ΚΟΣΜΟΣ

Νέος κύκλος τεχνικών συνομιλιών ΗΠΑ - Ιράν στις 29-30 Ιουνίου: Στο επίκεντρο το πυρηνικό πρόγραμμα

Νέος κύκλος τεχνικών συνομιλιών ΗΠΑ - Ιράν στις 29-30 Ιουνίου: Στο επίκεντρο το πυρηνικό πρόγραμμα

Μια πινακίδα για τη Σύνοδο Κορυφής της Λίμνης Λουκέρνης στο Bόrgenstock, κατά τη διάρκεια συνάντησης μεταξύ του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ JD Vance και του Πρωθυπουργού του Πακιστάν Shehbaz Sharif, στο πλαίσιο συνομιλιών υψηλού επιπέδου με στόχο την προώθηση μιας συμφωνίας για τον τερματισμό της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή, στο Obbuergen της Ελβετίας, την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

(Nathan Howard/Pool Photo via AP)

Τεχνικές ομάδες από ΗΠΑ και Ιράν - διπλωμάτες κατώτερου επιπέδου και από τις δύο χώρες - θα συναντηθούν ξανά στην Ελβετία στις 29 και 30 Ιουνίου έκανε γνωστό την Τετάρτη (24/6) ο Μάρκο Ρούμπιο.

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να εξετάσουν το ζήτημα του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος και δη του εμπλουτισμού ουρανίου.

Οι ΗΠΑ δεν θέλουν το Ιράν να αποκτήσει πυρηνικά όπλα, ενώ η Τεχεράνη υποστηρίζει ότι το πυρηνικό ζήτημα θα είναι θέμα που θα συζητηθεί σε βάθος χρόνου.

Αυτό που δεν εξετάζεται αυτή τη στιγμή είναι το σύστημα εκτόξευσης, οι βαλλιστικοί πύραυλοι.

Η πεποίθηση των ΗΠΑ είναι ότι η στρατιωτική δράση έχει κάνει αρκετά για να υποβαθμίσει την ιρανική ικανότητα.