Τί έχει ανακαλύψει η NASA; Προαναγγέλλει ανακοίνωση για τον πλανήτη Πλούτωνα

"Αυτός ο κόσμος είναι ζωντανός". H δήλωση ανήκει στον επικεφαλής της αποστολής New Horizons με αποτέλεσμα να έχουν φουντώσει τα σενάρια για την πιθανότητα ύπαρξης ζωής στον παγωμένο πλανήτη.

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά σημαντική ανακάλυψη της NASA, εάν βέβαια αποδειχθεί ότι συμβαίνει αυτό, μετά την ύπαρξη τρεχούμενου νερού στον πλανήτη Αρη.

Άπαντες λοιπόν αναμένουν με τεταμένη την προσοχή τους την ανακοίνωση της Πέμπτης που αυτή τη φορά έχει σχέση με τον πλανήτη Πλούτωνα.

Στη δημοσιότητα έχουν δοθεί φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας του Πλούτωνα από το διαστημόπλοιο New Horizons (Νέοι Ορίζοντες) που εκτοξεύθηκε για να μελετήσει τον πλανήτη και με τον επικεφαλή της αποστολής, Δρ. Άλαν Στερν να λέει πως θα ανακοινωθεί "εκπληκτική" ανακάλυψη.

Τα σενάρια και η φημολογία έχουν φουντώσει για τα καλά.

Σύμφωνα με τον Independent, ο Στερν πρόσθεσε ότι η Εθνική Υπηρεσία Αεροναυπηγικής και Διαστήματος δεν του επιτρέπει να πει πολλά. Δηλαδή περιορίστηκε στον χαρακτηρισμό "εκπληκτική".

Συγχρόνως ο Guardian αναφέρει πως ο καθηγητής έχει πει: "αυτός ο κόσμος είναι ζωντανός. Υπάρχουν καιρικές συνθήκες, έχει ομίχλη στην ατμόσφαιρα, ενεργή γεωλογία...".

Η θεωρία του παγωμένου ωκεανού

Την ίδια ώρα, μία ακόμα θεωρία γύρω από την ανακάλυψη του New Horizons, το οποίο εκτοξεύθηκε από το ακρωτήριο Κανάβεραλ προσεγγίζοντας τον Πλούτωνα στις 14 Ιουλίου 2015, αφορά στην ύπαρξη παγωμένου ωκεανού κάτω από την πλανητική επιφάνεια.

Όπως λέει η Mirror, το παγωμένο νερό κάτω από την επιφάνεια του Πλούτωνα θα μπορούσε να μετατοπιστεί και να προκαλέσει ρωγμή στο έδαφος, οδηγώντας στο σχηματισμό «κρύων ηφαιστείων» στην επιφάνεια.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο καθηγητής Μπράιαν Κοξ είχε δηλώσει ότι υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν την ύπαρξη ωκεανού κάτω από την επιφάνεια του Πλούτωνα. Αυτό σημαίνει ότι εάν είναι σωστή η εκτίμηση για τη ζωή στον δικό μας πλανήτη, τη γη, τότε "θα μπορούσαν να υπάρχουν ζωντανά όντα εκεί".

Άλλωστε, στις εικόνες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες έφτασαν από το σημείο καθώς και από τους δορυφόρους του πλανήτη, Χάρων και Ύδρα, διακρίνονται όρη που φτάνουν σε ύψος τα 3.300 χιλιάδες μέτρα, τα οποία σχηματίστηκαν πιθανώς πριν από 100 εκατ. χρόνια.

"Βλέπουμε παγωμένο νερό στον Πλούτωνα για πρώτη φορά. Μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι το νερό υπάρχει σε μεγάλη ποσότητα", είχε αναφέρει ο καθηγητής Κοξ.