Ανακάλυψαν φυτό από την εποχή των δεινοσαύρων στη Βόρεια Αμερική

Paul Skawinski, University of Wisconsin Extension

Όταν ο Richard McCourt και οι συνεργάτες του είδαν μια μεγάλη πράσινη Lychnothamnus barbatus δεν πίστευαν στα μάτια τους καθώς μέχρι σήμερα η επιστημονική κοινότητα πίστευε ότι το συγκεκριμένο φυτό είχε εξαφανιστεί στο δυτικό ημισφαίριο.

Οι ερευνητές της Ακαδημίας Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Drexel στη Φιλαδέλφια των ΗΠΑ πήραν και μελέτησαν δείγματα άλγης από 14 λίμνες του Wisconsin και από δύο της Minnesota, το χρονικό διάστημα 2012-2016.

«Σχεδόν αμέσως καταλάβαμε ότιείχαμε να κάνουμε με κάτι που θεωρήθηκε προηγουμένως εξαφανισμένο, καθώς ήταν εντελώς διαφορετικό με οποιοδήποτε άλλο είδος παρατηρήθηκε στη Βόρεια Αμερική», τόνισε ο βοτανολόγος Richard McCourt και πρόσθεσε ότι οι ερευνητές εξέτασαν τα δείγματα λεπτομερών για να επιβεβαιώσουν την ταυτότητά τους.

Το φυτό ήταν γνωστό από απολιθώματα της κρητιδικής εποχής στην Αργεντινή. Σ΄ αυτήν την περίοδο χρονολογούνται και τα απολιθώματα του Τυραννόσαυρου.

«Η επιβίωσή του αλλάζει την άποψή μας για τη χλωρίδα των φυκών της Βόρειας Αμερικής και μας εμπνέει να συνεχίσουμε να ψάχνουμε για νέα ευρήματα», δήλωσε ο βοτανολόγος, σύμφωνα με τον οποίο το Lychnothamnus barbatus «κατοικεί» σε περιοχές της Ευρώπης και της Αυστραλασίας (στην περιοχή της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και της Παπούα Νέας Γουινέας).

Ερωτηθείς για το ποιος είναι ο λόγος που χάθηκε στη Βόρεια Αμερική, ο ίδιος εξήγησε πως «μπορεί να μην την χάσαμε - ίσως να είναι ένας καινούριος εισβολέας».

«Αν δεν είχε γίνει αντιληπτό, πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι πολλά από αυτά που υπάρχουν στις λίμνες και στα ρέματα δεν εξετάζονται διεξοδικά, παρά τη συλλογή τους ανά τους αιώνες», ανέφερε.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση American Journal of Botany.