ΑΙΓΙΝΑ: Συγκρούσεις στα απόνερα της τραγωδίας - Τι λέει ο 77χρονος χειριστής

 Και πολιτική διάσταση , εκτός από αυτήν του ούτως ή άλλως θρίλερ, έλαβε η τραγωδία της Αίγινας με πλήθος αστήρικτων υποθέσεων, εικασιών και αυθαίρετων φημών, που μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης, όχι μόνο οργίαζαν αλλά έτειναν να λάβουν διαστάσεις ευθείας κόντρας της κυβέρνησης με όλους όσοι τις διακινούσαν. 

Ένα μέρος της αντιπολίτευσης, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ παρενέβησαν στο θέμα. Και με δεδομένο ότι το Λιμενικό εξέδωσε τη δεύτερη ανακοίνωση για το θέμα αφού πρώτα είχαν καταγραφεί οι φήμες και είχε προκληθεί η σύγκρουση. Αφορμή για να λάβει η υπόθεση και πολιτικές διαστάσεις ήταν το γεγονός ότι ο υπουργός ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε επίσημη ανακοίνωση μέχρι εκείνη την ώρα, ανέφερε σε συνέντευξή του σε ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό (ΒΗΜΑ) τα ονόματα των συνεπιβατών στο ταχύπλοο.

Είπε, λοιπόν, ότι το ταχύπλοο οδηγούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος και συνεπιβάτες ήταν οι Επαμεινώνδας Βενετσάνος, Ευθυμία Βενετσάνου, ηλικίας 60 με 70 ετών και η Καρακάση Θεοδότη. Βεβαίως, η παρέμβαση του υπουργού έγινε την ώρα που εξελισσόταν ένα όργιο φημών μέσω αναρτήσεων στο διαδίκτυο από κυρίως περιθωριακούς ιστοτόπους, ότι το σκάφος επέβαιναν «τρεις υπουργοί της κυβέρνησης».

Λίγο αργότερα η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη επιτέθηκε εναντίον αυτών των Μέσων, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Ανακάλυψαν» σήμερα στους επιβαίνοντες στο φονικό ταχύπλοο και στην παρέα του κατηγορούμενου, τους υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη, Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα. Αφού το δυστύχημα έγινε στην Αίγινα και δύο εκ των τριών υπουργών έχουν σπίτι στην Αίγινα, άρα αυτοί προκάλεσαν το δυστύχημα. Η τραγωδία όμως δεν αφήνει περιθώρια ανοχής σε ψεύδη. Για τους συκοφάντες αυτή τη φορά ζητήθηκε από την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, ο άμεσος εντοπισμός τους, προκειμένου να υποστούν τις συνέπειες.


Ανεξάρτητα, πάντως, από τη δήλωση Γεροβασίλη, το ΠΑΣΟΚ άσκησε κριτική  στον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα αναφέροντας ότι η παρεμβάσεις του προς τη Δικαιοσύνη στο θέμα του χειρισμού της τραγωδίας στην Αίγινα ήταν θεσμικά απαράδεκτες και επί της ουσίας με τη στάση του αυτή λειτούργησε ως συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορουμένου.

Η ανακοίνωση, προφανώς, λαμβάνει αφορμή από το γεγονός ότι ο υπουργός στη ραδιοφωνική του συνέντευξη έδωσε και άλλες λεπτομέρειες της υπόθεσης που καταφανώς θα περιγραφούν στην 5η τακτική ανακρίτρια ενώπιον της οποίας θα απολογηθεί την Παρασκευή 19 Αυγούστου ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος. Επιπροσθέτως, ο επικεφαλής του «Ποταμιού» Σταύρος Θεοδωράκης ζήτησε να αρθεί το απόρρητο στα κινητά τηλέφωνα των επιβατών του μοιραίου ταχύπλοου σκάφους.

«Κοιτούσα αλλού, δεν μπόρεσα να σταματήσω»

 

Στο μεταξύ, το βράδυ της Πέμπτης 17 Αυγούστου διέρρευσαν πληροφορίες για το περιεχόμενο της αρχικής κατάθεσης του Θρασύβουλου Λυκουρέζου στα στελέχη του Λιμενικού κατά τις πρώτες ώρες που ακολούθησαν τη σύλληψή του. Σε αυτήν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, φέρεται να παραδέχεται ότι δεν είχε την προσοχή του στραμμένη προς το σημείο όπου βρισκόταν η λάντζα και όταν την είδε προσπάθησε να κάνει ό,τι ήταν δυνατόν εκείνη την ώρα. Ισχυρίστηκε ότι κατέβασε τον μοχλό της μηχανής στη θέση «κράτει» αλλά το σκάφος δεν υπάκουσε με αποτέλεσμα να εμβολίσει τη λάντζα. «Ήθελα πολύ αλλά δεν κατάφερα να το σταματήσω», φέρεται να είπε και εξέφρασε τη βαθειά του θλίψη για τον θάνατο των ανθρώπων. 

 

Από πνιγμό 

 

Ο θάνατος του 5χρονου κοριτσιού που συγκλόνησε το πανελλήνιο, φέρεται ότι επήλθε απο πνιγμό. Ο ιατροδικαστής που εξέτασε την σωρό της μικρούλας διαπίστωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι δεν φέρει κακώσεις. Άρα όταν βρέθηκε στη θάλασσα πιθανότατα είχε τις αισθήσεις της.

 H ανακοίνωση του Λιμενικού

Αργά το απόγευμα της Πέμπτης –και ενώ το σήριαλ με τα ονόματα των επιβατών του ταχυπλόου συνέχιζε να παίρνει διστάσεις ακατάσχετης φημολογίας, το Λιμενικό Σώμα εξέδωσε εκ νέου ανακοίνωση, στην οποίαν καταγράφει όλα τα ονόματα ων επιβατών, των τραυματιών αλλά και των ανθρώπων που έχασαν τις ζωές τους σε αυτήν την τόσο παράλογη ιστορία.


Αναφέρει αναλυτικά το Λιμενικό:

[...]Η προανάκριση για το τραγικό συμβάν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη έτσι ώστε να μη μείνει αναπάντητο κανένα ερώτημα του δυστυχήματος και να διαλευκανθούν πλήρως τα αίτια και οι συνθήκες του.

Παράλληλα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στη ν. Αίγινα και διεξάγει ενδελεχή τεχνική διερεύνηση του συμβάντος, στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4033/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Από τα μέχρι στιγμής συγκεντρωθέντα στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” Τ. Αίγινας 171 επέβαιναν τα κάτωθι τέσσερα άτομα:


Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.


• Βενετσιάνος Επαμεινώνδας - Παύλος, ετών 83
• Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80
Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.
Από τους επιβαίνοντες στο βυθισθέν Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 ανασύρθηκαν νεκροί οι:
• Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης
• Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44
Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5 
• Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.


Επίσης, από τους διασωθέντες του Ε/Γ – Τ/Ρ, τραυματίες είναι οι:


Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64
• Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26
• Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16
• Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η
• Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.
Τέλος, στο Ε/Γ – Τ/Ρ “ΑΝΤΩΝΙΑ” Ν. Αίγινας 66 επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:
• Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36
• Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44
• Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9
• Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42

 



 

Η παραίτηση Λυκουρέζου και τα ερωτήματα

 

Όλα αυτά συνέβησαν μερικές ώρες μετά τη δημόσια δήλωση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου ότι παραιτείται από την υπεράσπιση του κατηγορουμένου για την τραγωδία στην Αίγινα και πρώτου εξαδέλφου του. Η επίσημη αιτία περιγράφεται στη δήλωσή του: «Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του».

Η κίνηση αυτή αν και πράγματι πρόκειται για νομική δεοντολογική πρακτική, δεν κατόρθωσε να κατευνάσει τη ροή των ερωτημάτων που αφορούσαν στην υπόθεση. Ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα που αιωρούνταν αφορούσε στο αν πράγματι στο πηδάλιο του μοιραίου σκάφους καθόταν ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, 77 ετών. Την αμφισβήτηση πυροδότησε δήλωση του Αλεξ. Λυκουρέζου την Τετάρτη ο οποίος ανέφερε ότι «για την αμέλεια δεν ευθυνόταν ο κατηγορούμενος».Υπάρχουν, βεβαίως, και άλλα ερωτήματα τα οποία αναμένεται να απαντηθούν κατά την απολογία του κατηγορουμένου.

 

Διαβάστε επίσης