«Εγκέλαδος»: Το φεγγάρι του Κρόνου θα μπορούσε να υποστηρίξει είδη παρόμοια με της Γης

NASA/JPL/Space Science Institute via AP

Μία ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε νέες ενδείξεις ότι ο υπόγειος ωκεανός του Εγκέλαδου, του φεγγαριού του Κρόνου, περιέχει φώσφορο, ένα βασικό δομικό στοιχείο για τη ζωή.

Η ομάδα χρησιμοποίησε δεδομένα από την αποστολή Cassini της NASA, που εξερεύνησε τον Κρόνο και το σύστημα δακτυλίων και φεγγαριών του για πάνω από 13 χρόνια. Το διαστημικό σκάφος ανακάλυψε το υπόγειο υγρό νερό του Εγκέλαδου και ανέλυσε δείγματα από ένα σύννεφο κόκκων πάγου και αερίων που εκτοξεύονται από ρωγμές στην παγωμένη επιφάνεια του φεγγαριού. Η ανάλυση μίας κατηγορίας κόκκων πάγου πλούσιων σε άλατα έδειξε την παρουσία φωσφορικών αλάτων νατρίου.

«Βρήκαμε άφθονο φώσφορο σε δείγματα πάγου πλουμίου που εκτοξεύονται από τον υπόγειο ωκεανό», αναφέρει ο Κρίστοφερ Γκλάιν, κορυφαίος ειδικός στην εξωγήινη Ωκεανογραφία στο Νοτιοδυτικό Ινστιτούτο Ερευνών του Σαν Αντόνιο και ένας από τους συγγραφείς δημοσίευσης στο περιοδικό Nature που περιγράφει την έρευνα.

Ο φώσφορος με τη μορφή φωσφορικών αλάτων είναι ζωτικής σημασίας για όλη τη ζωή στη Γη. Είναι απαραίτητος για τη δημιουργία του DNA και του RNA, των μορίων που μεταφέρουν ενέργεια, των κυτταρικών μεμβρανών, των οστών και των δοντιών σε ανθρώπους και ζώα, ακόμη και του μικροβιώματος του πλαγκτόν της θάλασσας.

«Βρήκαμε συγκεντρώσεις φωσφορικών αλάτων τουλάχιστον 100 φορές υψηλότερες στα ωκεάνια νερά του φεγγαριού που σχηματίζουν πλούμιο, από ό,τι στους ωκεανούς της Γης», εξηγεί ο Γκλάιν και προσθέτει: «Αυτό είναι ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για την Αστροβιολογία και ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην αναζήτηση ζωής πέρα από τη Γη».