Η UNESCO προειδοποιεί: Έξι στους 10 influencers χρειάζονται επειγόντως εκπαίδευση
Τέσσερις στους δέκα influencers ανέφεραν τη «δημοτικότητα» μιας διαδικτυακής πηγής – που μετράται από τον αριθμό των likes και των προβολών – ως βασικό δείκτη για το αν είναι αξιόπιστη ή όχι, σύμφωνα με έρευνα της UNESCO
FreepikΟι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει επειγόντως να μάθουν να ελέγχουν πληροφορίες πριν τις μεταδώσουν στους ακολούθους τους, προκειμένου να μειωθεί η εξάπλωση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο, προειδοποιεί η UNESCO.
Σύμφωνα με έκθεση του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και πολιτιστικού οργανισμού του ΟΗΕ, τα δύο τρίτα των δημιουργών περιεχομένου αποτυγχάνουν να ελέγξουν την ακρίβεια του υλικού τους, καθιστώντας τους ίδιους και τους ακολούθους τους ευάλωτους στην παραπληροφόρηση, αναφέρει ο Guardian.
«Ο χαμηλός δείκτης του ελέγχου των γεγονότων αναδεικνύει την ευπάθειά τους στην παραπληροφόρηση, η οποία μπορεί να έχει εκτεταμένες συνέπειες για τον δημόσιο διάλογο και την εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης», αναφέρει η έκθεση της UNESCO.
Έξι στους δέκα influencers δήλωσαν ότι δεν είχαν επαληθεύσει την ακρίβεια των πληροφοριών τους πριν τις μοιραστούν με το κοινό, ενώ η έρευνα διαπίστωσε ότι οι δημιουργοί περιεχομένου γενικά δεν χρησιμοποιούσαν επίσημες πηγές, όπως κυβερνητικά έγγραφα και ιστότοπους.
Η πιο συνηθισμένη πηγή ήταν η «προσωπική εμπειρία/συνάντηση», ακολουθούμενη από τη συζήτηση με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, ενώ στην τρίτη θέση ισοβαθμούν μεγάλες και μικρότερες ειδησεογραφικές πηγές.
Αξιοπιστία που μετριέται με likes και views
Η έρευνα της UNESCO διαπίστωσε ότι τέσσερις στους δέκα influencers ανέφεραν τη «δημοτικότητα» μιας διαδικτυακής πηγής – που μετράται από τον αριθμό των likes και των προβολών – ως βασικό δείκτη για το αν είναι αξιόπιστη ή όχι.
«Η επικρατούσα έλλειψη αυστηρής κριτικής αξιολόγησης των πληροφοριών αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη να ενισχυθούν οι δεξιότητες των δημιουργών στον γραμματισμό στα μέσα πληροφόρησης», αναφέρει η έκθεση.
Η UNESCO συνεργάστηκε με το αμερικανικό Κέντρο δημοσιογραφίας Knight Center for Journalism in the Americas – τμήμα του Πανεπιστημίου του Τέξας – για να προσφέρει ένα δωρεάν διαδικτυακό μάθημα με θέμα «Πώς να γίνεις μια αξιόπιστη φωνή στο διαδίκτυο», στο οποίο έχουν ήδη εγγραφεί 9.000 influencers.
Δεν γνωρίζουν τους νόμους που τους αφορούν
Σχεδόν οι μισοί από τους δημιουργούς με τους οποίους ήρθε σε επαφή η UNESCO δήλωσαν ότι είχαν μερική γνώση των νόμων που σχετίζονται με την ελευθερία της έκφρασης, τη δυσφήμιση και τα πνευματικά δικαιώματα στη χώρα τους, αλλά δεν θα θεωρούσαν τους εαυτούς τους γνώστες. Ενώ περισσότεροι από το ένα τέταρτο δεν γνώριζαν καθόλου τους κανονισμούς που κάλυπταν το έργο τους στη χώρα όπου δραστηριοποιούνταν.
Η UNESCO πραγματοποίησε έρευνα με τη συμμετοχή 500 δημιουργών περιεχομένου από 45 χώρες, με την πλειονότητα να προέρχεται από την Ευρώπη και την Ασία. Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες ήταν κάτω των 35 ετών και «micro-influencers», με έως 10.000 ακόλουθους, των οποίων οι κύριες πλατφόρμες επιλογής είναι το Instagram και το Facebook. Περίπου το ένα τέταρτο ήταν «mid-tier influencers», με έως 100.000 ακόλουθους.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Influencers: Πραγματικοί επηρεαστές ή socialmedia-κή φούσκα;
Influencers και «εξαφανισμένοι» φορολογούμενοι στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ
Διχάζει η influencer - σύμβουλος του Ιταλού υπουργού Πολιτισμού - Εκθετη η κυβέρνηση Μελόνι
Σε φυλακή στο Ντουμπάι αμερικανός influencer μετά από επίθεση σε αστυνομικούς
Συντάξεις κύριες και επικουρικές Ιανουαρίου: Πότε θα καταβληθούν
05:00
Στα 18,5 λεπτά ανά kWh η μέση τιμή σε πράσινα τιμολόγια τον Δεκέμβριο - Δείτε τις τιμές των παρόχων
04:00
IRIS: Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις - Διευκρινίσεις για τα όρια συναλλαγών
03:00
Έως πότε υποβάλλεται η τροποποιητική δήλωση για την επιστροφή ενοικίου
02:00