ΚΟΣΜΟΣ

Antonov An-225: Το αριστούργημα της αεροναυπηγικής σε νέες περιπέτειες (Vid)

Antonov An-225: Το αριστούργημα της αεροναυπηγικής σε νέες περιπέτειες (Vid)
Wikipedia

Παρκαρισμένο μέσα σε ένα τεράστιο χαλύβδινο υπόστεγο στα περίχωρα του Κιέβου βρίσκεται το Antonov -225, το μεγαλύτερο αεροπλάνο που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

 

Σχεδιασμένο κατά τη διάρκεια της δεκαετία του ’80 θεωρείται ακόμα και σήμερα το αριστούργημα της αεροναυπηγικής. Σήμερα, μετά από 30 χρόνια, αναβαθμίσθηκε αποκτώντας άλλα 20 χρόνια ζωής, καθώς το αεροπλάνο σπάνια πετά.

Σήμερα, πετάει σποραδικά, επειδή υπάρχει μικρή ζήτηση για τις εξαιρετικά εξειδικευμένες και τις δαπανηρές υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει.

Όσοι επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν το An-225, που έχει το ψευδώνυμο «Mriya» («Όνειρο»), θα του κοστίσει περίπου 30,000 δολάρια, για μια ώρα πτήσης.

Αρχικά είχε σχεδιαστεί για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Buran. Η αποστολή του An-225 ήταν να φέρει τα εξαρτήματα του διαστημικού λεωφορείου Buran, από τη Μόσχα στο κοσμοδρόμιο Baikonaur, στο Καζακστάν. Εκείνη την εποχή οι υπεύθυνοι του Σοβιετικού διαστημικού προγράμματος υπολόγισαν ότι θα ήταν φθηνότερη μεταφορά τους με αεροπλάνο, από την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου ανάμεσα σε δύο ποτάμια και μέσα από τα Ουράλια.

«Όταν η ΕΣΣΔ κατέρρευσε, το πρόγραμμα σταμάτησε, όπως και η χρηματοδότηση, καθώς κρίθηκε ότι δεν υπήρχε ανάγκη για ένα τέτοιο αεροπλάνο», λέει ο Alexander Galunenko, ο πρώτος άνθρωπος πέταξε το An-225, στις 21 Δεκεμβρίου 1988.

Το 2016 χρησιμοποιήθηκε μόλις τρεις μήνες. Τον υπόλοιπο χρόνο ήταν παρκαρισμένo στο υπόστεγο του αεροδρομίου Gostomel.

O διευθύνων σύμβουλος Nikolay Kalashnikov πιστεύει ότι υπάρχει ακόμα η ευκαιρία να αναπτυχθεί το An-225 σε μια κατάλληλη πλατφόρμα εκτόξευσης διαστημοπλοίου. «Περίπου το 90% της ενέργειας των διαστημοπλοίων δαπανάται σε ύψος 10 χιλιομέτρων».

Σήμερα μια κινεζική εταιρία θέλει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του αεροσκάφους. Οι Κινέζοι επιδιώκουν να αναπτύξουν τη βιομηχανία εκτόξευσης δορυφόρων, η οποία διπλασίασε τα έσοδα από το 2006 έως το 2015. Έτσι, μια συμφωνία αγοράς του An-225 θα είναι σημαντική.

«Οι Κινέζοι θέλουν να αγοράσουν το αεροπλάνο μας » λέει ο Kalashnikov. «Το Mriya όμως δεν μπορεί να φύγει από την Ουκρανία γιατί το νιώθουμε σαν παιδί μας. Πρόκειται για ένα αεροπλάνο που θα κάνει τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας να νιώθουν πάντα υπερήφανα».

Το Mriya βασίζεται στο An-124, του οποίου αποτελεί επί της ουσίας μεγεθυσμένη έκδοση. Έχει μεγαλύτερες πτέρυγες και έξι κινητήρες Ivchenko Progress D-18T. Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα προσγείωσης του που αποτελείται από 32 τροχούς. Οι τροχοί του ρύγχους μπορούν να χαμηλώσουν προκειμένου να διευκολυνθεί η φόρτωση/εκφόρτωση που γίνεται από το εμπρόσθιο μέρος.

Το An-225 μπορεί να μεταφέρει πολύ βαριά και ογκώδη φορτία της τάξεως των 250.000 κιλών εσωτερικά ή φορτία μέχρι 200.000 κιλών εξωτερικά, στην ράχη του. Μπορεί να μεταφέρει εσωτερικά φορτία μήκους μέχρι και 70 μέτρα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ