ΚΟΣΜΟΣ

Ιταλία: Ανθρώπινο λάθος προκάλεσε την τραγωδία στις ράγες

Ιταλία: Ανθρώπινο λάθος προκάλεσε την τραγωδία στις ράγες
REUTERS/Alessandro Garofalo

Το δυστύχημα με τη σύγκρουση επιβατικών τρένων, που στοίχισε τη ζωή σε 23 ανθρώπους στην Ιταλία, φαίνεται να αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος.

Τα δύο επιβατικά τρένα που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια σιδηροτροχιά, συγκρούστηκαν μετωπικά το πρωί της Τρίτης στη νοτιοανατολική Ιταλία. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης τα μπροστινά βαγόνια συνεθλίβησαν προκαλώντας 23 θανάτους και 52 τραυματισμούς.

Το δυστύχημα συνέβη σε μονή σιδηρογραμμή, όπου ένα τρένο δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο αν οι σταθμάρχες στις δύο πόλεις συνεννοηθούν τηλεφωνικά ποιο θα περάσει πρώτο.

640x640 2

REUTERS/Alessandro Garofalo

Ο σταθμάρχης της πόλης Άντρια, Βίτο Πικαρέτα δεν αποδέχεται στο σύνολο των εις βάρος του κατηγοριών. Ανέφερε χαρακτηριστικά:

640x640 3

Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις. Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα.

REUTERS/Alessandro Garofalo

Ωστόσο, ο δήμαρχος της πόλης Κοράτο δήλωνε με βεβαιότητα:

Η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί.

Σύμφωνα με τη Ιταλικά ΜΜΕ, τρία τρένα, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο Πικαρέτα έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει πριν την ώρα του. Έτσι έγινε το δυστήχημα.

Η ευθύνη πέφτει και πάνω στον σταθμάρχη του Κοράτο Αλέσιο Πορτσέλι ο οποίος κατηγορείται κι αυτός από τη δικαιοσύνη επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί, χάρη στα όργανα που διαθέτει, ότι ένα τρένο ερχόταν αντίθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό. Ο άνθρωπος απολύθηκε μετά από το περιστατικό.

Η εισαγγελία του Τράνι, που έχει επιφορτιστεί με την έρευνα, δηλώνει πως η έρευνα για την αλήθεια δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.

Ο εισαγγελέας που έχει αναλάβαιε την υπόθεση δήλωσε:

Δεν θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία, στις απλές λύσεις. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες περιλαμβανομένων και εκείνων διαφορετικής φύσης.

Οι ιταλικές Αρχές αποκάλυψαν επίσης πως χιλιάδες χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μονές σιδηροτροχιές και πως ένα μέρος του τοπικού ή περιφερειακού δικτύου λειτουργεί ακόμη με την παρέμβαση του σταθμάρχη που δίνει το πράσινο φως έπειτα από ένα τηλεφώνημα σε συνάδελφό του.

640x640 4

REUTERS/Alessandro Garofalo

"Η προσπάθεια να καταστεί υπεύθυνος ένας σταθμάρχης για όλα όσα συνέβησαν είναι ειλικρινά απαράδεκτη. Αν τα συστήματα ελέγχου και συναγερμού είχαν εγκατασταθεί όπως έπρεπε, δεν θα είχαν συμβεί όλα αυτά", ανέφερε η ένωση καταναλωτών Codacons.

Ωστόσο, για τον υπουργό Μεταφορών Γκρατσιάνο Ντελρίο, το πρόβλημα δεν είναι αναγκαστικά εκείνο της μονής σιδηροτροχιάς ή του ελέγχου από το τηλέφωνο. Στο τμήμα της σιδηροτροχιάς όπου συνέβη το δυστύχημα, υπενθύμισε χθες ενώπιον του Κοινοβουλίου ότι αυτό το σύστημα λειτουργεί εδώ και 60 χρόνια και στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, η ένταση της κυκλοφορίας ήταν πάντα η ίδια χωρίς πότε να σημειωθεί δυστύχημα.

Μέχρι την Τρίτη.