Η μαύρη τρύπα του γαλαξία μας «ρουφάει» τον χωροχρόνο με την ταχύτητα της

Η υπερμεγέθης μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας, η Sagittarius A, περιστρέφεται γρήγορα και μεταβάλλει το χωροχρόνο γύρω της, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. photo/European Southern Observatory/EHT Collaboration

Ο χωροχρόνος είναι το τετραδιάστατο συνεχές που περιγράφει πώς βλέπουμε το διάστημα, συνδυάζοντας μονοδιάστατο χρόνο και τρισδιάστατο χώρο για να αναπαραστήσει το διαστημικό ύφασμα που καμπυλώνεται ως απόκριση σε τεράστια ουράνια σώματα.

Μια ομάδα φυσικών παρατήρησε τη μαύρη τρύπα, η οποία βρίσκεται 26.000 έτη φωτός από τη Γη, με το Παρατηρητήριο ακτίνων Χ Chandra της NASA, ένα τηλεσκόπιο που έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει τις εκπομπές ακτίνων Χ από θερμές περιοχές του σύμπαντος. Υπολόγισαν την ταχύτητα περιστροφής της Sagittarius Α χρησιμοποιώντας τη μέθοδο εκροής, η οποία εξετάζει τα ραδιοκύματα και τις εκπομπές ακτίνων Χ που μπορούν να βρεθούν στο υλικό και στα αέρια που περιβάλλουν τις μαύρες τρύπες, γνωστά και ως δίσκος προσαύξησης. στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 21 Οκτωβρίου στο Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Ενώ η ομάδα είχε βρει ότι οι δύο μαύρες τρύπες περιστρέφονται με παρόμοιους ρυθμούς, το M87 είναι πολύ πιο μαζικό από την Sagittarius A, είπαν οι επιστήμονες, επομένως η Sagittarius A έχει λιγότερη απόσταση να καλύψει και περιστρέφεται περισσότερες φορές ανά περιστροφή σε σχέση με τον M87.

Η Sagittarius Α «περιστρέφεται πολύ πιο γρήγορα (σε σύγκριση), όχι επειδή έχει μεγαλύτερη γωνιακή ορμή περιστροφής, αλλά επειδή έχει λιγότερη απόσταση να διανύσει όταν περιστρέφεται μια φορά», εξήγησε η ομάδα μελέτης.

Η γνώση της μάζας και της περιστροφής μιας μαύρης τρύπας βοηθά τους αστρονόμους να καταλάβουν πώς μπορεί να σχηματίστηκε και να εξελιχθεί η μαύρη τρύπα..

Οι μαύρες τρύπες που σχηματίστηκαν ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης μικρότερων μαύρων οπών θα έχουν συνήθως χαμηλή τιμή περιστροφής, δήλωσε ο Dejan Stojkovic, καθηγητής κοσμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο. Ωστόσο, μια μαύρη τρύπα που φτιάχτηκε με συσσώρευση περιβάλλοντος αερίου θα είχε υψηλή τιμή σπιν.

Ο ρυθμός με τον οποίο περιστρέφεται η Sagittarius Α θα έδειχνε ότι ένα σημαντικό μέρος της μάζας της μαύρης τρύπας προήλθε από τη συσσώρευση αερίων.

«Το ερώτημα εάν η κεντρική μας γαλαξιακή μαύρη τρύπα περιστρέφεται ή όχι, ή πόσο γρήγορα περιστρέφεται, είναι πολύ σημαντικό», είπε ο Stojkovic.

«Τελικά, θέλουμε να μετρήσουμε τις ιδιότητες του κέντρου του γαλαξία μας όσο το δυνατόν καλύτερα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να μάθουμε για την ιστορία και τη δομή του γαλαξία μας, να δοκιμάσουμε τις θεωρίες μας ή ακόμα και να συμπεράνουμε την ύπαρξη μερικών πολύ ενδιαφέροντων και συναρπαστικών αντικειμένων όπως οι σκουληκότρυπες», πρόσθεσε ο Stojkovic, ο οποίος ήταν ο κύριος συγγραφέας του 2019. μελέτη για τις υποθετικές δομές.

Our galaxy’s black hole spins fast and drags space-time with it, scientists say