Οι μαθητές και οι μαθήτριες,  υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων,.εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα της  Νεοελληνικής Γλώσσας - Έκθεσης. Τι θέμα αφορούσε  απόσπασμα από το βιβλίο του Norberto Bobbio «Το μέλλον της δημοκρατίας». 

Οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν τις ιδέες τους σε άρθρο, το οποίο θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου τους και αφορούσε στη Δημοκρατία και τη συμμετοχή των πολιτών.

Συγκεκριμένα το θέμα ήταν το εξής:

«Για να διατηρούν τις βασικές τους αρχές, οι σύγχρονες δημοκρατίες βασίζονται στη δράση των ενεργών πολιτών».

Οι μαθητές έπρεπε να γράψουν ένα άρθρο 500 με 600 λέξεις, όπου θα παρουσιάσουν τεκμηριωμένα τις θέσεις τους για το θέμα, εστιάζοντας: α. στις ενέργειες με τις οποίες ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινότητά του, και β. στις δράσεις με τις οποίες το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος.

Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς:

Β1. Σωστό, λάθος, σωστό, σωστό, λάθος
Β2. α)  -«Ποτέ μου δεν ξεχνώ… αιματοχυσίες»: Ο συγγραφέας αναφέρεται στον Κ. Πόπερ προκειμένου να ενισχύσει «το ήθος του», δηλαδή την αξιοπιστία των θέσεών του ότι η δημοκρατική εξουσία διακρίνεται από το ιδανικό της μη βίας.

-«Στο έργο του… απέραντο σφαγείο»: Για τον ίδιο λόγο ο συγγραφέας χρησιμοποιεί την αυθεντία, ώστε να πείσει ότι η ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη βίαιες συγκρούσεις.

Β3. α) Συμβουλή / διδασκαλία, εμπαιγμού, συνύπαρξης, αντιπαρατίθεται

β) «απέραντο σφαγείο»  μεταφορική λειτουργία της γλώσσας  βίαιη – φονική σύγκρουση
«… η μικρή … φωτίζει την πορεία μας»  μεταφορική λειτουργία της γλώσσας  οδηγεί – κατευθύνει – ορίζει τη ζωή μας. 

B4. α) 1. 2η παράγραφος: «Αν σήμερα… με τη βία» - Υποτακτικός λόγος

παράγραφος: «Οι τυπικοί κανόνες … χρήση βίας» - Υποτακτικός λόγος

2. 1η παράγραφος: «Αφού η δημοκρατία… πολίτες»; - Προφορικότητα στον λόγο (ερώτηση) 1η παράγραφος: «Θέλετε… απαριθμήσουμε;» - Προφορικότητα στον λόγο (ερώτηση – β’ πληθυντικό πρόσωπο)

β) Η παρένθεση χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα για την παράθεση μιας επεξηγηματικής πληροφορίας.

γ) Η σύνταξη είναι ενεργητική / Μετατροπή σε παθητική σύνταξη: Η διαμόρφωση και η εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων επιτρέπεται μόνο από τη δημοκρατία. 

Γ1. Τίτλος: Ο ενεργός πολίτης: πυλώνας της δημοκρατίας

Πρόλογος: Οι τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις έδειξαν ότι σημαντικός αριθμός πολιτών προτιμά να απέχει απο τα κοινά και ότι το «κόμμα του κανενός» συνεχώς διογκώνεται. Ετσι όμως η δημοκρατία υποβαθμίζεται και παράλληλα η ποιότητα ζωής των πολιτών. Η δημοκρατία ωστόσο είναι τρόπος ζωής και αξία που ο πολίτης πρέπει να διεκδικεί και να εφαρμόζει στην καθημερινότητά του. Το σχολείο οφείλει να προετοιμάσει τους μαθητές να αναλάβουν τον πολιτικό τους ρόλο και να τους εμφυσήσει το ιδανικό της δημοκρατίας και το αγωνιστικό φρόνημα που απαιτείται για τη διεκδίκησή της.

Ζητούμενο 1ο: Ενέργειες με τις οποίες ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινότητά του

Επιδίωξη της διαβίου παιδείας νοητική εγρήγορση, κριτική σκέψη, ευθυκρισία (Η ποιότητα της δημοκρατίας φανερώνεται στην αντιληπτική ικανότητα των πολιτών)

Ενημέρωση πολύπλευρη, πλουραλιστική για τις εξελίξεις σε κάθε επίπεδο της κοινωνικής ζωής.

Στο πλαίσιο των σχέσεων του, φιλικές, οικογενειακές, συνεργασίας διάλογος, γόνιμη αντιπαράθεση απόψεων, απομάκρυνση από κάθε λογής δογματισμό και ακρότητα. Υπερασπίζεται με παρρησία την άποψή του. Εργάζεται όχι μόνο για το προσωπικό όφελος αλλά και για το κοινωνικό καλό. Ασχολείται με τον συνδικαλισμό και τη διεκδίκηση των εργασιακών δικαιωμάτων

Συμμετέχει στις εκλογικές διαδικασίες σε κάθε επίπεδο, εθνικές εκλογές, τοπική αυτοδιοίκηση, ευρωεκλογές ως ψηφοφόρος αλλά και ως υποψήφιος.

Συμμετέχει στην κοινωνία των πολιτών, σε εθελοντικές δράσεις, διαμαρτυρίες για παραβιάσεις δικαιωμάτων, υποστήριξη των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού.

Ζητούμενο 2ο: Δράσεις με τις οποίες το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος

Ενεργοποίηση του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων. Εξοικείωση των μαθητών με τις διαδικασίες του ψηφίζειν και ψηφίζεσθαι, της ιεράρχησης κριτηρίων, της ανάληψης πρωτοβουλιών με σκοπό το κοινό όφελος.

Δημιουργία σχολικών «ομάδων φιλίας». Σκοπός η συνεργασία μαθητών, δασκάλων, γονέων με σκοπό την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των διακρίσεων στα πλαίσια του σχολείου. H δημοκρατία δεν ανέχεται τη βία.

Σχολικός εθελοντισμός. Δημιουργία ομάδων με σκοπό την οικειοθελή προσφορά συστηματικής βοήθειας σε ανθρωπιστικό, οικολογικό, πολιτιστικό επίπεδο. Συνεργασία με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Πραγμάτωση της πορείας από το «εγώ στο εμείς».

Συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, το δήμο ή την κοινότητα στην οποία ανήκουν και ανάληψη πρωτοβουλιών για θέματα που αφορούν το δήμο π.χ. εκστρατείες ενημέρωσης για κοινωνικά, οικολογικά και πολιτιστικά θέματα.

Δημιουργία σχολικής εφημερίδας, σχολικού ιστολογίου με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών με την ελεύθερη έκφραση των απόψεών τους και τη γόνιμη αντιπαράθεση.

Διοργάνωση εκδηλώσεων, ενημερωτικών, ψυχαγωγικών, πολιτιστικών. Σκοπός η ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα που τους αφορούν άμεσα, κοινωνικά προβλήματα, διεθνείς καταστάσεις.

Επισκέψεις σε ιδρύματα φιλοξενίας ΑΜΕΑ, ηλικιωμένων, καταυλισμούς προσφύγων προκειμένου να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τα προβλήματα ευάλωτων ομάδων και να ευαισθητοποιηθούν για αυτά.

Επίλογος: Είναι ανάγκη, κατά συνέπεια, η δημοκρατία να γίνει βίωμα και τρόπος ζωής γιατί από την ποιότητά της εξαρτάται η ομαλή συμβίωση των πολιτών και η εξέλιξη της ζωής και του πολιτισμού. Το σχολείο, γι’ αυτό το λόγο έχει χρέος να προετοιμάσει τους μαθητές για την ανάληψη του πολιτικού τους ρόλου και τη συμμετοχή.

Αναλυτικά τα θέματα 

Επίκληση των αξιών της δημοκρατίας

Χρειάζεται μια απάντηση στο βασικό ερώτημα που άκουσα να επαναλαμβάνεται συχνά, κυρίως από τους νέους οι οποίοι τόσο εύκολα αυταπατώνται κι εξίσου εύκολα απογοητεύονται: Αφού η δημοκρατία είναι κατά κύριο λόγο ένα σύνολο διαδικαστικών κανόνων, πώς μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να βασιζόμαστε στους «ενεργούς πολίτες»; Για να έχουμε ενεργούς πολίτες, δεν χρειάζονται άραγε και ιδανικά; Και βέβαια χρειάζονται τα ιδανικά. Πώς όμως να μην πάρουμε υπόψη μας τις μεγάλες ιδεολογικές συγκρούσεις που δημιούργησαν αυτούς τους κανόνες; Θέλετε να δοκιμάσουμε να τις απαριθμήσουμε;

Πρώτο μεταξύ όλων συναντάμε μέσα από αιώνες αμείλικτων θρησκευτικών πολέμων το ιδανικό της ανοχής. Αν σήμερα απειλείται η ειρήνη στον κόσμο, η απειλή προέρχεται για άλλη μια φορά από τον φανατισμό, δηλαδή από την τυφλή πίστη στη δική μας αλήθεια και ότι αυτή μπορεί να επιβληθεί με τη βία. Δεν χρειάζονται παραδείγματα· τα έχουμε καθημερινά μπροστά στα μάτια μας.

Έπειτα έρχεται το ιδανικό της μη βίας. Ποτέ μου δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ*, σύμφωνα με την οποία αυτό που ουσιαστικά διακρίνει μια δημοκρατική εξουσία από μια μη δημοκρατική είναι πως μονάχα στην πρώτη οι πολίτες μπορούν να ξεφορτωθούν τους κυβερνώντες χωρίς αιματοχυσίες. Οι τυπικοί κανόνες της δημοκρατίας, που τόσο συχνά γίνονται αντικείμενο χλευασμού, εισήγαγαν για πρώτη φορά στην ιστορία τρόπους συμβίωσης που είχαν στόχο την επίλυση των κοινωνικών συγκρούσεων χωρίς τη χρήση βίας. Μόνον εκεί όπου οι κανόνες αυτοί γίνονται σεβαστοί, ο αντίπαλος δεν θεωρείται πλέον εχθρός που πρέπει να εξοντωθεί αλλά αυτός που μας αντιπολιτεύεται και αύριο μπορεί να πάρει τη θέση μας.

Τρίτο, το ιδανικό της σταδιακής ανανέωσης της κοινωνίας μέσα από την ελεύθερη αντιπαράθεση των ιδεών και την αλλαγή της νοοτροπίας και του τρόπου ζωής. Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση των ειρηνικών επαναστάσεων, όπως συνέβη τις τελευταίες δεκαετίες με την αλλαγή στις σχέσεις των δύο φύλων, που ίσως να είναι η μεγαλύτερη επανάσταση της εποχής μας.

Τέλος, το ιδανικό της αδελφότητας (η fraternité της Γαλλικής Eπανάστασης). Η ιστορία του ανθρώπου είναι σε μεγάλο βαθμό ιστορία συγκρούσεων αδελφοκτόνων. Στο έργο του Φιλοσοφία της Ιστορίας ο Χέγκελ** χαρακτήρισε την Ιστορία ως «απέραντο σφαγείο». Μπορούμε να τον διαψεύσουμε; Σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπάρχει περίπτωση να διαρκεί επί μακρόν η δημοκρατία δίχως να γίνει ήθος και συμπεριφορά.

*Καρλ Πόπερ: Φιλόσοφος του 20ού αι. ** Γ. Β. Φ. Χέγκελ: Φιλόσοφος του 19ου αι.

Μπορείτε να δείτε τα σημερινά θέματα στην παρακάτω gallery

Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό δίχως την αναγνώριση της αδελφότητας που ενώνει όλους τους ανθρώπους σε ένα κοινό πεπρωμένο; Η αναγνώριση αυτού του γεγονότος είναι τόσο περισσότερο αναγκαία σήμερα, που καθημερινά συνειδητοποιούμε αυτό το κοινό πεπρωμένο και θα έπρεπε να ενεργήσουμε με συνέπεια όσο υπάρχει ακόμα αυτή η μικρή φλόγα της λογικής που φωτίζει την πορεία μας.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Norberto Bobbio, Το μέλλον της δημοκρατίας, μετάφραση Π. Ράμος. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής, 1993, σελ. 49-51.

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις). Μονάδες 25

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε , με βάση το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος:

α. Κυρίως οι νέοι αμφισβητούν τη δυνατότητα της δημοκρατίας να βασίζεται στους «ενεργούς πολίτες».

β. Η αλλαγή στις σχέσεις των δύο φύλων δεν εντάσσεται στις ειρηνικές επαναστάσεις.

γ. Η μακροβιότητα της δημοκρατίας προϋποθέτει ανάλογη στάση ζωής.

δ. Ο φανατισμός και η βία βρίσκονται στον αντίποδα της ανοχής.

ε. Στόχος των δημοκρατικών πολιτευμάτων δεν είναι η ειρηνική επίλυση των κοινωνικών συγκρούσεων. Μονάδες 10

Β2. α. Να εντοπίσετε στο κείμενο δύο περιπτώσεις επίκλησης στην αυθεντία (μονάδες 2).

β. Για ποιον λόγο χρησιμοποιεί ο συγγραφέας την επίκληση σε κάθε μία περίπτωση; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας με στοιχεία από το κείμενο (μονάδες 4).

Β3. α. Να ξαναγράψετε κάθε μία από τις παρακάτω προτάσεις της τρίτης παραγράφου, αντικαθιστώντας την υπογραμμισμένη λέξη με μία άλλη, σημασιολογικά ισοδύναμη (Μονάδες 4):

  1. «… δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ …».
  2. «… γίνονται αντικείμενα χλευασμού …».
  3. «… εισήγαγαν στην ιστορία τρόπους συμβίωσης …».
  4. «… αυτός που μας αντιπολιτεύεται …».

β. Σε κάθε ένα από τα παρακάτω αποσπάσματα, να αναγνωρίσετε τη λειτουργία της γλώσσας στις υπογραμμισμένες φράσεις (μονάδες 2) και να αποδώσετε τη σημασία τους μονολεκτικά ή περιφραστικά (μονάδες 4):

  1. «… ο Χέγκελ χαρακτήρισε την Ιστορία ως “απέραντο σφαγείο” …» (5η παράγραφος).
  2. «… η μικρή φλόγα της λογικής που φωτίζει την πορεία μας». (6η παράγραφος).

Μονάδες 6

(Σύνολο μονάδων 10)

Β4. α. Στα υφολογικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:

  1. σύνθετη δομή προτάσεων που επιτυγχάνεται με τη χρήση υποτακτικού λόγου, και
  2. κάποια προφορικότητα στο ύφος που δείχνει διάθεση του δοκιμιογράφου να επικοινωνήσει με τον αναγνώστη.

Για κάθε ένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά να εντοπίσετε στο κείμενο δύο (2) παραδείγματα και να τα μεταφέρετε στο τετράδιό σας. (Μονάδες 4)

β. Να εξηγήσετε τη χρήση του σημείου στίξης της παρένθεσης που βρίσκεται στην 5η παράγραφο (Μονάδες 2):

«… (η fraternité της Γαλλικής επανάστασης) …».

γ. Στην παρακάτω φράση να αναγνωρίσετε το είδος της σύνταξης (ενεργητική – παθητική) (μονάδα 1) και να το μετατρέψετε στο άλλο είδος (μονάδες 2):

«… Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων …». (Μονάδες 3)

(Σύνολο μονάδων 9 )

Γ1. «Για να διατηρούν τις βασικές τους αρχές, οι σύγχρονες δημοκρατίες βασίζονται στη δράση των ενεργών πολιτών» είναι το θέμα αφιερώματος στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου σου.

Σε ένα άρθρο 500-600 λέξεων να παρουσιάσεις τεκμηριωμένα τις θέσεις σου για το θέμα, εστιάζοντας:

α. στις ενέργειες με τις οποίες ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινότητά του, και β. στις δράσεις με τις οποίες το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος.

Προσοχή: στο άρθρο να μην αναγράψετε το ονοματεπώνυμό σας.

(Μονάδες 40)

Οδηγίες (για τους εξεταζομένους)

  1. Στο εξώφυλλο να γράψετε το εξεταζόμενο μάθημα. Στο εσώφυλλο πάνω-πάνω να συμπληρώσετε τα ατομικά σας στοιχεία. Στην αρχή των απαντήσεών σας να γράψετε πάνω-πάνω την ημερομηνία και το εξεταζόμενο μάθημα. Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο και να μη γράψετε πουθενά στις απαντήσεις σας το όνομά σας.
  2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων, αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Τυχόν σημειώσεις σας πάνω στα θέματα δεν θα βαθμολογηθούν σε καμία περίπτωση. Κατά την αποχώρησή σας, να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
  3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό με μελάνι που δεν σβήνει.
  4. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
  5. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
  6. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξετάστηκαν και χτες, Πέμπτη, οι μαθητές των ΕΠΑΛ στο κείμενο του Αλμπέρ Καμύ «Η τέχνη και ο κοινωνικός ρόλος του καλλιτέχνη» και σε ποίημα της Ιταλίδας ποιήτριας Αλντα Μερίνι.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εξεταζόμενοι

Οι εξετάσεις διαρκούν τρεις ώρες, πλην του σχεδίου όταν οι υποψήφιοι έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. 

Το υπουργείο Παιδείας εκτίναξε φέτος τον αριθμό των εισακτέων στους 78.335, αριθμός αυξημένος κατά 3.643 σε σχέση με πέρυσι, με όλους τους επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων να εισάγονται από τον Σεπτέμβρη του 2019 για πρώτη φορά αποκλειστικά σε πανεπιστήμια, μιας και τα ΤΕΙ έχουν εξαφανιστεί από τον χάρτη.

Αύξηση εισακτέων προβλέπει η προκήρυξη της Ελληνικής Αστυνομίας για τις δημοφιλείς αστυνομικές σχολές, μια αύξηση που έρχεται μετά από αρκετά χρόνια που είχε παγώσει ο αριθμός εισακτέων. Ειδικότερα, η Σχολή Αστυφυλάκων θα λάβει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη 310 εισακτέους, έναντι 250 πέρσι, δηλαδή 60 περισσότερους, ενώ η Σχολή Αξιωματικών παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρσι(40).

Παρ' ότι όμως η εξεταστική διαδικασία ολοκληρώνεται στις 18 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 20 του μήνα για τα Επαγγελματικά Λύκεια, η συνολική φετινή περίοδος των πανελλαδικών ολοκληρώνεται με τα Ειδικά Μαθήματα στις 2 Ιουλίου.

Το πρόγραμμα για ημερήσια και εσπερινά λύκεια

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 18-6-2019 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το πρόγραμμα για ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8-6-2019 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΤΡΙΤΗ 11-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2019 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II / ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ν.4473) – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 / ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ν.4473) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (ν.4473) – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ν.4473) – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ΜΕΚ)/ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)

ΤΕΤΑΡΤΗ 19-6-2019 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI (ν.4473) – ΥΓΙΕΙΝΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠΕΜΠΤΗ 20-6-2019 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ / ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II (ν.4473). 

Το πρόγραμμα εξέτασης των ειδικών μαθημάτων

Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι 2 Ιουλίου.

Συγκεκριμένα, στις 21/6 οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Αγγλικά, και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γερμανικών και των Ισπανικών στις 22/6. Ακόμη, στις 24/6 οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο ελεύθερο σχέδιο και την επόμενη ημέρα 25/6 στο γραμμικό σχέδιο.

Στις 26/6 θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γαλλικών και θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών: 27/6 η Αρμονία, στις 28/6 ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, στις 29/6 η Μουσική Αντίληψη και Γνώση και την 1/7 η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν στις 2/7, με την εξέταση του μαθήματος των Ιταλικών.

Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ορίστηκε το διάστημα από την Τρίτη 18-6-2019 μέχρι και την Παρασκευή 28-6-2019.

eidika mathimata

Σημειώνεται, ότι η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις ώρες, των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι ώρες, του μαθήματος «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων» είναι περίπου είκοσι λεπτά.

Επίσης, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 2΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο, για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», η εξέταση έχει διάρκεια 30' λεπτών, ενώ η εξέταση στο αντικείμενο της «Μουσικής Γνώσης» έχει διάρκεια 2 ωρών.

Οδηγός «επιβίωσης» για τους εξεταζόμενους

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν κατά την διάρκεια της εξέτασης:

  • Μην ξεχάσετε να έχετε µαζί σας το δελτίο εξεταζόµενου, αστυνοµική ταυτότητα ή διαβατήριο, δύο στιλό διαρκείας, µολύβι και γοµολάστιχα (όχι µπλάνκο). Επιτρέπεται το νερό ή κάποιο αναψυκτικό.
  • Απαγορεύεται να έχτε μαζί σας κινητό, ακόµη κι αν είναι κλειστό. Στην περίπτωση που ο επιτηρητής το εντοπίσει πάνω σας, έχει το δικαίωµα ακόµη και να σας µηδενίσει το γραπτό. Τα ίδια ισχύουν για τα «σκονάκια» και για την αντιγραφή. Καλό είναι να θυµάστε ότι οι επιτηρητές δεν κάνουν τα στραβά µάτια σε τέτοιες περιπτώσεις.
  • Φορέστε ή πάρτε μαζί σας ένα ρολόι. Θα σας φανεί πολύ χρήσιµο, αφού θα µπορείτε να βλέπετε τον χρόνο που αποµένει για την ολοκλήρωση της εξέτασης.
  • Αποφύγετε να συζητήσετε για τα «SΟS θέµατα». Το πιθανότερο είναι ότι θα αγχωθείτε, και µάλιστα χωρίς λόγο, καθώς στις Πανελλαδικές όλα τα θέµατα είναι πιθανά.
  • Μόλις πάρετε τα θέματα στα χέρια σας, συγκεντρωθείτε σε αυτά και µην αφήσετε τίποτα να αποσπάσει την προσοχή σας. ∆ιαβάστε µια φορά όλα τα θέµατα και κρατήστε κάποιες πρόχειρες σηµειώσεις, στις οποίες θα ανατρέξετε αργότερα. Αµέσως µετά επεξεργαστείτε τα θέµατα που πιστεύετε ότι γνωρίζετε πολύ καλά και αφήστε στο τέλος όποιο θέµα σάς φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο.
  • Ο μέσος όρος που πρέπει να αφιερώσετε σε κάθε θέμα είναι 45 λεπτά, με δεδομένο ότι στα περισσότερα μαθήματα εξετάζεστε σε τέσσερα θέματα. Κάποια από τα θέµατα θα φανούν στους προετοιµασµένους υποψηφίους πολύ απλά, συνεπώς ο χρόνος που θα αποµείνει για τα απαιτητικά θέµατα είναι αρκετός.
  • Μην επιµείνετε για µεγάλο χρονικό διάστηµα σε κάποιο θέµα που φαίνεται ότι δεν µπορείτε άµεσα να επιλύσετε, γιατί αυτό θα επιφέρει δύο αρνητικά: πρώτον, θα µειωθεί ο χρόνος που θα αποµείνει για να αφιερώσετε στα άλλα θέµατα και, δεύτερον, η εµµονή στο ίδιο θέµα κατά κανόνα µειώνει τις πιθανότητες για την επίλυσή του. Εάν, λοιπόν, «κολλήσετε» σε κάποιο θέµα, αφήστε το για λίγο, ασχοληθείτε µε τα υπόλοιπα και επανέρχεστε σε αυτό αργότερα.
  • Ξεκινήστε από τα εύκολα θέµατα. Αυτό θα σας δώσει κουράγιο να συνεχίσετε στα δύσκολα θέματα και κυρίως στο 4ο, που είναι και το δυσκολότερο. Στόχος είναι να συγκεντρώσετε τα περισσότερα δυνατά µόρια.
  • Αν δείτε ότι δεν ξέρετε κάποιο θέµα καλά, µην απογοητεύεστε. Συνεχίστε παρακάτω.
  • Εξαντλήστε τον χρόνο για να κοιτάξετε προσεκτικά τις απαντήσεις σας και να διορθώσετε.

4476403

Πηγή: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Διαβάστε επίσης