ΚΟΣΜΟΣ

Το γλυκό που αναγκάζει τους Γάλλους να κάνουν ουρές: «Κρόνατ», «κράφιν» ή «κρούκι»;

Το γλυκό που αναγκάζει τους Γάλλους να κάνουν ουρές: «Κρόνατ», «κράφιν» ή «κρούκι»;

Φούρνος (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

AP Photo/Christophe Ena

Ουρές κάνουν όσοι επισκέπτονται το Παρίσι για να δοκιμάσουν το νέο υβριδικό αρτοποίημα το κρούκι το οποίο έχει αρχίσει να βάζει στο περιθώριο τα κρόνατ ένα κρουασάν μαζί με ντόνατ και το κράφιν από το πάντρεμα του κρουασάν και του μάφιν.

Πρόκειται για ένα τραγανό κρουασάν γεμισμένο με ζύμη μπισκότων αμερικανικού τύπου, που στη συνέχεια ψήνεται για να αποκτήσει ένα μαλακό, κολλώδες κέντρο και το οποίο έχει γίνει viral.

Κάποιοι φούρνοι μάλιστα έχουν αρχίσει να ψάχνουν το επόμενο. Κάποιοι πειραματίζονται τώρα με το κρουασάν σοκολάτας μπράουνι λένε καλά γνωρίζοντες.

O φούρνος ο οποίος πρωτοέβγαλε το νέο αρτοποίημα πουλά 2.200 την ημέρα. «Χρειάστηκε να προσλάβουμε δύο επιπλέον άτομα για να μπορέσουμε να παράγουμε τις απαραίτητες ποσότητες. Ήταν λίγο αγχωτικό», λέει ο ιδιοκτήτης του για να ακολουθήσουν και άλλοι ενώ η μόδα έχει αρχίσει να εξαπλώνεται σε όλη την υφήλιο.

Ήταν 2013, όταν ο σεφ Ντομινίκ Ανσέλ έφερε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη το cronut, με το γλασαρισμένο ντόνατ εξωτερικά και το αφράτο γλυκό εσωτερικά.

Ένα υβρίδιο μάφιν-κρουασάν, το cruffin, ήταν το επόμενο. Στη συνέχεια, ήρθε το croloaf, ζύμη κρουασάν που ψήνεται σε φόρμα ψωμιού. Ακολούθησαν τα tacros κρουασάν γεμισμένα με χοιρινό κρέας σε σχήμα taco και τα cretzels αλμυρά κουλουράκια φτιαγμένα με ζύμη κρουασάν, από το Coyle's Bakeshop του Σιάτλ.

Από την παγκόσμια κυκλοφορία του TikTok το 2017, η όρεξη για αυτά τα υβριδικά σνακ έχει επιταχυνθεί. Το 2022, το suprême - μια σπείρα από ζύμη κρουασάν γεμισμένη με τη γέμιση κρέμας ζαχαροπλαστικής ενός ιταλικού ντόνατ bomboloni - έγινε παγκόσμια αίσθηση. Ακολούθησε το croffle- ζύμη κρουασάν που πιέζεται σε μηχανή βάφλας, το οποίο έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στη Νότια Κορέα.

Τι είναι αυτό που έχει να κάνει με τα υβριδικά κρουασάν που έχουν αιχμαλωτίσει τη φαντασία του παγκόσμιου κοινού για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Η Μεγκ Πάλμερ, υπεύθυνη έρευνας στην εταιρεία ερευνών αγοράς Verve, πιστεύει ότι είναι επειδή «υπάρχει κάτι στη συγχώνευση που κάνει πιο επιτρεπτή την επιείκεια».

Τα αρτοποιήματα είναι επίσης ιδανικά για το TikTok, εξηγεί, επειδή φαίνονται και ακούγονται υπέροχα. «Βλέπεις χέρια να σπάνε το κρουασάν. Ακούς αυτό το αρχικό τραγάνισμα και βλέπεις αν έχει γέμιση αν βγαίνει».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ