊόντων θα μπορούσαν να διαρκέσουν για μήνες.

Ερωτηθείς γιατί η λύση αυτή προκρίνεται σε σχέση με την κατάργηση του ΦΠΑ ο Υπουργός τόνισε πως απώτερος σκοπός είναι να επωφεληθεί ο τελικός καταναλωτής. «Ποιος μου εγγυάται πως εάν καταργήσω το ΦΠΑ, η διαφορά δεν θα πάει στις τσέπες των προμηθευτών;», διερωτήθηκε ο Υπουργός.

Η κυβέρνηση της Γαλλίας τονίζει πως το εν λόγω μέτρο είναι στο στάδιο των διαπραγματεύσεων και υποστηρίζει πως η εφαρμογή του θα εξαρτηθεί από τις δεσμεύσεις των προμηθευτών.

Η πρωτοβουλία το «Καλάθι του Νοικοκυριού» ήδη εφαρμόζεται στην Ελλάδα, και σύμφωνα με τα στατιστικά του Υπουργείου Ανάπτυξης ένας στους δύο καταναλωτές που μπαίνει στο σούπερ μάρκετ αγοράζει αρκετά προϊόντα του «καλαθιού».

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ίδιο τον Υπουργό Ανάπτυξης Α. Γεωργιάδη υπάρχουν «πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τους κοστίζει πολλά λεφτά διότι, επειδή ακριβώς έχει αυξήσει το μερίδιο στο τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό, εάν δεν πούλαγαν στις τιμές του καλαθιού αλλά πούλαγαν στις κανονικές τιμές, θα είχαν πολύ σημαντική διαφορά στο τζίρο τους».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ