ΚΟΣΜΟΣ

Ξεκίνησαν οι «τεχνικές» συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν - «Η διπλωματία να φανεί χρήσιμη»

Ξεκίνησαν οι «τεχνικές» συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν - «Η διπλωματία να φανεί χρήσιμη»

Οι αντιπροσωπείες ΗΠΑ και Ιράν στην Ελβετία

AP Photo/Vadim Ghirda

Την άμεση έναρξη των «τεχνικών» συνομιλιών ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και το Ιράν ανακοίνωσε η Ελβετία, λίγες μόλις ώρες μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ελβετικό υπουργείο Εξωτερικών χαιρετίζει «την συμφωνία επί οδικού χάρτη με στόχο την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών». Σύμφωνα με το υπουργείο, «αυτός ο οδικός χάρτης δημιουργεί τις συνθήκες για την άμεση έναρξη των νέων τεχνικών συνομιλιών.

Αναχωρούν από την Ελβετία οι αντιπρόσωποι των δύο πλευρών

Οι δύο αντιπροσωπείες, με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς και τον πρόεδρο του ιρανικού κοινοβουλίου Μοχάμαντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ αντίστοιχα, αναχωρούν από την Ελβετία για να επιτρέψουν την έναρξη των τεχνικών συνομιλιών κεκλεισμένων των θυρών που θα διαρκέσουν ολόκληρη την εβδομάδα στο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Μπούργκενστοκ στις ελβετικές Αλπεις.

Υοι κυβερνήσεις του Πακιστάν και του Κατάρ ανακοίνωσαν με κοινό κείμενο ότι οι δύο πλευρές «συμφώνησαν επί οδικού χάρτη για την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών, θέτοντας τις βάσεις για την άμεση εκκίνηση νέων τεχνικών συζητήσεων».

Το Ιράν, δια στόματος του υπουργού Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί, έκανε λόγο για «σημαντική πρόοδο», ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη σχολιάσει το αποτέλεσμα των συνομιλιών.

Η Βέρνη από την πλευρά της δήλωσε έτοιμη να υποστηρίξει την διαδικασία «στο πλαίσιο της παράδοσης της προσφοράς καλών υπηρεσιών».

«Στόχος μας είναι η διπλωματία μας να φανεί χρήσιμη στην αποκλιμάκωση, την σταθερότητα και την ειρήνη», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ελβετικού υπουργείου Εξωτερικών.