ΚΟΣΜΟΣ

Το Ιράν καταδίκασε τα αμερικανικά πλήγματα στις νότιες ακτές του

Το Ιράν καταδίκασε τα αμερικανικά πλήγματα στις νότιες ακτές του
AP Photo/Vahid Salemi

Νέα επικίνδυνη τροπή παίρνει η αντιπαράθεση Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν στον Κόλπο. Το υπουργείο Εξωτερικών του Ιράν καταδίκασε τις αμερικανικές επιθέσεις, κατηγορώντας την Ουάσινγκτον ότι παραβίασε τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, αλλά και το Μνημόνιο Κατανόησης για τον τερματισμό του πολέμου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα πλήγματα έπληξαν εγκαταστάσεις παράκτιας επιτήρησης, με την ιρανική πλευρά να υπογραμμίζει ότι διατηρεί το δικαίωμα στην αυτοάμυνα.

Κλιμάκωση μετά την επίθεση στο Στενό του Ορμούζ

Η ένταση έρχεται σε συνέχεια της επίθεσης σε εμπορικό πλοίο που διέσχιζε το Στενό του Ορμούζ, έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους διαδρόμους για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και την ενεργειακή ασφάλεια. Η Ουάσινγκτον επιρρίπτει την ευθύνη στην Τεχεράνη, υποστηρίζοντας ότι οι αμερικανικές δυνάμεις απάντησαν σε ενέργεια που απειλούσε την ελευθερία της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

Αμερικανικές πηγές αναφέρουν ότι τα πλήγματα στόχευσαν ιρανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, μεταξύ των οποίων θέσεις αποθήκευσης πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς και παράκτιες υποδομές ραντάρ.

Η Τεχεράνη μιλά για αυτοάμυνα και αντίποινα

Από την πλευρά του, το Ιράν υποστηρίζει ότι οι ένοπλες δυνάμεις του πραγματοποίησαν αντίποινα εναντίον αμερικανικών ή αμερικανικών συμφερόντων στόχων, παρουσιάζοντας την ενέργεια ως απάντηση στις επιθέσεις των ΗΠΑ.

Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών έκανε λόγο για παραβίαση του διεθνούς δικαίου και προειδοποίησε ότι η Τεχεράνη θα απαντήσει σε κάθε νέα επίθεση. Παράλληλα, κάλεσε τα κράτη του Κόλπου να μην επιτρέψουν τη χρήση του εδάφους τους για επιχειρήσεις που στρέφονται κατά του Ιράν.

Η Τεχεράνη ζήτησε από τα Ηνωμένα Έθνη και τους διεθνείς οργανισμούς να εξετάσουν τις αμερικανικές ενέργειες, τις οποίες χαρακτηρίζει παράνομες και αποσταθεροποιητικές.