Πώς συνδέεται η επίσκεψη στον οδοντίατρο με την... πνευμονία
Ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία μας έχουν τα υγιή δόντια σύμφωνα με μία νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων.
Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η καθημερινή περιποίηση των δοντιών και οι τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο μειώνουν τα βακτήρια στο στόμα και έτσι απομακρύνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πνευμονίας.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια ιατρικής Μισέλ Ντολ του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο συνέδριο της Εταιρείας Λοιμωδών Νοσημάτων της Αμερικής, μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 26.000 ανθρώπους.
Η ανάλυση έδειξε ότι οι άνθρωποι που ποτέ δεν κάνουν «τσεκ-απ» στον οδοντίατρο, έχουν κατά μέσο όρο 86% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν πνευμονία, σε σχέση με όσους πάνε δύο φορές το χρόνο.
«Δεν μπορούμε να ξεφορτωθούμε τελείως τα βακτήρια από το στόμα μας, αλλά η καλή στοματική υγιεινή μπορεί να περιορίσει τον πληθυσμό τους» δήλωσε η Ντολ.
Μεταξύ των μικροβίων που μπορούν να προκαλέσουν πνευμονία, είναι ο στρεπτόκοκκος, ο αιμόφιλος, ο σταφυλόκοκκος κ.α. Όσοι ακολουθούν μια ρουτίνα στοματικής υγιεινής, που περιλαμβάνει και περιοδικές επισκέψεις στο γιατρό, μειώνουν τους αριθμούς αυτών των μικροβίων που μπορεί να καταλήξουν στους πνεύμονες.
Δασμοί 3 ευρώ σε παραγγελίες έως 150 ευρώ από 1/7 στα μικροδέματα - Τι αλλάζει στις online αγορές
03:00
Posokanei: Πόσα προϊόντα των σούπερ μάρκετ περιλαμβάνει η εφαρμογή
02:00
Τι πρέπει να περιλαμβάνει το νέο κιτ πρώτων βοηθειών αυτοκινήτου
01:00
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 150 ευρώ ανά παιδί: Πότε θα καταβληθεί στους δικαιούχους
00:30