Προϊστορικές ζωγραφιές σπηλαίων ανακαλύφθηκαν στην Ισπανία χρησιμοποιώντας drones

Η χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών επέτρεψε στους ερευνητές να συλλέξουν γρήγορα αποδεικτικά στοιχεία για ζωγραφιές σπηλαίων που δεν είχαμε δει στο παρελθόν και χρονολογούνται από 5.000-7.500 χρόνια πριν. photo: Javi Molina

Αρχαιολόγοι στην Ισπανία ανακάλυψαν προϊστορικούς πίνακες σε δυσπρόσιτα σπήλαια στα ανατολικά της χώρας χρησιμοποιώντας τεχνολογία drone.

Η χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών επέτρεψε στους ερευνητές να συλλέξουν γρήγορα αποδεικτικά στοιχεία για ζωγραφιές σπηλαίων που δεν είχαμε δει στο παρελθόν και χρονολογούνται από 5.000-7.500 χρόνια πριν, σύμφωνα με δήλωση της ομάδας στο Πανεπιστήμιο του Αλικάντε της Ισπανίας. Τα ευρήματα των αρχαιολόγων δημοσιεύτηκαν στο ισπανικό επιστημονικό περιοδικό Lucentum τον περασμένο μήνα.

230606104028-03-drone-prehistoric-cave-paintings-spain-overview.jpg
Οι ερευνητές σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν drones επειδή «σε πολλές περιπτώσεις έχουμε διακινδυνεύσει τη ζωή μας για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε κοιλότητες που βρίσκονται σε απόκρημνες γεωγραφικές περιοχές», είπε ο Μολίνα στο CNN την Τρίτη. photo: Javi Molina

«Τo drone επέτρεψε την ευκολότερη επιθεώρηση περιοχών που διαφορετικά θα μπορούσαν να προσεγγιστούν μόνο με «άνοιγμα σύνθετων διαδρομών πρόσβασης αναρρίχησης», αναφέρει η δήλωση.

Η ομάδα είπε ότι βρήκε τα πρώτα της αποτελέσματα μέσα σε λίγες μόνο ημέρες από την πτήση drones σε ένα λατομείο στον δήμο Penàguila στο Αλικάντε.

«Αυτή η περιοχή είναι γνωστή για τη στέγαση πολλών ομάδων που σχετίζονται με προϊστορική τέχνη», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Francisco Javier Molina Hernández, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Αλικάντε.

«Το αποτέλεσμα ήταν η ανακάλυψη μιας νέας τοποθεσίας με προϊστορικές σπηλαιογραφίες διαφορετικού στυλ, που πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ σχετικές για την έρευνα».

Στη συνέχεια, οι ορειβάτες επισκέφθηκαν την τοποθεσία και επαλήθευσαν την ύπαρξη μεγάλου αριθμού σχεδίων σε διάφορα στυλ, συμπεριλαμβανομένων στυλιζαρισμένων ανθρώπινων μορφών και ζώων όπως κατσίκες και ελάφια, μερικά από τα οποία έχουν τραυματιστεί από βέλη, σύμφωνα με την δήλωση.

Ο Hernández, ο οποίος έχει βαφτιστεί "Indiana Drones" από τον ισπανικό Τύπο, συνεργάστηκε με δύο άλλους αρχαιολόγους - τη Virginia Barciela και τον Ximo Martorell Briz - στην έρευνα.

«Πολλά άλλα σπήλαια δεν έχουν ποτέ επιθεωρηθεί γιατί βρίσκονται σε δυσπρόσιτες περιοχές», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές είπαν ότι το εύρημα είναι μια από τις πιο σημαντικές νεολιθικές τοποθεσίες βραχοτεχνίας που ανακαλύφθηκαν στην περιοχή της Βαλένθια τις τελευταίες δεκαετίες, λόγω του μεγάλου αριθμού των στοιχείων που παρατηρήθηκαν.

230606104024-02-drone-prehistoric-cave-paintings-spain-painting.jpg
Η ομάδα είπε ότι βρήκε τα πρώτα της αποτελέσματα μέσα σε λίγες μόνο ημέρες από την πτήση drones σε ένα λατομείο στον δήμο Penàguila στο Αλικάντε photo: Javi Molina

«Η ανακάλυψη νέων σπηλαιογραφιών σε αυτόν τον τύπο σπηλαίων δείχνει ότι ο προϊστορικός άνθρωπος ανέπτυξε εξελιγμένα μέσα αναρρίχησης, ίσως με σχοινιά ή ξύλινα ικριώματα», είπε ο Μολίνα.

Στη συνέχεια, η ομάδα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει πιο ισχυρά drones για να τραβήξει εικόνες υψηλότερης ποιότητας και να επεκτείνει την έρευνά της σε άλλες περιοχές της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και σε άλλα μέρη της Ευρώπης, είπε ο Μολίνα.

Prehistoric cave paintings discovered in Spain using drones