Ποια είναι η «Μητέρα όλων των βομβών»
Η «Μητέρα Όλων των Βομβών» την οποία χρησιμοποίησε σήμερα, Μεγάλη Πέμπτη, ο στρατός των ΗΠΑ κατά του ISIS στο Αφγανιστάν, θεωρείται η πιο ισχυρή συμβατική βόμβα.
Στόχος της GBU-43/B (Massive Ordnance Air Blast MOAB) ήταν ένα δίκτυο από τούνελ που χρησιμοποιείται από το Ισλαμικό Κράτος, στην περιοχή Ατσίν της επαρχίας Νανγκαρχάρ.
Η ρίψη της βόμβας έγινε από ένα αεροσκάφος MC-130, το οποίο ήταν σταθμευμένο στο Αφγανιστάν. Είναι κατευθυνόμενη με GPS και είναι η πιο ισχυρή βόμβα στο οπλοστάσιο των ΗΠΑ, είναι βάρους 9.500 κιλών και μήκους περίπου 10 μέτρων. Οι ΗΠΑ εξέτασαν για πρώτη φορά τη χρήση της στον πόλεμο το 2003 στον πόλεμο του κόλπου στο Ιράκ.
Η MOAB δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στις 11 Μαρτίου 2003, στην αεροπορική βάση Eglin, στη Φλόριντα. Η ισχύς της βόμβας έχει τη δυνατότητα εξάπλωσης σε μεγάλη απόσταση και θεωρείται ιδανική για στόχους, όπως αυτός που χτυπήθηκε στο Αφγανιστάν.
Ηράκλειο: Τη γνησιότητα της υπογραφής της 43χρονης στο σκοπευτήριο Μαλεβιζίου εξετάζουν οι Αρχές
12:16
Φωτιά σε ξενοδοχείο στην Ομόνοια - Αναφορές για εγκλωβισμένους στα μπαλκόνια
12:08
Τόλης Παπαδημητρίου: «Η σάτιρα δεν είναι χλευασμός, είναι ένας τρόπος να πεις την αλήθεια»
12:00
Μήνυμα Αραγτσί προς ΗΠΑ: «Το Ιράν ελέγχει το Ορμούζ για τις επόμενες 30 ημέρες»
12:00