Η NASA ανακάλυψε ένα μίνι-φεγγάρι γύρω από τον αστεροειδή Dinkinesh

Ο Dinkinesh και το φεγγάρι του, σε φωτογραφία που έστειλε η αποστολή Lucy της NASA NASA via AP

Μπορεί να είναι μικρός στο μάτι, αλλά πόσοι αστεροειδείς μπορούν να υπερηφανεύονται ότι έχουν δικό τους φεγγάρι σε τροχιά γύρω τους;

Στις εικόνες που έστειλε η διαστημική αποστολή Lucy της NASA από τον πολύ μακρινό μας αστεροειδή Dinkinesh, ο οποίος έχει διάμετρο 790 μέτρα, διακρίνεται ένας ακόμη διαστημικός βράχος διαμέτρου 220 μέτρων που λειτουργεί ως δορυφόρος του.

Όπως αναφέρει ο Guardian, η Lucy τράβηξε τη φωτογραφία τους όταν βρέθηκε σε απόσταση περίπου 425 χιλιομέτρων, που ήταν και η κοντινότερη προσέγγιση στον Dinkinesh και το φεγγάρι του.

Ο Dinkinesh βρίσκεται στην κύρια ζώνη των αστεροειδών μεταξύ των τροχιών του Άρη και του Δία. Το όνομά του σημαίνει «είσαι θαυμάσιος» στα αμχαρικά, την επίσημη γλώσσα της Αιθιοποίας. Ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1999 από το πρόγραμμα Lincoln Near-Earth Asteroid Research, ή LINEAR, το οποίο είναι μια συνεργασία της NASA, της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) με στόχο τον εντοπισμό δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών.

«Ο Dinkinesh πραγματικά ανταποκρίθηκε στο όνομά του – αυτό είναι θαυμάσιο», δήλωσε ο Χαλ Λέβισον, επικεφαλής επιστήμονας του Νοτιοδυτικού Ερευνητικού Ινστιτούτου.

Η NASA έστειλε τη Lucy δίπλα από τον Dinkinesh ως πρόβα για την επίσκεψη στους μεγαλύτερους, πιο μυστηριώδεις αστεροειδείς κοντά στον Δία. Το διαστημικό σκάφος, που εκτοξεύτηκε το 2021, θα φτάσει στον πρώτο από αυτούς τους λεγόμενους Τρωικούς αστεροειδείς το 2027 και θα τους εξερευνήσει για τουλάχιστον έξι χρόνια.