Λείψανα 6.000 ετών ανακαλύφθηκαν στη Γαλλία

Institut National de Recherches Archéologiques Préventives

Την ανακάλυψη ενός αρχαίου τάφου, 6.000 ετών ανακοίνωσαν την Πέμπτη αρχαιολόγοι από τη βορειοανατολική Γαλλία.

Συγκεκριμένα, βρέθηκαν 10 σκελετοί ανθρώπων από την νεολιθική περίοδο, σε μια αποθήκη που χρησιμοποιούνταν για φύλαξη τροφίμων, στο έδαφος της σημερινής Αλσατίας.

Φαίνεται ότι οι άνθρωποι είχαν πεθάνει βίαια, όπως καταδεικνύει η στάση του σώματός τους, τραυματισμοί στα πόδια, τα χέρια και τα κρανία τους.

fosse 124 en cours de demontage c michel christen inrap

Πηγή: Institut National de Recherches Archéologiques Préventives

«Εκτελέστηκαν βίαια και έλαβαν αλλεπάλληλα χτυπήματα, πιθανόν από πέτρινο τσεκούρι», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Φιλίπ Λεφράνς (Philippe Lefranc), ερευνητής του γαλλικού κέντρου αρχαιολογικών ερευνών.

Οι σκελετοί αντιστοιχούν σε πέντε ενήλικες και ένα ανήλικο άτομο ενώ στον μαζικό τάφο υπάρχουν και άκρα τεσσάρων ακόμα ανθρώπων. Το γεγονός ότι οι σοροί βρέθηκαν ο ένας πάνω στον άλλον υποδεικνύει ότι τα θύματα σκοτώθηκαν την ίδια ώρα και στη συνέχεια πετάχτηκαν στην αποθήκη.

Αυτό που συμπεραίνουν οι ερευνητές της υπόθεσης είναι ότι πιθανόν τα τμήματα του σώματος που έλειπαν, να χρησιμοποιήθηκαν για τρόπαια πολέμου.

fouille manuelle silo c philippe lefranc inrap 124

Πηγή: Institut National de Recherches Archéologiques Préventives

Αναμένεται οι γενετικοί έλεγχοι που θα γίνουν πάνω στα κόκαλα, να αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες για τη «σφαγή». Η θεωρία που στηρίζει ο Λεφράνς είναι ότι η τοπική φυλή πιθανόν να ήρθε αντιμέτωπη με κάποια άλλη φυλή που ζούσε πιο κεντρικά, πιθανόν και στο Παρίσι.

Αυτό που αναφέρουν με βεβαιότητα είναι ότι ο τάφος χρονολογείται από το 4.200 π.Χ.

achenheim. vue generale du chantier en cours de fouille c michel christen inrap