Στους «πειραγμένους» χιλιομετρητές και στις περιπτώσεις για τις οποίες οι οδηγοί απαλλάσσονται από την καταβολή πρόσθετου ειδικού τέλους εστιάζει η εγκύκλιος του υπουργείου Μεταφορών για τα ΚΤΕΟ.

Το ΥΠΟΜΕ βάζει στο μικροσκόπιο επίδοξους παραβάτες με «πειραγμένα» κοντέρ. Όπως προκύπτει από την απόφαση, σε κάθε έλεγχο οχήματος θα «τσεκάρεται» και η ένδειξη του αριθμού των χιλιομέτρων.

Αν παρατηρηθεί ότι ο αριθμός χιλιομέτρων είναι μικρότερος από εκείνον που είχε καταγραφεί σε προγενέστερους ελέγχους θα σημειώνεται σοβαρή έλλειψη στους συγκεκριμένους κωδικούς.

Έτσι το ΚΤΕΟ θα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου ώστε να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται με διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:

  • 500 χλμ. για τις μοτοσικλέτες
  • χλμ. για τα επιβατικά ΙΧ
  • 000 χλμ. για φορτηγά και λεωφορεία
  • 000 χλμ. για τα επιβατικά Δ.Χ.

Σε περίπτωση που έχει γίνει μηδενισμός και επανεκκίνηση της καταγραφής του αριθμού των χιλιομέτρων ή αντικατάσταση του μετρητή με άλλον θα πρέπει να αποδειχθεί με την προσκόμιση νόμιμων παραστατικών δηλ. απόδειξη ή τιμολόγιο αγοράς και τοποθέτησή του και τα αντίγραφα αυτά διατηρούνται στα αρχεία του ΚΤΕΟ.

Όσον αφορά στην απαλλαγή από την καταβολή πρόσθετου ειδικού τέλους για λόγους ανωτέρας βίας, σύμφωνα με την απόφαση, εξαιρούνται της καταβολής του οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ανήκουν στις περιπτώσεις:

  • Εάν προκύπτει με αποδεικτικά στοιχεία αρμόδιας υπηρεσίας ότι κατά το χρονικό διάστημα που υπήρχε υποχρέωση να προσκομιστεί το όχημα για τεχνικό έλεγχο, είχαν αφαιρεθεί ή κατατεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας.
  • Εάν προκύπτει με αποδεικτικά στοιχεία αρμόδιας αρχής ότι κατά το χρονικό διάστημα που υπήρχε υποχρέωση να προσκομιστεί το όχημα για τεχνικό έλεγχο αυτό ήταν κλεμμένο
  • Εάν προκύπτει από έγγραφο δημόσιας υπηρεσίας ότι κατά το διάστημα που υπήρχε υποχρέωση να προσκομιστεί το όχημα για τεχνικό έλεγχο ο ιδιοκτήτης του είναι δημόσιος λειτουργός ο οποίος υπηρετεί προσωρινά και όχι για διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών σε εντεταλμένη υπηρεσία εκτός της Π.Ε. της έδρας του οχήματος
  • Εάν προκύπτει από πιστοποιητικό νοσηλευτικού ιδρύματος ή κλινικής ότι κατά το διάστημα που υπήρχε υποχρέωση προσκόμισης οχήματος για τεχνικό έλεγχο ο ιδιοκτήτης του είχε νοσηλευθεί
  • Εάν προκύπτει με αποδεικτικά στοιχεία τελωνειακής ή άλλης αρμόδιας ημεδαπής ή αλλοδαπής αρχής ότι κατά το διάστημα που υπήρχε υποχρέωση τεχνικού ελέγχου αυτό βρισκόταν εκτός της χώρας μας
  • Εάν προκύπτει με αποδεικτικά στοιχεία στρατιωτικής υπηρεσίας ότι κατά το διάστημα υποχρέωσης τεχνικού ελέγχου ο ιδιοκτήτης του οχήματος υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία
  • Εάν προκύπτει με αποδεικτικά στοιχεία δημόσιας αρχής ότι κατά το διάστημα υποχρέωσης τεχνικού ελέγχου ο ιδιοκτήτης του οχήματος εξέτιε ποινή σε σωφρονιστικό ίδρυμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην απόφαση υπάρχει και η πρόβλεψη ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση σοβαρών ελλείψεων κατά τον τεχνικό έλεγχο. Την ίδια ώρα, τονίζεται ότι σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων που καθιστούν το όχημα επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια το όχημα ακινητοποιείται, δηλ. του αφαιρείται επιτόπου η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!